Πατήστε ESC για κλείσιμο

εργάτες - Spoiler - Φωτογραφίες, video

Νεκροί δύο εργάτες που έπεσαν από αναβατήριο οικοδομής στο Π.Φάληρο

Newsteam 0 Comments

Δύο εργάτες έχασαν τη ζωή τους όταν κατέρρευσε αναβατόριο οικοδομής. Οι συνθήκες του δυστυχήματος είναι μέχρι στιγμής αδιευκρίνιστες.

Οι συνθήκες του δυστυχήματος είναι έως τώρα αδιευκρίνιστες.

Δείτε τα tweets της επικαιρότητας:

[wbcr_php_snippet id="14676"]

Όλα τα νέα για την επικαιρότητα εδώ - ειδήσεις από την Ελλάδα

Διάβασε το »

Μύκονος χθες. Στα κρατητήρια γνωστός δικηγόρος. Αποπειράθηκε να σκοτώσει εργάτες

Newsteam 0 Comments

Μια απίστευτη ιστορία ήρθε στο φως της δημοσιότητας λίγο μετά τα μεσάνυχτα χθες καθώς δικηγόρος που έχει έντονη δραστηριότητα στη Μύκονο συνελήφθη και πέρασε κρατούμενος στα κρατητήρια του ΑΤ ΜΥΚΟΝΟΥ για απόπειρα ανθρωποκτονίας.

  • Το περιστατικό σύμφωνα με πληροφορίες συνέβη σε βίλα επιχειρηματία και ο δικηγόρος  που συχνά πυκνά εμφανίζεται στη Μύκονο και βρίσκει πελάτες,αποπειράθηκε να πατήσει με το αυτοκίνητο του εργάτες μέσα σε σπίτι.

 

Άτυχος εργαζόμενος που βρέθηκε στο δρόμο του δικηγόρου είχε ως αποτέλεσμα να τραυματιστεί και σύμφωνα με πληροφορίες του mykonosvoice, το περιστατικό συνέβη σε βίλα Ελληνοαμερικάνου επιχειρηματία στην Αλεόμανδρα Μυκόνου. Άμεσα κινήθηκε η διαδικασία του αυτοφώρου και ο δικηγόρος συνελήφθη και οδηγήθηκε στην ασφάλεια με αποτέλεσμα να περάσει τη νύχτα του ώς κρατούμενος .

Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ

Διάβασε το »

Εργαζόμενοι της Ford κλείνουν τη γραμμή στο εργοστάσιο φορτηγών του Dearborn

Newsteam 0 Comments

Με πληροφορίες από: Labor Notes

Οι εργαζόμενοι αρνήθηκαν να εργαστούν μετά από ένα συνάδελφο που βρέθηκε θετικός στο COVID-19.

Αυτή είναι η πρώτη εβδομάδα παραγωγής στους τρεις μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, μετά από εβδομάδες κλειδώματος που έκλεισαν τις εγκαταστάσεις.

Οι βάρδιες στο εργοστάσιο φορτηγών Dearborn, το οποίο παράγει το F-150, τρέχουν για δέκα ώρες. Η βάρδια, η πρώτη, διαρκεί μέχρι τις 4:30 μ.μ. και η βάρδια Β ξεκινά στις 6:00 μ.μ. Οι εργαζόμενοι πρέπει να φτάσουν νωρίς για να σταθούν σε κοινωνικά αποστασιοποιημένες γραμμές και να μπουν στο εργοστάσιο αφού ολοκληρώσουν μια έρευνα υγείας και πάρουν τη θερμοκρασία τους.

Σύμφωνα με πολλούς εργάτες στο εργοστάσιο, ένας εργαζόμενος κατά βάρδιες έφυγε από την εργασία την Τρίτη και εκείνη τη νύχτα βρέθηκε θετικός για τον κορονοϊό.

Όταν έφθασαν την Τετάρτη υπάλληλοι της βάρδιας, άρχισαν να διαδίδονται φήμες για το επιβεβαιωμένο κρούσμα.

Η Ford έστειλε την εργαζόμενη στο A-shift σπίτι στις 1:30 μ.μ. για να μπορέσουν να καθαρίσουν εγκαίρως για να ξεκινήσουμε, είπε ένας εργαζόμενος B-shift που ζήτησε να παραμείνει ανώνυμος από το φόβο αντιποίνων από την εταιρεία.

Οι τρεις μεγάλοι προσλαμβάνουν χιλιάδες προσωρινά εργαζόμενους εν αναμονή υψηλών ποσοστών απουσίας στις γραμμές παραγωγής. Σύμφωνα με το Detroit Free Press, η Ford έχει προσλάβει 680 προσωρινούς υπαλλήλους εκεί.

Οι νέες προσλήψεις δεν γνωρίζουν πως να αποδώσουν στις θέσεις εργασίας, έτσι η εταιρεία τους αναθέτει να εργαστούν με κάποιον άλλο για να μάθουν εν κινήσει.

Όταν εμφανίστηκε η Β-βάρδια, πολλές γραμμές ήταν μικρές, ωστόσο η επιχείρηση είχε περισσότερους προσωρινούς εργάτες, ώστε να διπλασιάσουν τις δουλειές τους, ανέφερε υπάλληλος της Dearborn Φορτηγό Plant. Αυτό σημαίνει ότι εργάζονται πλάι-πλάι, σίγουρα δεν απέχουν 1,5 μέτρο. Όλοι άρχισαν να αρνούνται να εργαστούν και η γραμμή δεν εκτελούνταν. Απειλούσαν να απολύσουν όλους όσους αρνήθηκαν. Δεν με ένοιαζε, έφυγα.

Η Ford είχε δώσει στους υπαλλήλους ένα φυλλάδιο 64 σελίδων για το νέο πρωτόκολλο. Ζητά μια ελάχιστη κοινωνική απόσταση έξι μέτρων και πρωτόκολλα καθαρισμού αν κάποιος που εργάστηκε στο εργοστάσιο τις τελευταίες 24 ώρες επιβεβαιωθεί ότι είχε COVID-19. Πολλοί εργαζόμενοι με βάρδιες Β δεν ένιωσαν ότι οι 1,5 ώρες μεταξύ Α-βάρδιας και Β-βάρδιες ήταν αρκετός χρόνος για καθαρισμό.

Η επιχείρηση αλλάζει τους κανόνες καθώς φεύγουν, ανέφερε άλλος υπάλληλος. Υποτίθεται ότι θα καθάριζαν σε βάθος το εργοστάσιο αφού έστειλαν τον εργάτη στο σπίτι, αλλά δεν το έκαναν. Υποτίθεται ότι ασκούμε κοινωνική αποστασιοποίηση, αλλά δεν το κάνουμε.

Οι εργαζόμενοι ανέφεραν ότι η υψηλή απουσία σημαίνει επίσης ότι η Ford δεν έχει θεσπίσει τα προβλεπόμενα διαλείμματα, αλλά αντιθέτως απαιτεί από όλους τους εργαζομένους να κάνουν ταυτόχρονα διάλειμμα.

Πώς πας στο μπάνιο και πλένεις τα χέρια σου ή πας στο δωμάτιο διαλείμματος και τρως όταν εκατοντάδες άνθρωποι προσπαθούν να κάνουν το ίδιο πράγμα με σένα; ρώτησε ένας άλλος υπάλληλος.

Όλοι οι εργαζόμενοι που μίλησαν στο Labour Notes ανέφεραν ότι δεν έχουν λάβει καμία πληροφορία από το σωματείο τους, την United Auto Workers Local 600, σχετικά με τον τρόπο χειρισμού της επιβεβαιωμένης υπόθεσης ή τις αλλαγές που θα επιφέρει η εταιρεία.

Επίσης, υπήρξε επιβεβαιωμένο κρούσμα στο εργοστάσιο τη Ford στο South Side του Σικάγου, το οποίο παράγει την Ford Explorer, την Lincoln Aviator και την Ford Interceptor. Ο Scott Houldieson, ειδικευμένος επαγγελματίας, μίλησε στο CNN αυτή την εβδομάδα για το πως η εξάρτηση τη Ford από τους έκτακτου εργαζομένους θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια.

Πρέπει να επιβραδύνουμε την ταχύτητα της γραμμής παραγωγής, καθώς όταν οι εργαζόμενοι που γνωρίζουν αυτές τις εργασίες δεν βρίσκονται σε αυτές τις εργασίες, εάν έχεις τη γραμμή σε πλήρη ταχύτητα, τότε καταλήγεις να πρέπει να διπλασιάσεις τις εργασίες, ανέφερε ο Χουλντίστον CNN. Αυτό φέρνει τους ανθρώπους σε στενότερη επαφή μεταξύ τους και αποτελεί παραβίαση του κανόνα των 1,5 μέτρων, ο οποίος είναι αρκετά δύσκολο να επιβληθεί όταν οι εργαζόμενοι εργάζονται στην κανονική τους δουλειά στη γραμμή συναρμολόγησης.

Από την Guernica
Από την Guernica

Διάβασε το »

Ημαθία: Στα χωράφια Έλληνες εργάτες μετά από 30 ολόκληρα χρόνια

Newsteam 0 Comments
Στα χωράφια της Ημαθίας ξεκίνησαν να εργάζονται και Έλληνες μετά από το μεγάλο ζήτημα που δημιουργήθηκε από την έλλειψη εργατικών χεριών στην περιοχή εξαιτίας του κλεισίματος των συνόρων με την Αλβανία που έφερε ο κορονοϊός, και τη δυσκολία στη μετακίνηση εργατικού δυναμικού από τη γειτονική χώρα.
Τα προηγούμενα χρόνια, το 90% των εργατών που απασχολούνταν στη συγκομιδή φρούτων σε Ημαθία και Πέλλα, προέρχονταν από την Αλβανία. Ωστόσο ο κορονοϊός στάθηκε αφορμή ώστε και οι Έλληνες να αποφασίσουν να καταπιαστούν με τις αγροτικές εργασίες.
Όπως μάλιστα αναφέρει ο πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Φρούτων – Πυρηνόκαρπων και Αχλαδιών, Χρήστος Γιαννακάκης, αρκετοί Έλληνες από όλη τη χώρα ανταποκρίνονται στο κάλεσμα που εξέδωσαν οι Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις παραγωγών Ημαθίας αναζητώντας εργάτες στα χωράφια, τα διαλογητήρια και τα κονσερβοποιεία.
Σύμφωνα μάλιστα με τον ίδιο, τέτοιος αριθμός Ελλήνων εργατών στα ροδάκινα είχε να εμφανιστεί τριάντα ολόκληρα χρόνια!
Ήδη 120 άτομα, νέοι και μεγάλοι, που ζουν στον νομό Κοζάνης μεταφέρονται με λεωφορεία στην Αγία Μαρίνα της Βέροιας και εργάζονται στα αραιώματα στις ροδακινιές, μια εργασία που θα διαρκέσει μέχρι τέλη Μαΐου, τόνισε ο κ. Γιαννακάκης μιλώντας στη Voria.gr.
Όπως εκτιμά ο κ. Γιαννακάκης, το ενδιαφέρον από πλευράς Ελλήνων αναμένεται να αυξηθεί μετά την ανακοίνωση του εκπροσώπου της κυβέρνησης, Στέλιου Πέτσα, ότι δεν θα σταματήσει να χορηγείται επίδομα ανεργίας από τον ΟΑΕΔ σε όσους ανέργους αποφασίσουν να δουλέψουν στα χωράφια.
Ήδη έχουν εμφανιστεί κάποιοι Έλληνες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να εργαστούν, σημείωσε.
Πρώτοι εργάτες γης από την Αλβανία στο τέλος της εβδομάδας
Ο κ. Γιαννακάκης ανέφερε πως στα χωράφια έχουν επιστρέψει και εργάτες αλβανικής εθνικότητας που ζουν στην περιοχή και οι οποίοι είχαν προχωρήσει σε τετραήμερη στάση εργασίας ζητώντας αύξηση του μεροκάματού τους στα 30 ευρώ καθαρά.
Όπως τόνισε ο ίδιος, το κατώτερο ημερομίσθιο που είναι καθορισμένο από το κράτος είναι 29 ευρώ μεικτά, εκ των οποίων το 10% κρατείται για τα εργόσημα.
Αυτό σημαίνει ότι το ημερομίσθιο ανέρχεται περίπου στα 26 ευρώ καθαρά και πάντα ανάλογα με τις ώρες εργασίας του κάθε εργαζομένου, διευκρίνισε.
Οι αγρότες δίνουν συνήθως από 23 έως 26 ευρώ ανάλογα με τις ώρες εργασίας και τη συμφωνία που γίνεται μεταξύ των δύο ενδιαφερομένων πλευρών.
Η προσέλευση Ελλήνων εργατών δεν ακυρώνει τα σχέδια για την είσοδο περίπου 7.000 εργατών από την Αλβανία που θα έρθουν σε ένα διάστημα περίπου δύο μηνών για συγκομιδή φρούτων, στο πλαίσιο της συμφωνίας των δύο χωρών.
Όπως ανέφερε ο κ. Γιαννακάκης, οι πρώτοι εργάτες γης από τη γειτονική χώρα θα καταφτάσουν ήδη στο τέλος της εβδομάδας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, θα γίνουν τεστ, θερμομετρήσεις ενώ θα τηρηθεί και η 14ημερη καραντίνα ώστε να μην υπάρξει κίνδυνος μετάδοσης του κορονοϊού.
Πηγή: voria.gr

Πληροροφρίες από kede

Διάβασε το »

Αξίζει ο επισιτιστικός εφοδιασμός της Δυτικής Ευρώπης περισσότερο από την υγεία των εργαζομένων της Ανατολικής Ευρώπης;

Newsteam 0 Comments

Η απειλή του κορονοϊού που αντιμετωπίζουν οι συλλέκτες φρούτων και λαχανικών στην Ρουμανία της καραντίνας, τονίζει τις ανισότητες της Ευρώπης.

Ο Costi Rogozanu είναι Ρουμάνος πολιτικός δημοσιογράφος με έδρα το Βουκουρέστι. Η Daniela Gabor είναι καθηγήτρια οικονομικών και μακροοικονομικών στο Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αγγλίας του Bristol.

Πηγή: The Guardian

Τα λευκά σπαράγγια είναι η πρόσφατη λιχουδιά στα τέλη Απριλίου σε μεγάλο μέρος της βορειοδυτικής Ευρώπης. Στη Γερμανία, οι ωχρές λόγχες του σπαραγγιού λατρεύονται ως λευκός χρυσός, ενώ η άφιξή τους κάθε χρόνο σηματοδοτείται από φεστιβάλ και εορτασμούς. Αλλά μόνο η Γερμανία χρειάζεται 300.000 εποχιακούς εργάτες για να μαζέψει τις σοδειές της. Τα τελευταία 10 χρόνια, οι περισσότεροι από τους εργαζομένους αυτούς προέρχονται από χωριά της Ρουμανίας, όπου η εποχική μετανάστευση αποτελεί μια από τις λίγες πηγές εισοδήματος.

Την άνοιξη, ωστόσο, η συγκομιδή σπαραγγιών αντιμετώπισε ένα μεγάλο πρόβλημα: Ο στρατιωτικοποιημένος αποκλεισμός του κορονοϊού της Ρουμανίας, όπου επιβλήθηκε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, με περιπολίες της αστυνομίας και του στρατού στους δρόμους να τιμωρούν οποιονδήποτε συλληφθεί χωρίς γραπτή δήλωση από εργοδότη ή γιατρό. Οι άνθρωποι αναγκάστηκαν να δεχτούν απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 10 μ.μ.

Και φαίνεται να έχουν εργαστεί για την προστασία του ρουμανικού συστήματος υγείας από ένα τσουνάμι κρουσμάτων. Παρά τον μεγάλο αριθμό Ρουμάνων μεταναστών εργατών που επέστρεψαν από την Ισπανία και την Ιταλία στο αποκορύφωμα της πανδημίας στη νότια Ευρώπη, το ποσοστό μόλυνσης και θανάτου από Covid-19 στη Ρουμανία έχει παραμείνει σε μεγάλο βαθμό υπό έλεγχο.

Μέχρι, δηλαδή, οι επιταγές της αλυσίδας εφοδιασμού σπαραγγιών να ξεκινήσουν. Πιεσμένη από τα μονοπώλια της γερμανικής γεωργίας, η κυβέρνηση του Βερολίνου ζήτησε από τη ρουμανική κυβέρνηση να χορηγήσει την εξαίρεση από τον αποκλεισμό και να ανοίξει μια αερογέφυρα για τους εργάτες των αγροκτημάτων.

Η ρουμανική κυβέρνηση συμφώνησε, παραδεχόμενη ότι δεν είχε σύστημα εισοδηματικής στήριξης για αυτή την ομάδα εργαζομένων, οι οποίοι είναι συνήθως αόρατοι στα ΜΜΕ και αντικείμενο ταξικής περιφρόνησης. Έτσι, η επιτακτική ανάγκη για σπαράγγια ξεπέρασε την πανδημία, αν και η Γερμανία είχε απαγορεύσει νωρίτερα τους αλλοδαπούς εργάτες και η ρουμανική καραντίνα επρόκειτο να παραταθεί για έναν ακόμα μήνα.

Αυτό που ακολούθησε ήταν ο πανικός χιλιάδων εργαζομένων να επιβιβαστούν σε χαμηλού κόστους πτήσεις ειδικά ναυλωμένες για τη μαζική αερομεταφορά. Πολλοί είχαν λάβει τα συμβόλαιά τους από εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης και άλλοι από ικανούς μεσάζοντες, αλλά όλοι κατέληξαν στοιβαγμένοι στις ίδιες νυχτερινές διαδρομές με λεωφορεία στο αεροδρόμιο. Οι εικόνες που ακολούθησαν ήταν σοκαριστικές: Μια χώρα σε αυστηρή καραντίνα παρακολούθησε χιλιάδες ανθρώπους να βγαίνουν από τα γεμάτα λεωφορεία σε ένα μικρό περιφερειακό αεροδρόμιο για να επιβιβαστούν στα αεροπλάνα. Δεδομένου ότι πολλοί εργαζόμενοι προέρχονταν από τη Suceava, την εστία του Covid-19 στη Ρουμανίας, δεν μπορούμε παρά να ελπίζουμε ότι αυτό δεν θα αποδειχθεί ένα από τα γεγονότα ταχείας μετάδοσης στην Ευρώπη.

Ρουμάνοι εποχιακοί εργαζόμενοι στο διεθνές αεροδρόμιο Αβράμ Ιάνκου στο Κλούι, στην κεντρική Ρουμανία. Φωτογραφία: Raul Stef/AP

Αυτή η γερμανική συμφωνία, μια συμφωνία μεταξύ Γερμανών εργοδοτών και ομοσπονδιακής κυβέρνησης για την κάλυψη της περιόδου σπαραγγιών, ενέπνευσε τους καλλιεργητές τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία, όπου οι εσπερινές και πρώιμες εσοδείες φρούτων και λαχανικών βρίσκονται στο χείλος της κατάρρευσης λόγω έλλειψης εργατών. Ειδικά ναυλωμένες πτήσεις από το Βουκουρέστι στο ΗΒ αυτή την εβδομάδα μεταφέρουν εκατοντάδες εργαζομένους σε βρετανικά αγροκτήματα, όταν μια προσπάθεια προσλήψεων κοντά στο σπίτι κατέρρευσε.

Πολλοί ιδιοκτήτες γεωργικών εκμεταλλεύσεων φαίνονται ευτυχέστεροι ούτως ή άλλως, για την ταχεία πρόσβαση στους ανατολικούς. Σύμφωνα με τα λόγια ενός Γερμανού γεωργού που ερωτήθηκε από το ταμπλόιντ της Bild: Οι περισσότεροι Γερμανοί δεν είναι συνηθισμένοι να εργάζονται λαθραία στα χωράφια επί ώρες. Παραπονιούνται για πόνο στην πλάτη. Οι Ρουμάνοι και οι Πολωνοί είναι δυνατότεροι και εργάζονται και τα Σαββατοκύριακα και τις δημόσιες αργίες.

Φαίνεται ότι πέρα από την δυνατή πλάτη, οι Ρουμάνοι και οι Βούλγαροι πρέπει επίσης να είναι αρκετά απελπισμένοι για δουλειά ώστε να μην τολμούν να ζητήσουν πριμοδότηση για την πανδημία ακόμα και αν ο εργοδότης απαιτεί να εργάζονται 12 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα, καθώς η μεταγωγή σε αγροκτήματα δεν θα αποτελεί επιλογή. Κατά τη διάρκεια της σύμβασης παραμένουν στο έλεος του εργοδότη, ο οποίος είναι ο μόνος που έχει τη δυνατότητα να οργανώσει το ταξίδι επιστροφής.

Οι γερμανικές συνδικαλιστικές οργανώσεις έχουν καταγγείλει το σύμφωνο και απαιτούν αξιοπρεπείς αμοιβές, συνθήκες εργασίας και μέτρα προστασίας από το κορονοϊό. Αλλά όταν οι Ρουμάνοι εργαζόμενοι πάρουν τον ιό πίσω μαζί τους ή όταν σπάσει η πλάτη τους, η γερμανική υπηρεσία υγείας δεν θα χρειαστεί να τους φροντίσει. Οι Γερμανοί εργοδότες θα τους στείλουν πίσω στην πατρίδα τους πριν λήξει η εξαίρεση των 115 ημερών από τις εισφορές κοινωνικής ασφάλισης.

Το βάρος οποιασδήποτε θεραπείας θα πέσει στο ρουμανικό σύστημα υγείας, το ίδιο που έχασε γιατρούς και νοσοκόμους στη Γερμανία και δεν πρόκειται να δει ούτε ένα σεντ των εσόδων που θα προέλθουν από την πώληση των καλλιεργειών.

Κάτω από το ίδιο ραντάρ των μέσων ενημέρωσης και της πολιτικής προσοχής, χιλιάδες Ρουμάνες και Βουλγάρες κατευθύνθηκαν στα σπίτια διαβίωσης βοηθούμενοι από την Αυστρία, η οποία καθώς φαίνεται αντί να ενισχύει σωστά την κοινωνική μέριμνα, προτιμά να εκμεταλλεύεται τη φθηνότερη εργασία των ανατολικών.

Από πολλές απόψεις, οι κόπτες σπαραγγιών, οι συλλέκτες σαλάτας και οι εργαζόμενοι στον τομέα της φροντίδας αντιπροσωπεύουν την πιο αποδοτική μορφή εργασίας στην Ευρώπη: φθηνή, εξαιρετικά παραγωγική, χωρίς φορολογία, ακόμη και αν ταπεινώνεται και υπάρχει κίνδυνος για τη δημόσια υγεία. Η πολιτική οικονομία της Ευρώπης δημιούργησε τον παγκόσμιο στρατιώτη από τις πρώην κομμουνιστικές χώρες, ικανό να μετατρέπεται σε από εργάτη γης σε οικοδόμο, καθώς αλλάζει η σεζόν. Η ελεύθερη κυκλοφορία έχει μεταμορφωθεί σε μετανάστευση για την επιβίωση και ακόμη και αυτό το προνόμιο προορίζεται για τους σωματικά εύρωστους.

Σε τελική ανάλυση, οι συνωστισμένες μάζες από τα αεροπλάνα που κατευθύνονται στα χωράφια της Γερμανίας ή της Ιταλίας δεν μπορούν να βασίζονται ούτε στη δική τους χώρα ούτε στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό εγείρει δύσκολα ερωτήματα σχετικά με το τι έχουν δικαίωμα να περιμένουν οι ανατολικοευρωπαίοι μετά από χρόνια ένταξης στην ΕΕ;

Γιατί δεν μπορούμε να απαιτήσουμε μια διαφορετική Ευρώπη και να επαναδιαπραγματευτούμε το κοινωνικό συμβόλαιο; Γιατί είναι τόσο δύσκολο να εγγυηθούμε την ασφάλεια και την αξιοπρέπεια των μεταναστών εργαζομένων αντί να τους περιορίσουμε σε μια απάνθρωπη προσφορά εργασίας προσβάσιμη με μια εφαρμογή; Γιατί ακόμη και η Δυτική Αριστερά υποκύπτει σε φαντασιώσεις για προστατευόμενα εργασιακά καθεστώτα, ενώ εκατομμύρια εργαζόμενοι της Ανατολικής Ευρώπης υποφέρουν κάτω από τη μύτη τους; Γιατί η μετακίνηση εκατομμυρίων ανθρώπων μέσα και έξω από την καραντίνα, κάνοντας ουσιαστική αλλά υποτιμημένη εργασία, δεν είναι ευρωπαϊκό ζήτημα;

Η διεύρυνση της ΕΕ προς ανατολάς έδωσε σε εκατομμύρια εργαζόμενους την ευκαιρία να επιβιώσουν. Αλλά δεν είναι γενναιόδωρο δώρο. Οι αλυσίδες εφοδιασμού της Δυτικής Ευρώπης και οι βασικές κοινωνικές υπηρεσίες βασίζονται σε αυτούς.

Από την Guernica

Διάβασε το »