Ειδήσεις για λογοκρισία - Spoiler και νέα

Η Βασίλισσα της Αφρικής, ο Άσπρος Κυνηγός, ο Μπόγκαρτ, η λέπρα και το Όσκαρ

Newsteam 0 Comments

Ο Τζον Χιούστον ήταν ένας σπουδαίος σκηνοθέτης. Ένας αντισυμβατικός άνθρωπος, με αιρετικές απόψεις, γνωστός για τη σκληράδα του, την πίστη του στο ποτό και στους φίλους του, άπιστος στις γυναίκες, αν και τις λάτρευε, και πολλές φορές με εμμονές που δημιουργούσαν προβλήματα στις σχέσεις του, ακόμη και στη δουλειά του. Μία απ’ αυτές τις εμμονές του ήταν και να κυνηγήσει και να σκοτώσει έναν ελέφαντα στην Αφρική. Αυτή η εμμονή του, όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, βρίσκεται πίσω από μία από τις καλύτερες ταινίες της μακράς σταδιοδρομίας του στον κινηματογράφο, την περίφημη “Βασίλισσα της Αφρικής”, που χάρισε το μοναδικό Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου στον θρυλικό Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και που γύρισε κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες για τους ηθοποιούς και το συνεργείο, αλλά και πολλά προβλήματα με τους υπεύθυνους παραγωγής, αφού τους έφτασε στα όριά τους, με την αναβολή των γυρισμάτων, για να βρεθεί απέναντι από έναν ελέφαντα. Με αφορμή τα 70 χρόνια από την πρεμιέρα της απολαυστικής περιπέτειας χαρακτήρων, η οποία το 1994 κατετάγη στην 17η θέση ως μία από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου, είναι ευκαιρία να φωτίσουμε μία από τις γοητευτικότερες ιστορίες που αναπτύχθηκε πίσω από τις κάμερες και τα φώτα. Να θυμηθούμε πώς κατάφερε μέσα σε ένα χάος ο δημιουργός του σημαντικότερου φιλμ νουάρ της ιστορίας, “Το Γεράκι της Μάλτας”, να γυρίσει ένα πραγματικά εξαιρετικό, πλέον κλασικό, φιλμ. Η δύσκολη Μπέτι Ντέιβις και η τύχη του Μπόγκαρτ Η ιστορία, που μοιάζει με παραμύθι, ξεκινά στις αρχές του 1950 όταν ο Χιούστον πραγματοποιεί το όνειρό του, να συνδυάσει τη σκηνοθεσία με το σαφάρι στις ζούγκλες της Αφρικής, της ηπείρου που αγαπούσε και εκτίμησε ακόμη περισσότερο στη συνέχεια της ζωής του. Αλλά, για μια…

Διάβασε το »

Καταγγελία για λογοκρισία στην Ε.Ρ.Τ

Newsteam 0 Comments

Media 19 Απριλίου 2021 17:22 «Ήμουν στο μοντάζ όταν έμαθα ότι το ρεπορτάζ μου κόβεται και ετοιμάζεται εσπευσμένα άλλο θέμα για να αντικαταστήσει το δικό μου» καταγγέλλει η δημοσιογράφος της ΕΡΤ Μάχη Νικολάρα. Ο λόγος για ρεπορτάζ που ήταν έτοιμο να παίξει στο επεισόδιο της εκπομπής «Ειδικές Αποστολές» που προβλήθηκε τη Δευτέρα 12 Απριλίου. Και αφορούσε στη λογοκρισία στα social media… Δεν είναι η πρώτη φορά που κόβεται ρεπορτάζ από την εν λόγω εκπομπή της ΕΡΤ. Κι όπως σημειώνει η δημοσιογράφος, πειστική απάντηση για το κόψιμο του ήδη έτοιμου ρεπορτάζ, δεν δόθηκε. Ιδού τι αναφέρει: Ήμουν στο μοντάζ όταν έμαθα ότι το ρεπορτάζ μου κόβεται και ετοιμάζεται εσπευσμένα άλλο θέμα για να αντικαταστήσει το δικό μου. Ακολούθως ενημερώθηκα και επισήμως ότι το ρεπορτάζ μου δεν θα παίξει αν και ήταν πλέον έτοιμο και προγραμματισμένο για το επεισόδιο της εκπομπής «Ειδικές Αποστολές» που προβλήθηκε τη Δευτερά 12/4.Γιατί κόπηκε ένα θέμα για τη λογοκρισία στα social media; Εξήγηση σοβαρή και τεκμηριωμένη δεν έλαβα αν και το ζήτησα πολλές φορές και γραπτώς και προφορικά.Έχω τις υποψίες μου βέβαια, για τους πραγματικούς λόγους που κόπηκε όχι μόνο το συγκεκριμένο θέμα αλλά και άλλα που θα αναφέρω παρακάτω. Άλλωστε, τόσα χρόνια στην ΕΡΤ, γνωρίζω και για το φόβο και για την άγνοια και για τον υπερβάλλοντα ζήλο και για την προκατάληψη που σκιάζουν τα γραφεία όπου λαμβάνονται τέτοιες αποφάσεις.Προς το παρόν όμως θα μείνω στα γεγονότα. Γεγονός 1ο, το ρεπορτάζ αφορά στο περιβόητο content moderation, την διαχείριση περιεχομένου στα social media και με ποιους τρόπους φτάνει στη λογοκρισία ή τη φίμωση απόψεων. Μιλούν η φωτορεπόρτερ της Eurokinissi, Tatiana Bolari και ο Konstantinos Poulis από το The Press Project, για τον αποκλεισμό φωτογραφιών, ειδήσεων και σχολίων…

Διάβασε το »