Πατήστε ESC για κλείσιμο

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ - Spoiler - Φωτογραφίες, video

Λαπαβίτσας για Ταμείο Ανάκαμψης:Θα πάρουμε 4δισ. ετησίως-Αυτή είναι η γενναιοδωρία Ε.Ε.

Newsteam 0 Comments

Τις λεπτομέρειες και τις υποσημειώσεις της συμφωνίας που προέκυψε από τη Σύνοδο Κορυφής εξετάζει το Sputnik συνομιλώντας με τον οικονομολόγο Κώστα Λαπαβίτσα.

Η συμφωνία στην οποία κατέληξαν οι Ευρωπαίοι μετά τις μαραθώνιες διαβουλεύσεις, δείχνουν συγκεκριμένα πράγματα που απέχουν από μια Ευρώπη που ομοσπονδιοποιείται, ενώ η ηγεμονία της Γερμανίας παραμένει δυνατή, όπως εξηγεί στο Sputnik ο Κώστας Λαπαβίτσας, οικονομολόγος, καθηγητής της Σχολής Ανατολικών και Αφρικανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Λονδίνου.

Αρχικά το σχέδιο έκανε λόγο 500 δισ. επιχορηγήσεις και 250 δισ. δάνεια, συνολικά 750 δισ. ευρώ. Στη χώρα μας είχε παρουσιαστεί ως βροχή δισεκατομμυρίων. Αλλά τελικά, όπως εξηγεί, τα πράγματα δεν ήταν έτσι, καθότι όποιος διαβάζει τις αποφάσεις τελικά θα δοθούν 390 δισ. επιχορηγήσεις και 360 δισ. δάνεια. Ομολογείται μια επιστροφή στα δάνεια. Αυξήθηκε το ποσοστό των δανείων. Αν εξετάσει κανείς προσεκτικά το κείμενο της συμφωνίας, θα παρατηρήσει ότι ο κύριος όγκος των επιχορηγήσεων προέρχεται από το λεγόμενο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Πρόκειται για 310 δισ. ευρώ. Από αυτά τα χρήματα η χώρα μας δικαιούται το 5,8%. Δεν το δικαιούται καθαρά καθότι πρέπει να συμβάλλει στο Ταμείο για να εκταμιεύσει τα χρήματα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του έγκριτου οικονομολόγου, το καθαρό ποσό που δικαιούται η χώρα μας για μια τριετία (2021-2023) είναι από 8 έως 12 δισ.

Αυτή είναι η βροχή των δισεκατομμυρίων. Περίπου 4 δισεκατομμύρια ετησίως. Τα υπόλοιπα είναι δάνεια, χαμηλότοκα. Αυτή η γενναιοδωρία της ΕΕ. Δεν είναι αμελητέο ποσό, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για πακτωλό χρημάτων που πηγαίνει από τον βορρά μέχρι τον νότο ώστε να δώσει ώθηση στις προβληματικές οικονομίες των νοτίων κρατών σχολιάζει.

Την ίδια στιγμή, ο Κ. Λαπαβίτσας εξηγεί ότι για την επίτευξη της συμφωνίας σημαντικά προγράμματα για την εκπαίδευση, την έρευνα και την καινοτομία, θυσιάστηκαν ή υπέστησαν περικοπές, ενώ παράλληλα τονίζει ότι η Ελλάδα πρέπει να καταθέσει αναπτυξιακό σχέδιο για τα χρήματα.

Κόπηκαν πολλές επιχορηγήσεις από μια σειρά προγραμμάτων, και ειδικά αυτό της δίκαιης μετάβασης, μιας οικονομίας που θα ήταν φιλικότερη προς το περιβάλλον. Η οικονομική πορεία της ΕΕ βρίσκεται πολύ μακριά από την ομοσπονδοποίηση. Αναρωτιέμαι αν ο πανηγυρισμός του Κ. Μητσοτάκη είναι πραγματικός ή διακατέχεται από απόλυτο κυνισμό για όσα συμφώνησε. Για να πάρει τα χρήματα η Ελλάδα θα πρέπει να υποβάλει πρόγραμμα ανάπτυξης και χρήσης. Θα πρέπει να εγκριθεί από την Κομισιόν. Δεν πρόκειται για μνημόνιο, αλλά δεν πρόκειται και για ελεύθερη χρήση των χρημάτων. Με την επιμονή των Ολλανδών, κάθε χώρα της ΕΕ θα μπορεί να υποβάλλει ένσταση οδηγώντας ακόμη και σε διακοπή της χρηματοδότησης αν κρίνει για κάποια άλλη ότι δεν πληροί τα κριτήρια και δεν αξίζει τη χρηματοδότηση, αυτή θα διακόπτεται. Αυτό θα το κρίνουν επίσης η Κομισιόν και οι μηχανισμοί της.

Το ερώτημα που τίθεται είναι τι είδους σχέδιο χρειάζεται και πώς θα συνταχθεί.

Τα χρήματα αυτά δεν πρέπει να αξιοποιηθούν σε ένα σχέδιο που προστάζει ιδιωτικοποιήσεις. Η Ελλάδα χρειάζεται ανασύνταξη της βιομηχανίας της και αυτό θα γίνει με τις εγχώριες δυνάμεις της. Να αποφύγουμε τον κενό νεοφιλελευθερισμό, με τις γενικότητες περί ιδιωτικοποιήσεων και ξένων επενδύσεων. Απαιτείται συγκεκριμένο σχέδιο τόνωσης του δευτερογενούς τομέα με μείωση της εξάρτησης από τις εξαγωγές και κινητοποίηση του πιστωτικού συστήματος. αυτό δεν γίνεται χωρίς πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και νέα σχέση δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι κόπηκε το πρόγραμμα EU4Health των 9 δισ. για την Υγεία.

Παράλληλα, ο καθηγητής υπογραμμίζει ότι όλα γίνονται για τη συνέχιση της κυριαρχίας και της ηγεμονίας της Γερμανίας.

Είχε γίνει σαφές πριν την πανδημία ότι πρέπει να τονωθούν οι οικονομίες του νότου, αλλιώς θα κατέρρεαν. Η Γαλλία και η Γερμανία αντιλήφθηκαν ότι χρειάζεται ισχυρή παρέμβαση αν θέλει η καθεμία να διατηρήσει τα δικά της συμφέροντα. Αναρωτιέμαι αν οι τέσσερις αντίπαλοι είναι πράγματι τέσσερις και δεν είναι πέντε με υποκινητή τη Γερμανία. Ο ρόλος των Ολλανδών είναι να λειτουργούν στην ΕΕ όπως δεν μπορούν να λειτουργήσουν οι Γερμανοί υποκαθιστώντας τους. Με άλλα λόγια, πραγματοποιούν τη θέληση των Γερμανών εκεί που εκείνοι δεν θέλουν να φαίνονται.

Επιπλέον, εκφράζει την άποψη ότι οι κύκλοι της ΕΕ έβλεπαν ότι αν περάσει το πρόγραμμα αυτό, θα ωφεληθεί η Γερμανία, οι γερμανικές εξαγωγές θα γνωρίσουν σημαντική άνοδο.

Αν δει κάποιος πώς λειτουργεί η ΕΕ, θα αντιληφθεί ότι έχουν χαλαρώσει αρκετά οι κανόνες. Δεν υπάρχει πλέον ισχυρό ρυθμιστικό πλαίσιο. Αν δει κάποιος πώς λειτουργεί η νομισματική ένωση, θα διαπιστώσει ότι δεν υπάρχουν πλέον κανόνες. Δεν έχουμε ισχυρούς κανόνες όσον αφορά ένα σωρό ζητήματα λειτουργίας της νομισματικής ένωσης. Οι αποφάσεις λαμβάνονται όλο και περισσότερο μέσω ισορροπίας ισχύος. Εκ των πραγμάτων αυτό ευνοεί τον ισχυρότερο, δηλαδή τη Γερμανία.

*Πηγή: sputnik.gr – Λάμπρος Ζαχαρής

Δείτε τα tweets της επικαιρότητας:

[wbcr_php_snippet id="14676"]

Όλα τα νέα για την επικαιρότητα εδώ - ειδήσεις από την Ελλάδα

Διάβασε το »

Ε.Ε τα γεράκια επικράτησαν: Περισσότερα δάνεια-λιγότερες επιχορηγήσειςμε Μνημόνια και βέτο

Newsteam 0 Comments

Πανηγυρισμοί χωρίς ουσιαστικό αντίκρυσμα οι δηλώσεις Μητσοτάκη και της γραφειοκρατίας των Βρυξελλών.

Οι μεγάλοι απόντες της πολυήμερης Συνόδου Κορυφής της Ε.Ε ήταν ουσιαστικά η Μέρκελ και ο Μακρόν, ενώ οι μεγάλοι πρωταγωνιστές υπήρξαν τα τέσσερα πιο αρπακτικά γεράκια της Ε.Ε, σε μια Ευρωπαϊκή Ένωση βαθιά θρυμματισμένη και προβληματική, την οποία χαρακτηρίζει η πολυδιάσπαση και ο κατακερματισμός σε τουλάχιστον τέσσερα μπλοκ και στην οποία έχει χαθεί, αν υπήρξε ποτέ και η πιο στοιχειώδης αλληλεγγύη.

Τα γεράκια της Ε.Ε μείωσαν δραστικά στα 390 δις τις επιχορηγήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης της Ε.Ε, οι οποίες θα εξοφληθούν από τους πολίτες της Ε.Ε με επιπλέον συνεισφορές των κρατών-μελών στο προϋπολογισμό της Ε.Ε τα επόμενα χρόνια και αύξησαν το ποσό των δανείων στα κράτη-μέλη στα 360 δις.

Το πλέον τραγικό είναι ότι οι εκταμιεύσεις αυτών των ποσών και ο έλεγχος της κατεύθυνσης τους από τα κράτη-μέλη, θα γίνονται με ιδιαίτερα πολύπλοκες διαδικασίες και στη βάση προγραμμάτων ακραίων νεοφιλελεύθερων μεταρρυθμίσεων και δημοσιονομικών μέτρων λιτότητας Μνημονίων, τα οποία θα πρέπει να τύχουν της έγκρισης της ευρείας πλειοψηφίας των χωρών της Ε.Ε. Με δύο λόγια στην ουσία θα υφίσταται βέτο από τους σκληρούς του Βορρά στην έγκριση αυτών των προγραμμάτων, ενώ ακόμα και ένα κράτος-μέλος θα μπορεί να καταθέσει ένσταση είτε στο υποβαλλόμενο πρόγραμμα είτε στην υλοποίησή του, οπότε η αντίρρηση υποβάλλεται προς συζήτηση στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και η απόρριψη της θα απαιτεί ειδική πλειοψηφία. Οι διαδικασίες αυτές αντιπροσωπεύουν μια πολύ χειρότερη από τη γνωστή στη χώρα μας μνημονιακή κηδεμονία, η οποία μάλιστα θα έχει γενικευμένο ευρωπαϊκό χαρακτήρα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση μετατρέπεται, έτσι, σε μια σκληρή Δικτατορία του Ευρώ, της Ενιαίας Αγοράς, των σκληρών του Βορρά με επικεφαλής την Γερμανία, της λιτότητας και των νεοφιλελεύθερων απορρυθμίσεων.

Αποτελεί ψεύδος ότι στην Ελλάδα δίνονται 70 δις ευρώ, όπως είπε ο πρωθυπουργός.

Ο Κυρ. Μητσοτάκης μπέρδεψε και πρόσθεσε τις δυνατότητες εκταμίευσης 30 δις της χώρα μας από το Ταμείο Ανάκαμψης, 12,5 δια δάνεια-19,5 δις επιχορηγήσεις μέχρι το 2026, με τους συνήθεις πόρους του Κοινοτικού Προϋπολογισμού 2021-2027, ύψους περίπου 40 δις, οι οποίοι, μάλιστα, είναι κουτσουρεμένοι σε σχέση με το παρελθόν.

Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης της Ε.Ε τόσο με το μικρό σε σχέση με τις συνθήκες ύψος τους όσο και με τις γραφειοκρατικές μνημονιακές διαδικασίες εκταμίευσης τους, δεν πρόκειται να προσφέρουν μέσα στην παρούσα κρίση ουσιαστική ανάσα στην χώρα μας αλλά ούτε και στην Ε.Ε, οι οποίες και και οι δύο χάνουν οικονομικό έδαφος μέσα στην κρίση ενώ η Ελλάδα τρέχει ολοταχώς σε ένα οικονομικό κατήφορο χωρίς πάτο.

Να σημειώσουμε, επίσης, ότι τόσο οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης όσο και εκείνοι του Κοινοτικού Προϋπολογισμού δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση δώρο προς την χώρα μας. Να σημειώσουμε χαρακτηριστικά ότι κάθε Ολλανδός, για παράδειγμα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ε.Ε, κερδίζει κατ’ έτος από τη συμμετοχή της χώρας του στο ενιαίο νόμισμα και την ενιαία αγορά, σε σχέση με το κόστος συνεισφοράς του στον κοινοτικό προϋπολογισμό, περίπου, 6.000 ευρώ ετησίως, ενώ ο κάθε πολίτης κατά μέσο όρο στην Ελλάδα, η οποία βρίσκεται στον πάτο της Ε.Ε, κερδίζει μόλις 600 ευρώ τον χρόνο, πράγμα που δείχνει την αβυσσαλέα ανισότητα  και το πόσο η χώρα μας  αιμορραγεί θανάσιμα  από την συμμετοχή της στην Ε.Ε.

Κ.Μ

Δείτε τα tweets της επικαιρότητας:

[wbcr_php_snippet id="14676"]

Όλα τα νέα για την επικαιρότητα εδώ - ειδήσεις από την Ελλάδα

Διάβασε το »

Μ.Βέμπερ(ΕΛΚ): Με μνημόνια η στήριξη από Ταμείο Ανάκαμψης-Ε.Ε δεν είναι ΑΤΜ

Newsteam 0 Comments

Ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος Μ. Βέμπερ διαλύει απολύτως τις αυταπάτες και ξεκαθαρίζει σε όλους τους τόνους ότι οι επιχορηγήσεις και τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης της Ε.Ε, θα συνοδεύονται με όρους και δεσμεύσεις για (νεοφιλελεύθερες) μεταρρυθμίσεις και δημοσιονομική πειθαρχία.

Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν όλη η Ε.Ε και ιδιαίτερα οι χώρες του Νότου θα τεθούν υπό αυστηρή μνημονιακού τύπου επιτήρηση. Το θέμα, όμως, είναι θα υπάρξει τελικώς Ταμείο Ανάκαμψης της Ε.Ε και αν τελικά γίνει δυνατό να συναποφασιστεί, θα υπάρξει Ε.Ε για να το εφαρμόσει;

Την άποψη, ότι οι χώρες που θα λάβουν βοήθεια από το Ταμείο Ανάκαμψης και το πακέτο στήριξης των 750 δισεκ. ευρώ θα πρέπει να επιβληθούν και αυστηροί όροι εξέφρασε ο επικεφαλής του ΕΛΚ M. Βέμπερ.

Σε συνέντευξη του στη γερμανική SZ ξεκαθάρισε ότι η ΕΕ δεν είναι ΑΤΜ για να δίνει ανεξέλεγκτα χρήματα υπογραμμίζοντας ότι χωρίς όρους, δημιουργούμε μόνο χρέος, αλλά όχι μέλλον.

Να σημειωθεί ότι οι επιχορηγήσεις ύψους 500 δισ. ευρώ και δανείων ύψους 250 δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης που προτείνει η Κομισιόν αφορούν επιχειρήσεις και περιοχές που πλήττονται σε μεγάλο βαθμό από την πανδημία του κορονοϊού.

Ενόψει της τηλεδιάσκεψης των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων της ΕΕ την ερχόμενη Παρασκευή (19/6/2020) ο Βέμπερ ξεκαθαρίζει ότι δανεισμός και υγιής οικονομική πολιτική θα πρέπει να συμβαδίζουν, και χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία, οι οποίες θα επωφεληθούν σε μεγάλο βαθμό από το πακέτο βοήθειας, θα πρέπει να αναλάβουν ευθύνη.

Αναφερόμενος έμμεσα σε κράτη μέλη της ΕΕ όπως η Ουγγαρία και η Πολωνία, ο Βέμπερ υποστηρίζει επίσης ότι ένα από τα κριτήρια για την παροχή βοήθειας θα πρέπει να είναι η τήρηση των αρχών του κράτους δικαίου και συμπληρώνει ότι η ΕΕ είναι κοινότητα αξιών όχι ΑΤΜ γι αυτό θα πρέπει να συμφωνηθεί ένα σοβαρό σχέδιο αποπληρωμής των δανείων.

Δεν μου αρέσει να δημιουργώ χρέη

O Βέμπερ στη συνέντευξή του  στη γερμανική εφημερίδα ήταν ξεκάθαρος για το Ταμείο Ανάκαμψης:

Πολύ πιο σημαντικό από τη συζήτηση σχετικά με το ποσοστό επιδοτήσεων και δανείων είναι το ερώτημα: για τι; Τα χρήματα δεν πρέπει να σπαταληθούν σε λάθη του παρελθόντος, αλλά πρέπει να επενδυθούν στο μέλλον όλων των Ευρωπαίων – για κοινά έργα και όχι για την κάλυψη κενών στον προϋπολογισμό, σημείωσε.

Πρέπει επίσης να σκεφτούμε αλληλεγγύη μεταξύ των γενεών. Χρειαζόμαστε λοιπόν ένα σοβαρό σχέδιο αποπληρωμής των οφειλών, σήμερα και όχι την ημέρα του Αϊ-Βασίλη.

Ως Χριστιανοδημοκράτης, δεν μου αρέσει να δημιουργώ χρέη, αλλά προς το παρόν δεν έχουμε εναλλακτική λύση.

Ωστόσο, επιμένουμε ότι οι αποπληρωμές πρέπει να ξεκινήσουν στον επόμενο επταετή προϋπολογισμό, το 2026 ή το 2027, και όχι να μετακυλιστεί το χρέος στις μελλοντικές γενιές.

Αυτό θα ήταν άδικο. Και ας είμαστε ειλικρινείς: θα υπάρξει πραγματική αποπληρωμή μόνο εάν η ΕΕ αποκτήσει τις δικές της νέες πηγές εισοδήματος, επισήμανε ο Γερμανός πολιτικός.

Ο Βέμπερ επέμεινε σε μία συμφωνία μεταξύ των κρατών για την ταχύτερη αποπληρωμή των χρεών.

Μόνο με μια ακμάζουσα οικονομία θα μπορέσουμε να εξοφλήσουμε τα χρέη μας. Μόνο με την ανάπτυξη και την απασχόληση θα προετοιμάσουμε τους Ευρωπαίους για ένα καλό μέλλον σήμερα και ταυτόχρονα θα εξασφαλίσουμε ένα καλό μέλλον για τις μελλοντικές γενιές.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι αυστηροί όροι για τη χρήση των χρημάτων και ένα σοβαρό σχέδιο αποπληρωμής είναι τόσο σημαντικοί.

Χωρίς όρους, δημιουργούμε μόνο χρέος, αλλά όχι μέλλον, παρατήρησε χαρακτηριστικά ο χριστιανοδημοκράτης πολιτικός.

Ο επικεφαλής του ΕΛΚ αναφερόμενος στο ύψος των χρημάτων που θα δίδονται στα κράτη – μέλη και έκανε λόγο για τεράστια ποσά, για την καταβολή των οποίων χρειάζεται συνεχής δημοσιονομικός έλεγχος. Τα ποσά θα πρέπει να καταβάλλονται σε δόσεις και να ελέγχεται η πορεία της τοποθέτησής τους.

Για να το κάνουμε αυτό, πρέπει να ενισχύσουμε τον δημοσιονομικό έλεγχο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ιδίως προκειμένου να καταπολεμήσουμε καλύτερα τη διαφθορά.
Αυτός είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορούμε να αντιπροσωπεύσουμε αξιόπιστα τις δαπάνες των φορολογουμένων, ανέφερε.

Δείτε τα tweets της επικαιρότητας:

[wbcr_php_snippet id="14676"]

Όλα τα νέα για την επικαιρότητα εδώ - ειδήσεις από την Ελλάδα

Διάβασε το »

Έως 24 Ιουνίου οι αιτήσεις για τις επιχορηγήσεις των Αθλητικών Συλλόγων 

Newsteam 0 Comments

Ο Δήμος Αρταίων καλεί τους Αθλητικούς Συλλόγους που έχουν την έδρα τους εντός του Δήμου, να υποβάλουν την αίτηση επιχορήγησής τους για το οικονομικό έτος 2020, μέχρι την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2020.

Για την ετήσια εφάπαξ επιχορήγηση των Αθλητικών Συλλόγων θα πρέπει να υποβληθούν στο πρωτόκολλο του Δήμου Αρταίων, τα ακόλουθα δικαιολογητικά τα οποία βρίσκονται αναρτημένα στην Εφημερίδα της Υπηρεσίας (Ανακοινώσεις) της ηλεκτρονικής σελίδας του Δήμου Αρταίων www.arta.gr.

Επιπλέον, όλα τα δικαιολογητικά θα πρέπει να είναι ευκρινή και υπογεγραμμένα όπου αυτό χρειάζεται, από το αντίστοιχο εξουσιοδοτημένο Όργανο του Συλλόγου. Σε αντίθετη περίπτωση δε θα γίνονται δεκτά.

Η αίτηση θα πρέπει να συνοδεύεται από όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Αιτήσεις οι οποίες δε θα έχουν συνημμένο ένα ή περισσότερα από τα αιτούμενα δικαιολογητικά δε θα γίνονται δεκτές.

Στην αίτηση είναι απαραίτητο επίσης να αναγράφονται τα στοιχεία επικοινωνίας του Συλλόγου (οπωσδήποτε τηλέφωνο επικοινωνίας και e-mail).

Πληροροφρίες από kede

Διάβασε το »

Οι δηλητηριώδεις καρποί του… ευρωπαϊκού λεφτόδενδρου

Newsteam 0 Comments
Γιατί χαίρεται ο κόσμος και χαμογελάει, πατέρα,
γιατί λάμπει ο ήλιος έτσι, γιατί φέγγει έτσι η μέρα;
Όχι η Ένωση δεν πέθανε, άντεξε τον… κορωναϊό!
Η Ένωση ζει αυτή μας οδηγεί!

Στεναγμοί ανακούφισης και ύμνοι για τη σωτηρία, που δεν ήλθε, αλλά όπου να ‘ναι θα φανεί μέσα από το πρόγραμμα χρηματοδότησης… μαμούθ από το εξαγγελθέν Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης υπό το μεγαλεπήβολο σχέδιο και πομπώδη τίτλο Next Generation EU.

Χαράς ευαγγέλια και διθυραμβικά σχόλια από τους γνωστούς και μη εξαιρετέους πολιτικούς και τους ταγμένους κονδυλοφόρους, που έχουν αναλάβει εργολαβικά την παρα-πληροφόρησή μας και τη διαμόρφωση της γνώμης μας.

Το είπε κι ο πρωθυπουργός μας σε συνέντευξη στην Bild: Κλείνω τα λιγνιτωρυχεία στη Βόρεια Ελλάδα και οι κάτοικοι εκεί ας βρουν κάτι άλλο να κάνουν…. Βεβαίως απ’ αυτό θα επωφεληθούν οι γερμανικές βιομηχανίες· λεπτομέρειες και η αλήθεια πάνω στον… ενθουσιασμό να λέγεται!

Σε τι λοιπόν συνίσταται αυτή η λαμπρή εξέλιξη που κάνει τον… κόσμο να χαίρεται και να χαμογελάει;

Την 27η του μηνός Μαΐου του σωτηρίου έτους 2020 η επικεφαλής της ευρωπαϊκής επιτροπής (κομισιόν) Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν με κάθε επισημότητα κατέθεσε την πρόταση της επιτροπής για την αντιμετώπιση της κρίσης που προέκυψε από την πανδημία ένεκα κορωναϊού, με τη φύτευση ενός… λεφτόδενδρου επιχορηγήσεων 500 δις + 250 ακόμη σε δάνεια, παρά την προηγούμενη διαπίστωση του κ. Μητσοτάκη ότι τα λεφτόδενδρα μαράθηκαν οριστικά. 750 ολόκληρα δις ευρώ για το ξεπέρασμα της κρίσης. Τα περίπου 500, όπως είπαμε, αφορούν σε επιχορηγήσεις στα κράτη μέλη και τα υπόλοιπα δάνεια. Στην Ελλάδα αναλογούν περίπου 32 δις, ή το 17% του ΑΕΠ του 2019, τα 22 επιχορηγήσεις και τα υπόλοιπα δανεισμός. Δεν είναι λίγα ως ενισχυμένη δόση… ασπιρίνης στον… καρκίνο!

Όταν μάλιστα οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία, το Ην. Βασίλειο ρίχνουν τρισεκατομμύρια δολλάρια καθαρού μη δανειακού χρήματος για τη στήριξη των οικονομιών τους, όπως άλλωστε και η ίδια η Γερμανία πράττει για λογαριασμό της μέσω της KfW με χρήματα φρέσκιας εσοδείας της Deutsche Bundesbank. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως πάντα ουραγός, να αυτοθαυμάζεται για την ακόμη μια επιτυχία της να παρατείνει τα αδιέξοδά της, με τους εγχώριους παλαμακιστές να βγάζουν… κάλλους στα χέρια από το πολύ χειροκρότημα.

Βέβαια -λεπτομέρεια κι αυτό- την επαύριο μάθαμε, ότι δεν είναι ακριβώς τα ποσά αυτά
(https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/com_2020_408_en_annexe_proposition_part1_v8.pdf). Τα 500 δις επιχορηγήσεις είναι τελικά 336 και το ποσό που αναλογεί στην Ελλάδα 19,3 δις ευρώ. Ε, δεν βαριέσαι τρία δις λιγότερα δεν είναι και σπουδαίο πράγμα· θα πει κανείς. Όπως κάποιος θα ισχυριστεί, ότι δεν είναι μόνον αυτά, αλλά και άλλα όπως το πρόγραμμα SURE για τη στήριξη της απασχόλησης, το REACT-EU κ.α.. Βεβαίως, υπάρχει και το ΕΣΠΑ, αλλά αυτό που εκτόξευσε τον ενθουσιασμό στα ύψη είναι τα 500 που δεν είναι τόσα αλλά 336. Για τα δάνεια κανείς δεν δίνει μεγάλη σημασία, αφού αυτά -το ξέρουν όλοι τώρα πια- θα έλθουν να επιβαρύνουν το δημόσιο χρέος που ήδη με τους μετριώτερους υπολογισμούς ξεπερνά το 210% του τρέχοντος ελληνικού ΑΕΠ, με την καταβύθιση που υπέστη αυτό στη διάρκεια του lockdown και συνεχίζει την πτώση ακάθεκτο. Έτσι τα δάνεια δεν προσφέρονται για πολλούς πανηγυρισμούς. Να λοιπόν ο φερετζές υπό μορφή επιχορηγήσεων κι ας είναι μόνον για τα… πανηγύρια.

Αφήνουμε προς το παρόν το γεγονός, ότι όλα αυτά τα… θαυμαστά δεν είναι τίποτε άλλο από μια πρόταση, που θα περάσει από σαράντα κύματα μέχρι να εγκριθεί και από το τελευταίο κοινοβούλιο των 27 χωρών – μελών. Επιπρόσθετα, ούτε καν μπορούμε να φανταστούμε πως θα έχει διαμορφωθεί στο τέλος, ποια η τελική σχέση επιχορηγήσεων – δανείων και τα τελικά ποσά που θα αντιστοιχούν στη χώρα μας.

Αυτό που γνωρίζουμε σίγουρα είναι ότι εάν τελικά υπάρξει χρήμα αυτό θα αρχίσει να μοιράζεται από το 2021 και μετά και σε βάθος τουλάχιστον τριετίας μέχρι και 7ετίας, αφού αφορά στον προϋπολογισμό της Ε.Ε. και στον χρονικό ορίζοντα κατανομής των δαπανών, συνεπώς τα χρήματα ετησίως θα είναι πολύ λιγότερα ίσως και κάτω από τρία δις ευρώ. Ας φανταστούμε, ότι μόνον για αποπληρωμή των τόκων του δημόσιου χρέους η Ελλάδα χρειάζεται τουλάχιστον 6 δις ετησίως κι αυτά προ κορωναϊού. Οι επιπρόσθετες ανάγκες που προέκυψαν όμως είναι τώρα και είναι μεγάλες, όπως και τα περίφημα ελλείμματα!
Too little, too late! Λεπτομέρεια κι αυτό;
Κάποιοι μας θεωρούν εντελώς ηλίθιους. Ας ελπίσουμε ότι κάποτε θα μπορέσουμε να τους διαψεύσουμε.

Που θα βρεθούν τα λεφτά;

Αυτό όμως που δεν μπορούμε να αφήσουμε χωρίς σχολιασμό είναι το κατά πόσο αυτά τα χρήματα, όσα κι αν είναι, θα είναι ατόφιες επιχορηγήσεις για να ξοδευτούν από τα κράτη προς όφελος των οικονομιών τους, έστω αργά, έστω και σταδιακά σε βάθος χρόνου, ή θα είναι και αυτά κρυφά δάνεια που θα κατευθυνθούν σε συγκεκριμένους σκοπούς που η ευρωένωση έχει προδιαγράψει και που θα επιβαρύνουν κοινωνίες και λαούς.

Πρώτον, από που θα προέλθουν τα λεφτά αυτά; Από την κεντρική Ευρωπαϊκή Τράπεζα, που μόνον κεντρική τράπεζα δεν είναι; Όχι βέβαια! Θα προέλθουν από δανεισμό! Η κομισιόν θα εκδώσει ομόλογα (νάτα τα… ευρωομόλογα -για να χαίρεται και ο κ. Βαρουφάκης- κι ας μην τα πούνε έτσι) τα οποία θα διαθέσει στις αγορές και θα αντλήσει ζεστό χρήμα.

Και που θα βρουν τα χρήματα οι αγορές για να δανείσουν την Ε.Ε.;

Η απάντηση είναι απλή. Θα πάρουν τα ομόλογα της κομισιόν, που θα θεωρηθούν υψηλής πιστοληπτικής ικανότητας αφού ολόκληρη Ε.Ε. τα εγγυάται, καθώς και τα κράτη που εκπροσωπεί, και θα τα ενεχυριάσουν στην ΕΚΤ και τις άλλες κεντρικές τράπεζες (πχ FED) οι οποίες και θα κόψουν το χρήμα που αναλογεί. Οι αγορές, λοιπόν να είναι καλά· γι’ αυτές φροντίζουν όλοι! Ε, να μη βγάλουν και οι τραπεζίτες το κάτι τι τους από την όλη κρίση; Γι’ αυτό εξ άλλου δεν χρειαζόμαστε τις κρίσεις; -Ως ευκαιρία, δεν μας λένε;

Να λοιπόν η ευκαιρία! Δική τους βέβαια· ποτέ δική μας!

Το να κοπεί χρήμα και να διατεθεί άμεσα στην πραγματική οικονομία, ούτε λόγος! Δανεικά κι επιστρεπτέα μέχρις τελευταίου σεντ. Φρόντισαν οι συνθήκες λειτουργίας της ένωσης να το αποκλείσουν. Όχι για όλους βέβαια! -Ψιλά γράμματα! (Εδώ μια εμπεριστατωμένη ανάλυση γιατί συμβαίνει αυτό και τους λόγους που οι λεγόμενες επιχορηγήσεις είναι δάνεια).

Που θα πάνε τα λεφτά;

Και θα ερωτήσει κάποιος, και τι μας νοιάζει εμάς; Ας πέσει το παραδάκι κι όλα μια χαρά.

Είναι όμως έτσι;

Διότι παραδάκι δεν πρόκειται να δει ούτε με το κιάλι, ο εργαζόμενος που θα είναι υποχρεωμένος να δουλεύει μισές μέρες και να παίρνει μισό μεροκάματο. Ο άλλος που θα χάσει, αν δεν την έχει χάσει ήδη, τη δουλειά του. Ο τρίτος που θα χάσει το σπίτι του στους πλειστηριασμούς. Ο αγρότης για να αγοράσει σπόρους, λιπάσματα κτλ. Ο κτηνοτρόφος ζωοτροφές. Ο βιοτέχνης να έχει αντικείμενο να φτιάξει. Η χώρα να αποκτήσει διατροφική επάρκεια, να μην εισάγει τρόφιμα και να αποκτήσει ενεργειακή ανεξαρτησία…. Να αλλάξει παραγωγικό μοντέλο και να μην εξαρτάται αποκλειστικά και μόνον από τον τουρισμό. Ψιλά γράμματα κι αυτά!

Δεύτερον λοιπόν, που θα πάνε τα λεφτά αυτά;

Μα σε προγράμματα που θα εγκρίνει η Ε.Ε ανάλογα με τις προτεραιότητές της. Κι αυτές περιεγράφησαν σαφώς. Μεταρρυθμίσεις, υψηλή τεχνολογία (5G) και πράσινη ανάπτυξη, με τις προμήθειες στους διαμεσολαβητές μάλλον εξασφαλισμένες.

Τώρα είναι η ώρα να έλθει ο Γερμανός να αγοράσει σπίτι στην Ελλάδα με καμάρι δήλωσε σε άλλη συνέντευξή του ο ντίλερ -συγνώμη ο πρωθυπουργός- Κυριάκος Μητσοτάκης. Αυτό έμαθε στη ζωή του να κάνει, αυτό κάνει. Μεσιτείες! Με το αζημίωτο χτίστηκαν τα πολιτικά τζάκια στην Ελλάδα!

Ας μείνει η Ελλάδα έρμαιο της ενεργειακής εξάρτησης, ας καταστρέφονται τα βουνά μας, ας χάσουν τη δουλειά τους και το βιός τους οι εργαζόμενοι στα λιγνιτωρυχεία κι οπουδήποτε αλλού, ας χτυπήσει κόκκινο η ανεργία, ας είναι οι δρόμοι των πόλεων γεμάτοι άστεγους ζητιάνους, η πράσινη ανάπτυξη των ανεμογεννητριών να είναι καλά και τα γερμανικά εργοστάσια που τις κατασκευάζουν. Και οι… εθνικοί μας εργολάβοι -προφανώς- που τις τοποθετούν.

Καθώς και τα προθύμως επιδοτούμενα από τους κρατικούς προϋπολογισμούς γερμανικά και γαλλικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για να χαίρεται η… Γκρέτα κι όχι μόνον!

Στη βάση αυτών τα κράτη-μέλη πρέπει να καταθέσουν σχέδια ανάκαμψης. Αυτά θα καθορίζουν τις επενδυτικές και μεταρρυθμιστικές προτεραιότητες. Τα επενδυτικά σχέδια θα εγκριθούν και θα χρηματοδοτηθούν με βάση τα Εθνικά Προγράμματα Μεταρρυθμίσεων που ορίζουν τις υποχρεώσεις των κρατών-μελών σύμφωνα με το Σύμφωνο Σταθερότητας. Η χρηματοδότηση αυτή θα πραγματοποιείται σε δόσεις, η δε εκταμίευση θα εξαρτάται από την πρόοδο με βάση τους προκαθορισμένους στόχους. Με το σταγονόμετρο λοιπόν κι εφ’ όσον κάνουμε ό,τι μας ζητούν κάθε φορά.

Κι αφού -υποτίθεται- θα έχει ξεπεραστεί η κρίση, θα επανέλθει στην κανονικότητα πλήρως και το σύμφωνο σταθερότητας και οι κυβερνήσεις θα πρέπει να καλύψουν τα ελλείμματά τους (πόθεν;), να εξοφλούν απρόσκοπτα τα χρέη τους (πόθεν;) και να ευθυγραμμίζονται με τα εξάμηνα και τους κανόνες.

Για όλα αυτά τα… θαυμαστά της νέας κανονικότητας (new generation EU), νέες φορολογίες θα επιβληθούν, νέα λιτότητα, νέα εσωτερική υποτίμηση, νέο ξεπούλημα· όχι που θα γλιτώναμε την τρόικα· θεσμούς την λένε. Διότι πρέπει και τα ευρωομόλογα ύψους 750 δις ευρώ να αποπληρωθούν κάποια στιγμή και μόνον ο φορολογούμενος μπορεί δίνοντας και το βρακί που φοράει!

Αυτό είναι το ευρωπαϊκό λεφτόδενδρο αυτοί και οι δηλητηριώδεις καρποί του· ο πρωθυπουργός και οι άλλοι έτοιμοι από καιρό είναι -να μας τους προσφέρουν στο πιάτο.

Εμείς θα τους δεχθούμε; Εάν όχι, τότε διαγραφή του παράνομου χρέους τώρα και Εθνικό Νόμισμα Τώρα!

 

Δείτε τα tweets της επικαιρότητας:

[wbcr_php_snippet id="14676"]

Όλα τα νέα για την επικαιρότητα εδώ - ειδήσεις από την Ελλάδα

Διάβασε το »

Πακέτο διάσωσης της ΕΕ με πολλές γκρίζες ζώνες

Newsteam 0 Comments
Υπό την άμεση απειλή διάλυσης της Ένωσης, η Κομισιόν σπάει παραδοσιακά ταμπού, αλλά ο δρόμος παραμένει αβέβαιος

Το σχέδιο που παρουσίασε την Τετάρτη, 27 Μαΐου, η πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντε Λάιεν για την αντιμετώπιση της τρομερής οικονομικής και κοινωνικής ύφεσης στις χώρες- μέλη της ΕΕ λόγω κορωνοϊού συνιστά ένα φιλόδοξο, για τα μέχρι τώρα δεδομένα της Ένωσης, εγχείρημα. Το συνολικό πακέτο, υπό τον τίτλο Next Generation EU, προβλέπει τη διάθεση 750 δισ ευρώ, εκ των οποίων τα 500 θα είναι επιχορηγήσεις και τα 250 δάνεια. Αν συνυπολογίσουμε τα προγράμματα (SURE κ.α.) ύψους 540 δισ ευρώ που ανακοινώθηκαν στις 9 Απριλίου, η ΕΕ ρίχνει στο τραπέζι έκτακτη στήριξη 1,290 τρισ ευρώ, ποσό που εξακολουθεί να υπολείπεται σημαντικά των ανάλογων προγραμμάτων ΗΠΑ και Ιαπωνίας, αλλά δεν παύει να αποτελεί σημαντική ανάσα.

Πέραν της ποσοτικής πλευράς, η πρόταση της Κομισιόν, η οποία στηρίζεται στην πρόσφατη συμφωνία Μακρόν- Μέρκελ, σπάει δύο παραδοσιακά ταμπού. Για πρώτη φορά εισάγεται, έστω και ad hoc, κοινός δανεισμός των 27 και επίσης για πρώτη φορά η Ένωση στηρίζεται σε δαπάνες και επενδύσεις μέσω ελλειμμάτων (κάτι που μέχρι χθες θα αποτελούσε ανάθεμα, μιας και στην υπαρκτή ΕΕ, όχι μόνο ο Μαρξ, αλλά και ο Κέινς τελούν υπό παρανομία). Εν ολίγοις, σε αντίθεση με το γνωστό σλόγκαν του κ. Μητσοτάκη, οι Ευρωπαίοι δέχονται, έστω και με κλειστή τη μύτη, ότι τα περιφρονημένα λεφτόδεντρα κάποιες φορές είναι η μόνη λύση.

Τα 750 δισ του προγράμματος θα αντληθούν από την Κομισιόν μέσω ομολόγων τα οποία θα εκδώσει η ίδια και θα έχουν διάρκεια μέχρι και 30 χρόνια, ενώ η αποπληρωμή τους θα αρχίσει από το 2028 και τα επιτόκια θα είναι μικρά. Οι χώρες που κυρίως θα ωφεληθούν, σύμφωνα με τα (όχι επίσημα και όχι επιβεβαιωμένα) στοιχεία που έχουν διαρρεύσει είναι η Ιταλία (172,7 δισ), η Ισπανία (140,4) και η Πολωνία (63,8). Στους ωφελημένους θα είναι και η Ελλάδα, καθώς αναμένεται να εισπράξει 22,5 δισ σε επιχορηγήσεις και άλλα 9,4 σε δάνεια, ποσά που αντιστοιχούν αθροιστικά στο ένα έκτο του ΑΕΠ του 2019- πολύ περισσότερα από όσα ήλπιζε η ελληνική κυβέρνηση. Μόνο τα δάνεια, και όχι οι επιχορηγήσεις, θα βαρύνουν τους εθνικούς προϋπολογισμούς. Η αποπληρωμή των δανείων της Κομισιόν θα γίνει μέσω του κοινοτικού προϋπολογισμού, δηλαδή θα επιβαρύνει κυρίως τους καθαρούς χρηματοδότες της Ένωσης, με πρώτη τη Γερμανία. Επομένως το πακέτο της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, αν δεν σπάει, τουλάχιστον διαβρώνει και ένα άλλο, μεγάλο ταμπού, εκείνο της Ένωσης μεταβίβασης πόρων (transfer union).

Είναι προφανές ότι οι κυρίαρχοι κύκλοι της ΕΕ και των μεγάλων δυνάμεων που την στηρίζουν συνειδητοποίησαν, έστω και καθυστερημένα, ότι η τραγικά ανεπαρκής απάντηση των πρώτων μηνών στην κρίση του Covid- 19, εγκυμονούσε άμεσους κινδύνους διάσπασης ή και διάλυσης της ΕΕ. Έχοντας ήδη ακρωτηριαστεί από το Brexit και απειλούμενη να περιθωριοποιηθεί από το ανταγωνιστικό δίπολο ΗΠΑ- Κίνας, η Ευρώπη των 27 ήταν αναγκασμένη να υιοθετήσει αντισυμβατικά μέτρα. Το πακέτο της Κομισιόν είναι πάνω απ’ όλα και πριν απ’ όλα σχέδιο διάσωσης της ίδιας της ΕΕ. Ανάγκα και θεοί πείθονται.

Ωστόσο οι ανακοινώσεις της Κομισιόν δεν δικαιολογούν καθόλου τις θριαμβολογίες της ελληνικής κυβέρνησης και των περισσότερων συστημικών ΜΜΕ. Πρώτα απ’όλα γιατί δεν είναι βέβαιο ότι το εν λόγω πακέτο θα εφαρμοστεί στην έκταση και τη μορφή που έχει αυτή τη στιγμή, ούτε είναι σαφές το πότε θα γίνουν διαθέσιμα τα κονδύλια.

Η διαδικασία έγκρισής του είναι χρονοβόρα και αμφίβολη. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα εξετάσει το πακέτο της Κομισιόν στις 16 Ιουνίου, ενώ η περίφημη ομάδα των τεσσάρων (Ολλανδία, Αυστρία, Σουηδία, Φινλανδία) έχει ήδη τοποθετηθεί αρνητικά και θα προσπαθήσει να το συρρικνώσει ή/και να επιβάλει Δρακόντειους όρους (βλέπε Μνημόνια) στις χώρες που θα επωφεληθούν. Μέρκελ και φον ντερ Λάιεν δήλωσαν, άλλωστε, ότι το σχέδιο που ανακοινώθηκε δεν είναι η τελική λύση, αλλά η βάση εκκίνησης της διαπραγμάτευσης. Στη συνέχεια, το σχέδιο στο οποίο θα καταλήξουν οι 27 πρέπει να εγκριθεί από όλα τα εθνικά κοινοβούλια, όπως και από το ευρωπαϊκό.

Στο πιο αισιόδοξο σενάριο, ο βασικός όγκος του προγράμματος θα αρχίσει να υλοποιείται από 1/1/2021 (μόνο 11 δισ θα είναι διαθέσιμα από τον Σεπτέμβριο), ενώ μέχρι τότε επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να κλείνουν και εργαζόμενοι να χάνουν τη δουλειά ή μεγάλο μέρος του μισθού τους. Η ίδια η Κομισιόν προβλέπει ότι η Ελλάδα θα είναι η χώρα που θα πληγεί σκληρότερα από όλες, λόγω του ειδικού βάρους των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και του τουρισμού, ο οποίος αναμένεται να συρρικνωθεί κατά 70% στο δεύτερο τρίμηνο του χρόνου.

Επιπλέον, το σχέδιο Next Generation EU έχει πολλές γκρίζες ζώνες– σοβαρά, αδιευκρίνιστα ζητήματα που θα αποτελέσουν πεδίο σκληρής διαπραγμάτευσης και αντιπαράθεσης. Όπως μας είχε προϊδεάσει η κοινή διακήρυξη Μακρόν- Μέρκελ, το σχέδιο της φον ντερ Λάιεν αναφέρει ότι οι επιδοτήσεις και τα δάνεια θα προορίζονται για χώρες, περιφέρειες και τομείς της οικονομίας που έχουν πληγεί κατ’ εξοχήν από την κρίση. Το πώς θα γίνει η διανομή των κονδυλίων δεν είναι καθόλου σαφές. Σε ότι αφορά τους τομείς, ευρωπαϊκά μέσα αναφέρουν ότι θα ενισχυθούν κυρίως η αεροπορική βιομηχανία, η αυτοκινητοβιομηχανία και ο τουρισμός, κάτι που σημαίνει ότι θα ευνοηθούν κατ’ εξοχήν οι εθνικοί πρωταθλητές Γερμανίας και Γαλλίας, αν και η Ελλάδα λόγω τουρισμού επίσης έχει να ελπίζει.

Σε κάθε περίπτωση, τόσο οι επιχορηγήσεις όσο και τα δάνεια δεν θα δίνονται στα εθνικά κράτη με την ελευθερία να τα χρησιμοποιήσουν όπως τα ίδια θα αποφασίσουν. Ο κύριος πυλώνας του προγράμματος είναι το Εργαλείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF), το οποίο προβλέπεται να διαθέσει 310 δισ σε επιχορηγήσεις και 250 σε δάνεια. Για να ωφεληθεί ένα κράτος- μέλος από το RRF, θα πρέπει να καταθέσει συγκεκριμένα σχέδια δημοσίων επενδύσεων και συνοδευτικών μεταρρυθμίσεων, οι οποίες θα εγγυώνται την ανθεκτικότητα της εθνικής οικονομίας. Αυτά τα προγράμματα και αυτές οι μεταρρυθμίσεις θα πρέπει να εγκριθούν ΚΑΙ από την Κομισιόν ΚΑΙ από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για να εκταμιευθούν τα αντίστοιχα ποσά. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς πολύ καχύποπτος για να υποθέσει ότι αυτή η διαδικασία θα χρησιμοποιηθεί για την επιβολή αντιλαϊκών μεταρρυθμίσεων μνημονιακής κοπής στα πιο ευάλωτα κράτη. Νέα φορολογικά βάρη απειλεί να φέρει και η άντληση νέων εσόδων του κοινοτικού προϋπολογισμού ώστε να αποπληρωθούν τα δάνεια της Κομισιόν. Οι ιδέες που έριξε στο τραπέζι η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν (φορολόγηση των μεγάλων επιχειρήσεων της ψηφιακής σφαίρας, διεύρυνση της εμπορίας άνθρακα, πράσινοι φόροι κλπ) είναι μια ακόμη, μεγάλη γκρίζα ζώνη του σχεδίου της.

Εν ολίγοις, το σχέδιο της Κομισιόν είναι μια φιλόδοξη, αλλά και αβέβαιη προσπάθεια διάσωσης της ίδιας της ΕΕ και των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων της. Το αν, πότε και πόσο θα ωφεληθούν οι εργαζόμενοι της Ελλάδας και των άλλων πληττόμενων χωρών, θα αποτελέσει αντικείμενο σκληρής κοινωνικής και πολιτικής αντιπαράθεσης. Ας μην ξεχνάμε ότι και το πολυδιαφημισμένο πρόγραμμα SURE για την αντιμετώπιση της ενδημικής, πλέον, ανεργίας ήδη χρησιμοποιείται ως εργαλείο για την προώθηση της μερικής απασχόλησης και του ακρωτηριασμού των μισθών.

*Πηγή: ppapacon.blogspot.com

Δείτε τα tweets της επικαιρότητας:

[wbcr_php_snippet id="14676"]

Όλα τα νέα για την επικαιρότητα εδώ - ειδήσεις από την Ελλάδα

Διάβασε το »

Θριαμβολογιες χωρίς αντίκρισμα για το Ταμείο Ανάπτυξης των 750δις της Ε.Ε

Newsteam 0 Comments
Απολύτως ανεπαρκή, με προβληματικό προορισμό, επιστρεπτέα και με σκληρές δεσμεύσεις τα 32 δις(;), επιχορηγήσεις και δάνεια που υποτίθεται θα κατευθυνθούν στην Ελλάδα που για περίοδο 3 χρόνων, 2021-2024, υποτίθεται θα κατευθυνθούν στην Ελλάδα

Στα 750 δις ανέρχεται, σύμφωνα με την πρόταση της Κομισιόν, το ύψος των κεφαλαίων του Ταμείου Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση της κρίσης στην Ε.Ε. Η κατανομή των κεφαλαίων των 750 δις του Ταμείου Ανάπτυξης, θα έχει τη μορφή επιχορηγήσεων‘, οι οποίες θα επιστραφούν με πρόσθετη φορολογία στα κράτη-μέλη, ύψους 500 δις και δανείων ύψους 250 δις.

Το ποσό που αντιστοιχεί στην Ελλάδα για την τριετία 2021-2024 είναι, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Κομισιόν και με πολλά ερωτηματικά, 32 δις ευρώ, εκ των οποίων 22,5 δις υπό τη μορφή επιχορηγήσεων και 9,5 δις υπό μορφή δανείων.

Οι κυβερνητικές θριαμβολογίες και οι θριαμβολογίες πολλών εκ των media, γύρω από αυτό το πακέτο, είναι εκτός τόπου και χρόνου και περισσότερο αντιπροσωπεύουν προπαγάνδα, που αποβλέπει ματαίως στην αναστήλωση της χαμένης αξιοπιστίας της Ε.Ε και σε κάθε περίπτωση όχι στην αλήθεια.

Σε σχέση με το πακέτο των 750 δις του Ταμείου Ανάπτυξης, προχωράμε στις εξής αρχικές παρατηρήσεις:

Πρώτον: Το πακέτο των 750 δις, το οποίο μάλιστα εκτείνεται σε ορίζοντα 3 χρόνων 2021-2024, είναι απολύτως ανεπαρκές, για να μην πούμε ψίχουλα, για την αντιμετώπιση της πρωτοφανούς κρίσης που βρίσκεται σε εξέλιξη και το μισό σε σχέση και με αυτό το πακέτο των 1,5 τρις για το οποίο έκανε λόγο στην αρχή η Κομισιόν.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα, δημοσιεύτηκε η είδηση ότι η Ιαπωνία έχει αποφασίσει να δαπανήσει μέχρι τώρα και μάλιστα άμεσα, όχι σε 3 χρόνια, 2,18 τρις δολάρια ή το 40% του ιαπωνικού ΑΕΠ.

Δεύτερον: Το πακέτο αυτό των 750 δις, παρότι ανεπαρκέστατο, θα τύχει πολύ σκληρών διαπραγματεύσεων κυρίως με τον πυρήνα των Βορείων χωρών της Ε.Ε, με συνέπεια την βέβαιη περαιτέρω αρνητική παραμόρφωση του.

Τρίτον: Τα κεφάλαια του πακέτου που ομομάζονται επιχορηγήσεις, δεν είναι δωρεάνχρήμα αλλά θα πληρωθούν από τα κράτη-μέλη, με βαριά πρόσθετη φορολογία που θα επιβληθεί από την Κομισιόν ( βλέπε εδώ).

Θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε, πόσοι από αυτούς τους νέους φόρους αναλογούν στην Ελλάδα και επομένως ποιο θα είναι το καθαρό όφελος για την χώρα.

Τέταρτον: Τα κεφάλαια από το Ταμείο Ανάπτυξης, δεν θα δοθούν απευθείας στα κράτη-μέλη, προκειμένου τα τελευταία να αποφασίσουν κυρίαρχα για την χρήση τους αλλά θα παρέχονται υπό τη μορφή προγραμμάτων και δανείων, που θα αποφασίζει η Κομισιόν με δικά της κριτήρια, κατά το πρότυπο του ΕΣΠΑ και επομένως θα υπηρετούν πρώτα από όλα κοινοτικές και γερμανικές προδιαγραφές και προτεραιότητες.

Πέμπτον: Είναι βέβαιο ότι τόσο οι επιχορηγήσεις και κυρίως τα δάνεια, αν δεν συνοδεύονται με μνημόνια, ιδιαίτερα προς τις πιο χρεωμένες χώρες, οπωσδήποτε θα παρακολουθούνται με απαράδεκτους όρους και δεσμεύσεις, οι οποίες θα κατευθύνουν τις πολιτικοοικονομικές επιλογές των χωρών-μελών με βάση τις προτεραιότητες του ευρωπαϊκού χρηματιστικού κεφαλαίου και των κατεστημένων κέντρων των πιο ισχυρών κυρίαρχων κρατών της Ε.Ε, όπως η Γερμανία.

Το συμπέρασμα όλων τούτων είναι μάλλον αυτονόητο. Η Ελλάδα οδεύει σε βαθύτατη κρίση, την μεγαλύτερη ίσως σε ειρηνική περίοδο και η Ε.Ε μάλλον θα επιτείνει τα κρισιακά αδιέξοδα της χώρας μας παρά θα υποβοηθήσει την αναστήλωσή μας.

Β.Ζ

Δείτε τα tweets της επικαιρότητας:

[wbcr_php_snippet id="14676"]

Όλα τα νέα για την επικαιρότητα εδώ - ειδήσεις από την Ελλάδα

Διάβασε το »

Αίσχος! Νέοι φόροι στους ευρωπαϊκούς λαούς εκατοντάδων δις για Ταμείο Ανάπτυξης

Newsteam 0 Comments

Χωρίς αιδώ, Μέρκελ και Μακρόν και η γραφειοκρατία των Βρυξελλών, κορόιδευαν χώρες και λαούς ότι το Ταμείο Ανάπτυξης θα δίνει, τάχα, επιχορηγήσεις, δηλαδή δωρεάν χρήμα, στις χώρες-μέλη για να αντιμετωπίσουν την παρούσα βαθιά οικονομική κρίση.

Όταν ως Iskra λέγαμε ότι δωρεάν χρήμα στην Ε.Ε δεν υπάρχει και ότι οι, δήθεν,  επιχορηγήσεις του Ταμείου Ανάπτυξης θα πληρωθούν μέσα στην κρίση με δυσβάσταχτους φόρους από τους λαούς, λοιδορούμεθα για αντιευρωπαϊσμό.

Τώρα, οι Βρυξέλλες μας σκάσανε το μαντάτο ότι σχεδιάζουν βαρύτατους φόρους ύψους πολλών εκατοντάδων δις, τους οποίους για να χρυσώσουν το χάπι, τους ονομάζουν πράσινους φόρους. Αυτοί οι φόροι θα χρησιμοποιηθούν για να χρηματοδοτήσουν τις δαπάνες του Ταμείου Ανάπτυξης, οι οποίες θα είναι ένα μείγμα επιδοτήσεων και κυρίως δανείων προς τα κράτη-μέλη, τα οποία θα συνοδεύονται με μνημόνια.

Ανάμεσα στους φόρους που σχεδιάζει η Κομισιόν εξετάζει να επιβληθούν στα κράτη-μέλη, είναι:

  1. Στη χρήση πλαστικών και ιδιαίτερα στα πλαστικά μιας χρήσης
  2. Στον όγκο του διοξειδίου του άνθρακα που παράγει κάθε χώρα
  3. Στις εταιρείες διαχείρισης του Ίντερνετ, οι οποίες προφανώς και θα μετακυλίσουν τους φόρους αυτούς στους καταναλωτές

Να σημειωθεί ότι οι επιχορηγήσεις και τα δάνεια του Ταμείου Ανάπτυξης, δεν θα δίδονται στα κράτη-μέλη, προκειμένου τα ίδια να αποφασίσουν τη διαχείριση τους, σύμφωνα με τις ανάγκες που αυτά θα κρίνουν αλλά μέσω μηχανισμού τύπου ΕΣΠΑ και επομένως θα βρίσκονται κάτω από τον έλεγχο των Βρυξελλών και τελικά της Γερμανίας.

Κ.Μ

Δείτε τα tweets της επικαιρότητας:

[wbcr_php_snippet id="14676"]

Όλα τα νέα για την επικαιρότητα εδώ - ειδήσεις από την Ελλάδα

Διάβασε το »

Επιχορηγήσεις 550.000 ευρώ για καταστροφές από θεομηνίες στους δήμους Ζαγοράς- Μουρεσίου και Νοτίου Πηλίου

Newsteam 0 Comments

Στην αποδοχή και κατανομή χρηματοδότησης από το υπουργείο Εσωτερικών συνολικού ποσού 350.000 ευρώ μέσω του προγράμματος για την πρόληψη και αντιμετώπιση ζημιών και καταστροφών που προκαλούνται από θεομηνίες στους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού της χώρας, προχώρησε το Δημοτικό Συμβούλιο Ζαγοράς- Μουρεσίου.

Αντίστοιχη χρηματοδότηση ύψους 200.000 ευρώ έκανε αποδεκτή και το Δημοτικό Συμβούλιο Νοτίου Πηλίου.

Σύμφωνα με την εισήγηση του Τμήματος Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Ζαγοράς- Μουρεσίου η χρηματοδότηση των 200.000 ευρώ θα κατανεμηθεί ως εξής:

Ποσό 160.000 ευρώ θα διατεθεί για την πρόληψη και αντιμετώπιση ζημιών και καταστροφών που προκλήθηκαν από θεομηνίες και 40.000 ευρώ για την προμήθεια αδρανών υλικών για την πρόληψη και αντιμετώπιση ζημιών και καταστροφών που προκλήθηκαν από θεομηνίες.

Από την πλευρά της η επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Μαρία Σαμαρά ψήφισε θετικά, αναφέροντας πως πρόκειται για την αποδοχή χρηματοδοτήσεων από το κράτος απαραίτητων για την επιβίωση του δήμου μας στις δύσκολες αυτές συνθήκες.

Ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας Β. Τσαπράζης χαρακτήρισε αστεία μικρό το ποσό των 200.000 ευρώ για έργα πρόληψης για την αντιμετώπιση ζημιών και καταστροφών, κατηγορώντας τη Δημοτική Αρχή ότι αντί να χρησιμοποιήσει τα χρήματα αυτά για μικρά τεχνικά έργα ή και μελέτες με σκοπό την πρόληψη ζημιών, τα εγγράφει σε κωδικούς για προμήθεια αδρανών. Δηλαδή ξοδεύει τα χρήματα για μπαζώματα όπως όπως, τα οποία με την πρώτη βροχόπτωση, θα βρεθούν στον βυθό της θάλασσας.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση αποδεχόμαστε τη χρηματοδότηση, δεν συμφωνούμε όμως προς την κατανομή των 40.000 ευρώ προσέθεσε, προτείνοντας το ποσό των 200.000 ευρώ να κατανεμηθεί σε κωδικούς που αφορούν μελέτες διευθέτησης όμβριων ή σε μικρά τεχνικά έργα εντός των οικισμών.

Στην ίδια συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο Ζαγοράς- Μουρεσίου προχώρησε σε αποδοχή και κατανομή χρηματοδότησης 150.000 ευρώ από το υπουργείο Εσωτερικών, το οποίο θα δαπανηθεί επίσης για την πρόληψη και αντιμετώπιση ζημιών και καταστροφών που προκαλούνται από θεομηνίες.

Η επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Μαρία Σαμαρά, συμφώνησε με τη σχετική εισήγηση, ενώ ο κ. Τσαπράζης διαφώνησε εκ νέου με την κατανομή της χρηματοδότησης.

Στον Δήμο Νοτίου Πηλίου

Από την πλευρά του το Δημοτικό Συμβούλιο Νοτίου Πηλίου αποφάσισε ομόφωνα να κάνει αποδεκτές την επιχορήγηση ποσού 200.000 ευρώ από το υπουργείο Εσωτερικών για την πρόληψη και αντιμετώπιση ζημιών και καταστροφών που προκαλούνται από θεομηνίες, όπως επίσης και την έκτακτη επιχορήγηση ποσού 3.000 ευρώ, για την κάλυψη αναγκών αναφορικά με την προστασία των αδέσποτων μικρών ζώων, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορoνοϊού COVID-19.

Επίσης σε επικαιροποίηση προηγούμενης απόφασης με την οποία είχαν βεβαιωθεί υπερβάσεις στα τέλη κινητής τηλεφωνίας πέραν του επιτρεπόμενου ορίου στους χρήστες της πρώην Δημοτικής Αρχής, για συνολικό ποσό που φτάνει τις 5.696,72 ευρώ προχώρησε στην τελευταία του συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο Νοτίου Πηλίου.

Με την ίδια ομόφωνη απόφαση το Σώμα αναθέτει τις περαιτέρω νόμιμες ενέργειες στον δήμαρχο Μιχ. Μιτζικό.

Στο μεταξύ, στην ίδια δια περιφοράς συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νοτίου Πηλίου εγκρίθηκε ομόφωνα η παράταση της ημερομηνίας λήξης για τους λογαριασμούς ύδρευσης β’ εξαμήνου 2017 των καταναλωτών της Δημοτικής Ενότητας Σηπιάδος έως τις 31 Μαΐου 2020, για να υπάρχει το απαιτούμενο χρονικό περιθώριο εξόφλησης των λογαριασμών, χωρίς προσαύξηση.

Να αναφερθεί ότι στις 30 Απριλίου έληξε η προθεσμία πληρωμής των λογαριασμών ύδρευσης Β’ Εξαμήνου 2017 Δ.Ε. Σηπιάδος, με αρ. βεβαίωσης 12/Α/28-01-2020 (αρ. καταλόγου 2305), οι οποίοι είχαν δοθεί στα ΕΛ.ΤΑ. για να εκδοθούν και να αποσταλούν από 26/3/2020.

Ωστόσο, υπήρξαν έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων και καταναλωτών γενικότερα της περιοχής, καθώς η παραλαβή της πλειοψηφίας των ειδοποιήσεων έχει καθυστερήσει σε τέτοιο σημείο, ώστε οι οφειλέτες να ενημερώνονται ελάχιστες ημέρες πριν τη λήξη τους ή ακόμα και μετά τη λήξη τους, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται με προσαυξήσεις από 1η Μαΐου 2020.

Τέλος, αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος του διεθνή ανοικτού διαγωνισμού, μέσω του Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ., με τίτλο Προμήθεια – εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συστήματος τηλεελέγχου, τηλεχειρισμού και ελέγχου διαρροών εγκαταστάσεων ύδρευσης του Δήμου Νοτίου Πηλίου.

Πηγή: e-thessalia.gr

Πληροροφρίες από kede

Διάβασε το »