Η αινιγματική Gen-Z δεν χωράει σε κουτάκια
Μια γενιά αγχωμένη, διαρκώς καλωδιωμένη, πολυπολιτισμική, με ρευστές ταυτότητες, πολιτικοποιημένη Το 2020 οι ηλικίες λίγο πριν και λίγο μετά τα 20 έτη μπήκαν δυναμικά στο προσκήνιο της πολιτικής Όχι μόνο μέσα από κινητοποιήσεις στους δρόμους και διαδικτυακές εκστρατείες, με τελευταίο επεισόδιο τις εξεγέρσεις στις ΗΠΑ ενάντια στην αστυνομική βία και το κίνημα Black Lives Matter, αλλά ως παράγοντας που θα επηρεάσει τις επόμενες εκλογικές αναμετρήσεις. Η γενιά Ζ στρέφεται στον σοσιαλισμό;, Γιατί ο κορονοϊός οδηγεί τους νέους στη ριζοσπαστικοποίηση; είναι κάποιοι από τους τίτλους διεθνών εντύπων, όχι απαραίτητα αριστερόστροφων (από το νεανικό Vice μέχρι το τεχνοκρατικό Bloomberg), που δίνουν τη δική τους ερμηνεία για τις προτιμήσεις της γενιάς Ζ, όπως και των αμέσως μεγαλύτερων Μιλένιαλ, που διανύουν τις δεκαετίες των 20 και των 30. Η ώρα είναι 12 τα μεσάνυχτα. Ξέρετε πού είναι τώρα το παιδί σας;. Αυτό το σποτάκι πρόβαλλε ιδιωτικό κανάλι στη δεκαετία του 1990, αντιγραμμένο κατά λέξη από αντίστοιχη καμπάνια των νεοσυνητηρητικών στις ΗΠΑ, ανάμεσα σε ταινίες τρίτης διαλογής και κουτσομπολίστικα σόου. Σήμερα που ο ηθικός πανικός έχει μετακομίσει στο διαδίκτυο, ένα αντίστοιχο σποτ θα ρώταγε Ξέρετε σε ποιες ιστοσελίδες σερφάρει το παιδί σας;. Οι έρευνες και τα δημοσιεύματα για τη γενιά Ζ ή Generation Z, ή ακόμα πιο σύντομα Gen-Z ξεκίνησαν από τις ΗΠΑ. Αφορούν όμως πλέον όλο και περισσότερες χώρες, χαρτογραφούν τάσεις και συμπεριφορές στις πολύ νεαρές ηλικίες, περίπου 16 ως 22 ετών, με μικρές αποκλίσεις. Οι έφηβοι και οι νεαροί ενήλικες είναι η αγαπημένη ομάδα-στόχος των γκουρού του ψηφιακού μάρκετινγκ, καθώς περνούν περισσότερες ώρες από κάθε άλλη γενιά στο διαδίκτυο. Οι διεθνείς έρευνες μιλάνε για μια γενιά αγχωμένη, διαρκώς καλωδιωμένη, με ρευστές ταυτότητες, λιγότερο προσκολλημένη στα έμφυλα στερεότυπα από τις προηγούμενες, περισσότερο πολύχρωμη και…
Διάβασε το »