Στρες - Τα τελευταία νεά & ειδήσεις

Άντι ΜακΝτάουελ: Η διαταραχή μετατραυματικού στρες και τα δύσκολα παιδικά χρόνια

Newsteam 0 Comments

Η Άντι ΜακΝτάουελ παραδέχτηκε δημόσια πως πάσχει από διαταραχή μετατραυματικού στρες, η οποία κατά πως φαίνεται δημιουργήθηκε κατά την παιδική της ηλικία, εξαιτίας του αλκοολισμού τη μητέρας της. Σε συνέντευξή της στο The Zoe Report, η 63χρονη πλ΄έον ηθοποιός μίλησε ανοιχτά για το ψυχικό της τραύμα, εξηγώντας πως έχει επιλέξει πλέον να σβήσει το παρελθόν και να βλέπει μόνο την φωτεινή πλευρά της ζωής. Όπως αποκάλυψε, ήταν 10 χρονών, όταν η μητέρα της διαγνώστηκε με διπολική διαταραχή, γεγονός που έκανε τον εθισμό της στο αλκόολ να επιδεινωθεί. «Ξυπνούσα μέσα στην μέση της νύχτας για να βεβαιωθώ ότι η μητέρα μου είχε θυμηθεί να σβήσει τα τσιγάρα της. Από καθαρή τύχη δεν είχαμε καεί. Είναι μεγάλη ευθύνη για ένα παιδί όλο αυτό», δήλωσε αρχικά, ενώ στην συνέχεια πρόσθεσε πως είναι πολύ δύσκολο να απαλλαγεί κανείς από διαταραχή μετατραυματικού στρες. «Είναι μέσα σου, είναι διάχυτη στο νευρικό σου σύστημα», είπε χαρακτηριστικά. Παρά τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η μητέρα της, η ηθοποιός εξήγησε πως πάντα διατηρούσε εξαιρετικές σχέσεις μαζί της. Έπαψε να πίνει λίγο καιρό πριν τον θάνατό της, το 1981, όταν η εκείνη ήταν μόλις 23 ετών. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε η Άντι ΜακΝτάουελ, η μητέρα της της έγραψε ένα συγκινητικό γράμμα πριν φύγει από την ζωή, λέγοντάς της πόσο περήφανη ήταν για εκείνη.

Διάβασε το »

Στρες: επτά τρόποι να το νικήσετε πριν σας καταβάλει

Newsteam 0 Comments

Δημοσιεύθηκε: 16 Σεπτεμβρίου 2021 18:15 Σε μια εποχή που η καθημερινότητά μας είναι πλημμυρισμένη από δεκάδες δουλειές, υποχρεώσεις και ασχολίες. Το αίσθημα του στρες μπορεί να καταρρακώσει και τον πιο ανθεκτικό χαρακτήρα. Δείτε επτά απλούς τρόπους να το αντιμετωπίσετε και ανακουφιστείτε εύκολα και γρήγορα. Στρες: επτά τρόποι να το νικήσετε πριν σας καταβάλει. Παρά το γεγονός ότι η απόκριση του στρες στον ανθρώπινο οργανισμό αποτελούσε αρχικά μια στιγμιαία και έντονη αντίδραση. Στη σημερινή εποχή συνιστά ένα σύγχρονο φαινόμενο που μπορεί να εμφανίζεται ακόμα και καθημερινά, χειροτερεύοντας τη ζωή και την υγεία των ανθρώπων. Η επιστημονική έρευνα έχει ασχοληθεί εκτενώς με το ζήτημα του στρες. Και έχει αναδείξει αρκετούς τρόπους για την αντιμετώπισή του. Παρακάτω ακολουθούν επτά από αυτούς. 1. Ασκηθείτε Η σωματική άσκηση είναι εξίσου επωφελής για το μυαλό όσο και για το σώμα. Οι ειδικοί προτείνουν τον συνδυασμό ή την εναλλαγή σε αεροβική άσκηση με προπόνηση ενδυνάμωσης, ευλυγισίας και ευελιξίας, με στόχο την ενίσχυση των ενδορφινών. Μια μελέτη, μάλιστα, βρήκε ότι οι άνθρωποι συμμετέχουν σε ομαδικά προγράμματα άσκησης παρουσιάζουν μεγαλύτερη βελτίωση στην ψυχική, σωματική και συναισθηματική τους υγείας, συγκριτικά με όσους γυμνάζονται μόνοι τους. 2. Περπατήστε στη φύση Αν έχετε αρχίσει να νιώθετε «ασφυξία» στο γραφείο, ένας σύντομος 15λεπτος περίπατος στο κοντινό πάρκο είναι αρκετός για να μειώσει τα επίπεδα του στρες και της κόπωσης, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Occupational Health Psychology. Αυτό οφείλεται στην απελευθέρωση ορμονών που μας κάνουν να αισθανόμαστε καλά, όπως οι ενδορφίνες, και στα οφέλη της έκθεσης στο φυσικό περιβάλλον. 3. Ακούστε τα κύματα Έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι η επαφή με τη θάλασσα είναι χαλαρωτική. Το φως του ήλιου και η απαραίτητη βιταμίνη D βελτιώνουν τη διάθεση και ο αέρας της…

Διάβασε το »

Έχετε στρες και δεν το καταλαβαίνετε; Τα καμπανάκια που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Newsteam 0 Comments

Δημοσιεύθηκε: 6 Ιουλίου 2021 18:45 Κανείς δεν μπορεί να πει ότι το στρες του είναι άγνωστη λέξη. Φαίνεται όμως ότι πολλοί μπορεί να είναι στρεσαρισμένοι αλλά να δυσκολεύονται να το αναγνωρίσουν. Δείτε  ποια είναι τα σημάδια στο σώμα, αλλά και τη συμπεριφορά που μαρτυρούν ότι σας έχει κυριεύσει το στρες. Έχετε στρες και δεν το καταλαβαίνετε; Τα «καμπανάκια» που δεν πρέπει να αγνοήσετε. Το στρες μας κινητοποιεί, μας προειδοποιεί για τους επερχόμενους κινδύνους γύρω μας. Είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής, δημιουργικό και αναγκαίο. Όταν όμως ξεπερνά τα όρια ανοχής του οργανισμού με αποτέλεσμα να απορρυθμίζεται το νευρικό σύστημα. Τότε το στρες συνιστά απειλή τόσο για την σωματική όσο και για την ψυχική υγεία. Από ένα σημείο και πέρα λοιπόν το στρες μας μπλοκάρει και μας αποδιοργανώνει. Ακόμη και τότε όμως πολλοί τείνουν να είναι υπερβολικά στρεσαρισμένοι χωρίς να το αναγνωρίζουν. Το σώμα τους όμως, το αντιλαμβάνεται και στέλνει πλήθος προειδοποιητικών σημάτων. Πρόκειται για σήματα κινδύνου που δεν πρέπει να αγνοήσετε. Συνήθως είναι ενοχλήσεις όπως πονοκέφαλος, αϋπνία, πεπτικές ενοχλήσεις, πόνοι στην πλάτη που παρουσιάζονται για πρώτη φορά και ενδεχομένως αποτελούν το πρώτο «καμπανάκι» ότι έχετε υπερβεί τα όρια της ανοχής σας στο στρες.  Ένα ακόμη στοιχείο που πρέπει να σας υποψιάσει και το οποίο οι ειδικοί παρατηρούν αρκετές φορές σε ασθενείς με έντονο στρες είναι ότι οι εξετάσεις τους δεν γεννούν ανησυχία. Ειναι δηλαδή «καθαρές». Τα σημάδια του στρες είναι πολλά, τόσο στο σώμα, όσο και στην συμπεριφορά. Στα σωματικά συμπτώματα ανήκουν η εφίδρωση, οι σφιγμένοι μύες, η συχνοουρία ή και διάρροια, το τρέμουλο στα χέρια, η ξηροστομία, το τρίξιμο των δοντιών, η δυσκολία στον ύπνο, οι πονοκέφαλοι και οι πόνοι σε διάφορα σημεία του σώματος, το αίσθημα πνιγμού, η δυσκολία στην αναπνοή…

Διάβασε το »