Πατήστε ESC για κλείσιμο

AEGEAN AIRLINES - Spoiler - Φωτογραφίες, video

Aegean: Στον αγώνα (της διάσωσης) ενωμένοι και στα κέρδη χωριστά

Newsteam 0 Comments

O Ευτύχης Βασιλάκης ξορκίζει τον κρατικό έλεγχο ως αντάλλαγμα στο κυβερνητικό πακέτο στήριξης των αερομεταφορών
Από Ν. ΤΣ.
19:07 - 01/06/2020
Τελευταία Ενημέρωση 19:22 - 01/06/2020

Στις απανωτές εκπλήξεις –ευχάριστες είναι η αλήθεια– για την επιλογή της ηγεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης να προταχθεί η προστασία της κοινωνίας και της εργασίας από τις συνέπειες της πανδημίας, και όχι να επιδιωχθεί η στυγνή ευρωστία των δημοσιονομικών δεικτών, προστέθηκε προ ημερών και μία εθνική απόφαση της συντηρητικής κυβέρνησης της Γερμανίας που μοιάζει βγαλμένη από τα πιο προχωρημένα σοσιαλιστικά εγχειρίδια.
Ο λόγος για τη διάσωση του γερμανικού αερομεταφορέα της Λουφτχάνσα που στοίχισε στην Άνγκελα Μέρκελ και τους συμπατριώτες της ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά 9 δισεκατομμύρια ευρώ. Το… σοσιαλιστικό colpo grosso, όμως, της καγκελαρίου στους μετόχους του αεροπορικού κολοσσού της χώρας της το φύλαγε για το τέλος.
Διότι αυτή η διάσωση δεν ήλθε… βερεσέ. Αντιθέτως, η κρατική στήριξη ήλθε με αντάλλαγμα την απόκτηση μετοχικού ποσοστού του γερμανικού δημοσίου στη Λουφτχάνσα. Πώς έγινε η αντίστοιχη διάσωση της δικής μας Aegean; Ε, ακριβώς το αντίθετο!!!
Για να βάλουμε τα πράγματα στη… ζυγαριά, όταν πρωτακούστηκε η είδηση για το deal της γερμανικής καγκελαρίας με τη Λουφτχάνσα, στην έδρα της Αεροπορίας Αιγαίου στην Κηφισιά έσπευσαν να καταστήσουν σαφές ότι θα απέρριπταν οποιονδήποτε είδους κρατικό έλεγχο ή συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο ως αντίτιμο στο πακέτο διάσωσης.
Λίγες ημέρες μετά, και συγκεκριμένα την περασμένη Παρασκευή, η διοίκηση της Aegean επανέκαμψε λέγοντας ότι τα 115 εκατ. ευρώ που παρέχει η κυβέρνηση για την υποστήριξη του κλάδου των αερομεταφορών από τις συνέπειες της πανδημίας είναι ένα χρηματοδοτικό πακέτο με θετικό πρόσημο, αλλά το χαρακτήρισε και πολύ λίγο σε σχέση με τα αντίστοιχα άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Μάλιστα, η διοίκηση Ευτύχη Βασιλάκη έστειλε έμμεσο μήνυμα στο Μέγαρο Μαξίμου και το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης ότι θα παλέψει κυρίως με τις δικές της δυνάμεις, τα δικά της αποθεματικά, τους δικούς της ανθρώπους.
Απολύτως θεμιτή και δυνητικά αξιέπαινη είναι η παραπάνω πρακτική που προαναγγέλλει η Aegean. Έχει ωστόσο δύο αγνώστους Χ. Ο πρώτος που πρέπει να γίνει γνωστός είναι το τι σημαίνει η αποστροφή με τους δικούς της ανθρώπους, διότι στις αρχές Μαΐου ο κ. Βασιλάκης δήλωνε ότι ο κλάδος των αερομεταφορών θα επιστρέψει στην προ κορωνοϊού κανονικότητα μετά την πάροδο 2-3 ετών,  οπότε δυστυχώς είναι μονόδρομος η μείωση του κόσμου που απασχολούμε.  Προφανώς, μήνυμα απειλής προς την κυβέρνηση.
Ο δεύτερος άγνωστος είναι η αντίστοιχη αποστροφή για τα δικά της αποθεματικά. Οπότε κι εδώ θα πρέπει να διευκρινιστεί το πώς θα συμβεί αυτό, αφού στην ίδια δήλωσή του στις αρχές Μαΐου ο κ. Βασιλάκης ομολογούσε ότι είχε την λανθασμένη εντύπωση ότι τα ταμειακά μας αποθέματα είναι τόσα πολλά που δεν θα μπορέσουμε να έχουμε οικονομικό πρόβλημα στο χρονικό διάστημα που το είχαμε προσδιορίσει.
Ίσως για αυτό στην Aegean δεν προτρέχουν να απαρνηθούν πλήρως το χρηματοδοτικό εργαλείο της κυβέρνησης. Απλώς το θέλουν με μία μοιρασιά του τύπου τα δικά μας δικά μας και τα δικά σας (πάλι) δικά μας. Ή, για να είμαστε ακριβέστεροι, με όρους στον αγώνα –της διάσωσης– ενωμένοι και στα κέρδη χωριστά. Και για να κλείσουμε με την ταμπακιέρα:

Διάβασε το »

Κρατική ενίσχυση-σκάνδαλο στο μονοπώλιο της Aegean

Newsteam 0 Comments

Αν θυμάστε και νομίζω ότι θυμάστε καλά η κυβέρνηση της Νέα Δημοκρατίας ήταν εκείνη που αντί να εξυγιάνει, φρόντισε να βάλει λουκέτο στην παλαιά κραταιά Ολυμπιακή και να την παραδώσει στην Aegean του κ. Βασιλάκη, καθιστώντας την τελευταία ουσιαστικό μονοπώλιο των αερογραμμών στην Ελλάδα.

Έκτοτε η Aegean αξιοποίησε αυτό το μεγάλο δώρο για να αντλεί τεράστια κέρδη, να αποδίδει μεγάλα μερίσματα και παχυλότατους μισθούς στη διοίκηση και τα διευθυντικά στελέχη, μέσω και πανάκριβων εισιτηρίων, που σε πολλές περιπτώσεις ήταν τα ακριβότερα στη διεθνή αγορά.

Η Aegean δεν διανοήθηκε ποτέ να μοιράσει τα πανύψηλα κέρδη της με το Δημόσιο και πολύ περισσότερο με τους επιβάτες οι οποίοι την είχαν ως μοναδική επιλογή.

Τώρα, όμως, μπροστά στην κρίση και παρότι η εταιρία διαθέτει, όπως μαθαίνουμε, πάνω από 500. εκ ευρώ στο ταμείο της, έρχεται να πιέσει, αν όχι και να εκβιάσει, το κράτος, διεκδικώντας ενισχύσεις εκατοντάδων εκ. ευρώ.

Απ’ ότι φαίνεται οι πιέσεις της Aegean δεν χρειάστηκε να γίνουν πολύ ισχυρές για να πιάσουν τόπο.

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε οριζόντια μέτρα στήριξης του κλάδου των αερομεταφορών, ύψους 115 εκ. ευρώ. Πίσω από το περιτύλιγμα αυτό της στήριξης ολόκληρου του κλάδου, η Aegean θα πάρει την μερίδα του λέοντος, αφού στην ουσία αντιπροσωπεύει το συντριπτικό μέρος των αερομεταφορών στη χώρα μας.

Η κρατική επιδότηση προς την Aegean, όμως, δεν θα είναι μόνο αυτά τα ποσά. Σύμφωνα με κυβερνητικές τοποθετήσεις η Aegean θα στηριχθεί με πρόσθετα 150 εκ. ευρώ, τα οποία θα αποτελούν δάνειο από τις 4 συστημικές τράπεζες στη χώρα μας μέσω του Ταμείου Εγγυοδοσίας επιχειρήσεων Covid-19, πενταετές δάνειο του οποίου το Δημόσιο  θα εγγυηθεί το 80%, χωρίς να λάβει κανένα αντάλλαγμα από την εταιρία.

Το παιχνίδι είναι στημένο και εξαιρετικά ληστρικό. Όσο το μονοπώλιο της Aegean βγάζει μεγάλα κέρδη, εν πολλοίς σε βάρος των πολιτών, αυτά τα κέρδη πηγαίνουν στις τσέπες της διοίκησης και των μετόχων ενώ όταν ξεσπάει η κρίση και η εταιρία αντιμετωπίζει δυσκολίες, οι ιδιοκτήτες ξεχνάνε να βάλουν το χέρι στην τσέπη τους που έχει καβούρια και έρχεται το Κράτος να βάλει αυτό το χέρι βαθιά στην τσέπη των φορολογουμένων, για να ενισχύσει τα μεγάλα αφεντικά της Aegean. Όταν κερδίζω δικά μου, όταν χάνω πληρώνεις εσύ.

Α.Ρ

Δείτε τα tweets της επικαιρότητας:

[wbcr_php_snippet id="14676"]

Όλα τα νέα για την επικαιρότητα εδώ - ειδήσεις από την Ελλάδα

Διάβασε το »