Πατήστε ESC για κλείσιμο

ΕΠΙΣΤΡΕΠΤΕΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ - Spoiler - Φωτογραφίες, video

Επιστρεπτέα προκαταβολή: Τελευταία εβδομάδα για την τρίτη φάση

Newsteam 0 Comments

Μέχρι τις 21 Σεπτεμβρίου 2020 μπορούν οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις να υποβάλουν αίτηση για να ενταχθούν στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή III. Επιπλέον, με υπουργική απόφαση που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης καθορίζονται τα κριτήρια και παρέχονται διευκρινίσεις για το ποιες επιχειρήσεις είναι δικαιούχοι για να ενταχθούν στον 3ο κύκλο της Επιστρεπτέας Προκαταβολής.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στην τρίτη φάση της Επιστρεπτέας Προκαταβολής μπορούν να ενταχθούν τουριστικές και εποχικές ατομικές επιχειρήσεις χωρίς ταμειακή μηχανή που δεν απασχολούσαν κανένα εργαζόμενο με σύμβαση εργασίας την 1η Αυγούστου 2020, καθώς και ατομικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους κλάδους του πολιτισμού, του αθλητισμού, των μεταφορών, των συνεδρίων και εκθέσεων, καθώς και σε άλλους κλάδους που πλήττονται από την πανδημία του κορονοϊού και δεν διαθέτουν ταμειακή μηχανή.

 

 

 

 

 

 

 

H διαδικασία υποβολής εκδήλωσης γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας myBusinessSupport της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή ΙΙΙ το πεδίο των δικαιούχων είναι διευρυμένο και οι επιχειρήσεις καλούνται να υποβάλουν στοιχεία για τα ακαθάριστα έσοδα της περιόδου Ιανουαρίου – Αυγούστου 2020. Το συνολικό ύψος της διαθέσιμης χρηματοδοτικής ενίσχυσης ανέρχεται στα 1,5 δισ. ευρώ. Η συνολική απευθείας στήριξη του κράτους προς τις επιχειρήσεις, ιδίως τις μικρές και τις μικρομεσαίες, μέσω των τριών κύκλων της Επιστρεπτέας Προκαταβολής, θα φθάσει τα 3,5 δισ. ευρώ.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ποιοι μπορούν να ενταχθούν

Στον 3ο κύκλο της Επιστρεπτέας Προκαταβολής μπορούν να ενταχθούν ιδιωτικές επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής και ατομικές επιχειρήσεις χωρίς εργαζόμενους, εφόσον διαθέτουν φορολογική ταμειακή μηχανή, ενώ, για πρώτη φορά, δίνεται δυνατότητα συμμετοχής σε:

μη κερδοσκοπικές επιχειρήσεις υποκείμενες σε ΦΠΑ, οι οποίες έχουν την έδρα τους ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα και λειτουργούν νομίμως, ανεξαρτήτως Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (ΚΑΔ), ατομικές επιχειρήσεις χωρίς εργαζόμενους και χωρίς φορολογική ταμειακή μηχανή που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο ή σε τομείς με έντονη εποχικότητα, οι οποίοι δέχθηκαν σημαντικό πλήγμα εξαιτίας της εμφάνισης και διάδοσης του κορονοϊού κατά του μήνες Μάρτιο έως και Αύγουστο, ατομικές επιχειρήσεις χωρίς εργαζόμενους και χωρίς φορολογική ταμειακή μηχανή, οι οποίες έχουν την έδρα τους σε περιοχές της Εύβοιας που τον περασμένο μήνα επλήγησαν από φυσικές καταστροφές, ανεξαρτήτως κλάδου.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ειδικότερα, δικαίωμα υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον 3ο κύκλο της Επιστρεπτέας Προκαταβολής, όπως προβλέπει η ΚΥΑ, έχουν:

Οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) και οι Οργανισμοί Λιμένων.
Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής, συμπεριλαμβανομένων των ατομικών, καθώς και μη κερδοσκοπικές επιχειρήσεις υποκείμενες σε ΦΠΑ, οι οποίες έχουν την έδρα τους ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα και λειτουργούν νομίμως, ανεξαρτήτως Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (ΚΑΔ), με εξαίρεση τις ακόλουθες:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ποιες επιχειρήσεις εξαιρούνται
Ατομικές επιχειρήσεις που δεν απασχολούσαν κανένα εργαζόμενο με σχέση εξαρτημένης εργασίας κατά την 1η Αυγούστου 2020 και δεν διαθέτουν φορολογική ταμειακή μηχανή.
Κατ’ εξαίρεση μπορούν να υποβάλλουν εκδήλωση ενδιαφέροντος ατομικές επιχειρήσεις που δεν απασχολούσαν κανένα εργαζόμενο με σχέση εξαρτημένης εργασίας κατά την 1η Αυγούστου 2020 και δεν διαθέτουν φορολογική ταμειακή μηχανή, εφόσον:

είτε έχουν ενεργό κύριο ΚΑΔ στις 20.03.2020 έναν από τους περιγραφόμενους στον πίνακα που επισυνάπτεται στην ΚΥΑ, ή των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 20.03.2020 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους περιγραφόμενους στον προαναφερθέντα πίνακα, όπως αυτά προκύπτουν από την αρχική δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2018, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 20.03.2020,
είτε έχουν την έδρα τους στο Δήμο Μεσαπείων και στις Δημοτικές Ενότητες Νέας Αρτάκης και Ληλαντίων του Δήμου Χαλκιδέων, ανεξαρτήτως ΚΑΔ.
Επιχειρήσεις που απασχολούσαν περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας κατά την 1η Αυγούστου 2020.
Επιχειρήσεις που είναι σε αδράνεια από τον Απρίλιο του 2019 και μετά, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που τηρούνται στο φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ ή από την υποβολή μηδενικών δηλώσεων ΦΠΑ καθ’ όλη την περίοδο αυτή.

 

 

 

 

 

 

 

Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ) που αποτελούν αμιγώς δημοτικές, διαδημοτικές, διακοινοτικές, διανομαρχιακές, κοινοτικές και νομαρχιακές επιχειρήσεις, δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις, δημοτικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις, ενώσεις προσώπων διαχείρισης κτιρίων, επιτροπές εράνων, ευρωπαϊκοί όμιλοι οικονομικού σκοπού, κοινοπραξίες, διεθνείς οργανισμοί και πολιτικά κόμματα.
Ειδικά για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, παρέχεται η δυνατότητα να επωφεληθούν από την Επιστρεπτέα Προκαταβολή ΙΙΙ, ακόμα και αν ήταν προβληματικές κατά την 31η/12/2019, όπως είχε επιτραπεί και στον 2ο κύκλο του χρηματοδοτικού σχήματος.

Με επόμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση, που θα εκδοθεί μετά την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής αιτημάτων, θα προσδιοριστούν ο τρόπος υπολογισμού του ύψους της ενίσχυσης και άλλα σχετικά ζητήματα.

 

 

 

 

Πληροφορίες από το ethnos




Πληροφορίες από nassosblog

Διάβασε το »

Σε λειτουργία οι αιτήσεις για την επιστρεπτέα προκαταβολή 3

Newsteam 0 Comments

Σε λειτουργία οι αιτήσεις για την επιστρεπτέα προκαταβολή 3

Υποβολή αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επιστρεπτέα προκαταβολή 3

Επιχειρήσεις που δικαιούνται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον συμμετοχής:

Εκδήλωση ενδιαφέροντος μέσω της διαδικτυακής ηλεκτρονικής πλατφόρμας οι κάτωθι επιχειρήσεις:

α) οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) και οι Οργανισμοί Λιμένων

β) Oι ιδιωτικές επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής, συμπεριλαμβανομένων των ατομικών, καθώς και μη κερδοσκοπικές επιχειρήσεις υποκείμενες σε ΦΠΑ, οι οποίες έχουν την έδρα τους ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα και λειτουργούν νομίμως, ανεξαρτήτως Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (ΚΑΔ), με εξαίρεση τις ακόλουθες

αα) Ατομικές επιχειρήσεις που δεν απασχολούσαν κανένα εργαζόμενο με σχέση εξαρτημένης εργασίας κατά την 1η Αυγούστου 2020 και δεν διαθέτουν φορολογική ταμειακή μηχανή.

ββ) Επιχειρήσεις που απασχολούσαν περισσότερους από χίλιους (1.000) εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας κατά την 1η Αυγούστου 2020.

γγ) Επιχειρήσεις που είναι σε αδράνεια από τον Απρίλιο του 2019 και μετά, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που τηρούνται στο φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ ή από την υποβολή μηδενικών δηλώσεων ΦΠΑ καθ’ όλη την περίοδο αυτή.

δδ) Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ) που αποτελούν αμιγώς δημοτικές, διαδημοτικές, διακοινοτικές, διανομαρχιακές, κοινοτικές και νομαρχιακές επιχειρήσεις, δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις, δημοτικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις, ενώσεις προσώπων διαχείρισης κτιρίων, επιτροπές εράνων, ευρωπαϊκοί όμιλοι οικονομικού σκοπού, κοινοπραξίες, διεθνείς οργανισμοί και πολιτικά κόμματα.

Κατ’ εξαίρεση δύνανται να υποβάλλουν εκδήλωση ενδιαφέροντος ατομικές επιχειρήσεις που δεν απασχολούσαν κανένα εργαζόμενο με σχέση εξαρτημένης εργασίας κατά την 1η Αυγούστου 2020 και δεν διαθέτουν φορολογική ταμειακή μηχανή εφόσον:

– είτε έχουν ενεργό κύριο ΚΑΔ στις 20.03.2020 έναν από τους περιγραφόμενους στο συνημμένο πίνακα Ι, ο οποίος και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ΚΥΑ ΓΔΟΥ 207/2020, ή των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 20.03.2020 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους περιγραφόμενους στο συνημμένο πίνακα Ι, όπως αυτά προκύπτουν από την αρχική δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2018, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 20.03.2020,

– είτε έχουν την έδρα τους στο Δήμο Μεσαπείων και στις Δημοτικές Ενότητες Νέας Αρτάκης και Ληλαντίων του Δήμου Χαλκιδέων, ανεξαρτήτως ΚΑΔ.

Εκδήλωση ενδιαφέροντος δύνανται να υποβάλλουν οι επιχειρήσεις της παρ. 1 του άρθρου 1 της ΚΥΑ ΓΔΟΥ 207/2020:

α) Είτε δεν ήταν προβληματικές στις 31 Δεκεμβρίου 2019 κατά την έννοια του Κανονισμού υπ’ αρ. 651/2014 (ΕΕ L 187/26.6.2014) και δεν έχουν στη διάθεσή τους προηγούμενη ενίσχυση η οποία έχει κηρυχθεί ασυμβίβαστη με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ειδικά οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, κατά την έννοια του Παραρτήματος Ι του Καν. 651/2014, δύναται να υποβάλλουν εκδήλωση ενδιαφέροντος ακόμη και αν ήταν προβληματικές στις 31/12/2019, υπό την προϋπόθεση ότι:

αα) δεν υπάγονται σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία και

ββ) δεν έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης και δεν έχουν ακόμη αποπληρώσει το δάνειο ή λύσει τη σύμβαση εγγύησης, ή δεν έχουν λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης και υπόκεινται ακόμη σε σχέδιο αναδιάρθρωσης.

β) Είτε πληρούν τις προϋποθέσεις του Κανονισμού υπ’ αρ. 1407/2013 (ΕΕ L351/1 της 24.12.2013) και δεν έχουν ήδη εξαντλήσει το τιθέμενο στον Κανονισμό ανώτατο όριο, για την τριετία 2018-2020.

Προθεσμίες υποβολής

Η αίτηση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη λήψη ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής μπορεί να υποβληθεί έως 21.09.2020

Διαδρομή εισόδου στην εφαρμογή μέσω του Διδακτικού τόπου της Α.Α.Δ.Ε.

Αρχική Σελίδα / ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣ Επιχειρήσεις / myBusinessSupport

URL https://www.aade.gr/mybusinesssupport

Η είσοδος σε αυτήν διενεργείται με τη χρήση των κωδικών του TAXISnet.

Προκειμένου να υποβάλετε αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την Επιστρεπτέα Προκαταβολή (3), εισέρχεστε στην πλατφόρμα myBusinessSupport, επιλέγετε «Επιστρεπτέα Προκαταβολή (3) Εκδήλωση Ενδιαφέροντος» και εισέρχεστε στην εφαρμογή.

Οδηγίες για τη χρήση της Εφαρμογής «Επιστρεπτέα Προκαταβολή (3) Εκδήλωση Ενδιαφέροντος» myBusinessSupport

Διάβασε το »

534 ευρώ , επιστρεπτέα προκαταβολή : ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ

Newsteam 0 Comments

534 ευρώ , επιστρεπτέα προκαταβολή : ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – Τι ισχύει.

Ειδήσεις:  Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η ΚΥΑ (ΦΕΚ Β’ 3460/19.08.2020) σχετικά με την αποζημίωση ειδικού σκοπού για την ενίσχυση επιχειρήσεων συγκεκριμένων πληττόμενων κλάδων λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού, για τον μήνα Ιούνιο 2020, την οποία υπέγραψαν οι Υπουργοί Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το spoilers.gr

Βάσει της συγκεκριμένης απόφασης, οι δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλουν από σήμερα, Παρασκευή 21 Αυγούστου, ηλεκτρονική αίτηση για τη χορήγηση της αποζημίωσης στην πλατφόρμα myBusinessSupport της ΑΑΔΕ, με την προθεσμία να λήγει στις 31 Αυγούστου 2020.

Ολα τα ΝΕΑ για τις συντάξεις και τα προνοιακά επιδόματα ΕΔΩ

Η ανακοίνωση του υπουργείου

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η ΚΥΑ (ΦΕΚ Β’ 3460/19.08.2020) σχετικά με την αποζημίωση ειδικού σκοπού για την ενίσχυση επιχειρήσεων συγκεκριμένων πληττόμενων κλάδων λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορονoϊού, για τον μήνα Ιούνιο 2020, την οποία υπέγραψαν οι Υπουργοί Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Βάσει της συγκεκριμένης απόφασης, οι δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλουν από σήμερα, Παρασκευή 21 Αυγούστου, ηλεκτρονική αίτηση για τη χορήγηση της αποζημίωσης στην πλατφόρμα myBusinessSupport της ΑΑΔΕ, με την προθεσμία να λήγει στις 31 Αυγούστου 2020.

534 ευρώ , επιστρεπτέα προκαταβολή : ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – Όσα πρέπει να ξέρετε.

Μεγάλες ανατροπές στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή 3 ετοιμάζεται να ανακοινώσει η κυβέρνηση. Ωφελούμενοι θα βγουν ακόμα και επιχειρήσεις που εξαιρούνταν από όλα τα μέτρα στήριξης ως τώρα, καθώς πλέον εξετάζεται σε τοπικό και ατομικό επίπεδο η πορεία κάθε επιχείρησης ξεχωριστά, αναφέρει το protothema.gr.

Πριν καν λήξει στις 31 Αυγούστου η Ειδική Αποζημίωση 3 που παρέχεται μέσω του MyBusinessSupport της ΑΑΔΕ, ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών θα παρουσιάσει τις αλλαγές που θα δώσουν ανάσα στις επιχειρήσεις και θα διευκολύνουν να ενταχθούν περισσότεροι και με πιο δίκαια κριτήρια. Ο νέος κύκλος Επιστρεπτέας Προκαταβολής αναμένεται να ξεκινήσει την ερχόμενη εβδομάδα μέσω της ανανεωμένης ιστοσελίδας aade.gr/mybusinesssupport, που θα προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Πλέον όλοι οι κορωνοϊόπληκτοι θα υπαχθούν στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή 3, με κριτήριο την πορεία της κάθε επιχείρησης και όχι μόνον του κλάδου ή της γεωγραφικής περιοχής όπου ανήκει.

Κοινωφελής εργασία 2020 , ΑΣΕΠ ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ : Αιτήσεις και αποτελέσματα

ΕΦΚΑ εισφορές , νέες συντάξεις : Όσα πρέπει να γνωρίζετε!

Η ώρα των πληρωμών online : Συντάξεις ΙΚΑ , ΟΑΕΕ , ΝΑΤ , ΑΜΕΑ , Α21 , ΚΕΑ , ΟΠΕΚΕΠΕ

Διάβασε το »

Επιστρεπτέα προκαταβολή. Ποιοι είναι δικαιούχοι και πως γίνεται η αίτηση

Newsteam 0 Comments

Επιστρεπτέα προκαταβολή. Ποιοι είναι δικαιούχοι και πως γίνεται η αίτηση

Ενίσχυση των ιδιωτικών επιχειρήσεων που επλήγησαν οικονομικά λόγω του κορωνοϊού COVID-19

Θεσπίζεται καθεστώς ενίσχυσης με τη μορφή της επιστρεπτέας προκαταβολής για ιδιωτικές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως κλάδου, που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης της νόσου του κορωνοϊού COVID-19 (COVID-19) για τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο το 2020.

Οι μεμονωμένες ενισχύσεις στο πλαίσιο της παρούσας χορηγούνται είτε:

α) σύμφωνα με τους όρους της υπ’ αρ. C(2020) 1863/19.03.2020 Ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕ) Προσωρινό πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η οικονομία κατά τη διάρκεια της τρέχουσας έξαρσης της νόσου COVID-19, όπως ισχύει, είτε

β) σύμφωνα με τους όρους του Κανονισμού (ΕΕ) 2013/1407 για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (Κανονισμός de minimis).

Η ενίσχυση με τη μορφή της επιστρεπτέας προκαταβολής είναι ακατάσχετη, αφορολόγητη και δεν συμψηφίζεται με οποιαδήποτε οφειλή.

Δικαιούχοι

1. Δικαιούχοι – λήπτες της ενίσχυσης είναι:

α) οι ιδιωτικές επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής, συμπεριλαμβανομένων των ατομικών, με εξαίρεση τις ακόλουθες:

αα) ατομικές επιχειρήσεις που δεν απασχολούσαν κανένα εργαζόμενο με σχέση εξαρτημένης εργασίας κατά 1η Ιουνίου 2020, οι οποίες δεν διαθέτουν φορολογική ταμειακή μηχανή,

ββ) επιχειρήσεις που απασχολούσαν περισσότερους από χίλιους (1.000) εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας κατά την 1η Ιουνίου 2020,

γγ) επιχειρήσεις που είναι σε αδράνεια από τον Απρίλιο του 2019 και μετά, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που τηρούνται στο φορολογικό Μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ή από την υποβολή μηδενικών δηλώσεων ΦΠΑ καθ’ όλη την περίοδο αυτή, β) οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), οι οποίες πληρούν σωρευτικά τα κριτήρια της επόμενης παραγράφου, καθώς και την προϋπόθεση της παρ. 3.

2. Οι επιχειρήσεις της προηγούμενης παραγράφου πρέπει να πληρούν τα κάτωθι κριτήρια:

α) Έχουν την έδρα τους ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα, λειτουργούν νομίμως, έχουν πληγεί οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του COVID-19 και έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον στην ειδική πλατφόρμα myBusinessSupport, σύμφωνα με την υπ’ αρ. ΓΔΟΥ131/13.6.2020 (Β’ 2276) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, όπως ισχύει.

β) Έχουν υποβάλει τις δηλώσεις φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ, εφόσον είχαν κατά νόμο υποχρέωση να τις υποβάλουν, ως εξής:

αα) μέχρι και την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης, έχουν υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2018,

ββ) μέχρι και την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης, έχουν υποβάλει όλες τις δηλώσεις ΦΠΑ για την περίοδο από 1 Ιανουαρίου 2019 μέχρι 31 Μαρτίου 2020.

γ) Δεν έχουν τεθεί σε αδράνεια από την 1η Απριλίου 2019 μέχρι και την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που τηρούνται στο φορολογικό μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ή από την υποβολή μηδενικών δηλώσεων Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) καθ’ όλη την περίοδο αυτή.

δ) Δεν έχει ανασταλεί, μέχρι και την έναρξη ισχύος της παρούσας, η χρήση του ΑΦΜ της επιχείρησης για τη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών σύμφωνα με την υπ’αρ. ΓΓΔΕ ΠΟΛ.1200/2015 απόφαση, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει (εξαφανισμένος έμπορος), όπως αυτό προκύπτει από το φορολογικό μητρώο της ΑΑΔΕ.

ε) Παρουσιάζουν μείωση του κύκλου εργασιών τους, ως ακολούθως:

αα) για τις επιχειρήσεις που είναι υποκείμενες σε ΦΠΑ το άθροισμα του κύκλου εργασιών μηνών Μαρτίου, Απριλίου και Μαΐου 2020, όπως αυτός έχει δηλωθεί στην ειδική πλατφόρμα myBusinessSupport, παρουσιάζει μείωση κατά 10,00% τουλάχιστον σε σχέση με τον κύκλο εργασιών αναφοράς και επιπλέον ο κύκλος εργασιών αναφοράς είναι μεγαλύτερος από πεντακόσια (500) ευρώ,

ββ) για τις επιχειρήσεις που δεν είναι υποκείμενες σε ΦΠΑ ή είναι υποκείμενες και απαλλασσόμενες το άθροισμα των ακαθάριστων εσόδων μηνών Μαρτίου, Απριλίου και Μαΐου 2020, όπως αυτά έχουν δηλωθεί στην ειδική πλατφόρμα myBusinessSupport, παρουσιάζει μείωση κατά 10,00% τουλάχιστον, σε σχέση με τα ακαθάριστα έσοδα αναφοράς και επιπλέον τα ακαθάριστα έσοδα αναφοράς είναι μεγαλύτερα από πεντακόσια (500) ευρώ.

Σε όλες τις ανωτέρω υπό αα) και ββ) υποπεριπτώσεις, διενεργείται στρογγυλοποίηση των ποσοστών μείωσης σε σχέση με τον κύκλο εργασιών αναφοράς ή με τα ακαθάριστα έσοδα αναφοράς, αντίστοιχα, στο δεύτερο ποσοστιαίο δεκαδικό ψηφίο.

στ) Δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4488/2017 (Α’ 137).

3. Επιπλέον των κριτηρίων της παρ. 2, οι επιχειρήσεις πρέπει να πληρούν τις κάτωθι προϋποθέσεις, κατά περίπτωση:

α) Εφόσον αιτούνται ενίσχυσης δυνάμει του Προσωρινού Πλαισίου, να μην έχουν στη διάθεσή τους προηγούμενη ενίσχυση η οποία έχει κηρυχθεί ασυμβίβαστη με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, και επιπλέον,

αα) οι μεγάλες και μεσαίες επιχειρήσεις να μην ήταν προβληματικές κατά την έννοια του Κανονισμού 2014/651 στις 31 Δεκεμβρίου 2019, και

ββ) οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, όπως ορίζονται στην παρ. 9 του άρθρου 2 της παρούσας, κατά τη στιγμή χορήγηση της ενίσχυσης:

i) να μην υπάγονται σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία και

ii) να μην έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης και δεν έχουν ακόμη αποπληρώσει το δάνειο ή λύσει τη σύμβαση εγγύησης και να μην έχουν λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης και υπόκεινται ακόμη σε σχέδιο αναδιάρθρωσης.

Ο έλεγχος της εν λόγω προϋπόθεσης γίνεται και σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης.

β) Εφόσον αιτούνται ενίσχυσης δυνάμει του Κανονισμού de minimis, πρέπει να μην δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων, ή στους τομείς της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας. Επιχειρήσεις που έχουν μικτή δραστηριότητα, ήτοι δραστηριοποιούνται σε κάποιον από τους εν λόγω μη επιλέξιμους για ενίσχυση τομείς, και επίσης σε τομέα επιλέξιμο για ενίσχυση βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2013/1407, δύναται να λάβουν ενίσχυση στο πλαίσιο της παρούσας δυνάμει του εν λόγω Κανονισμού για την επιλέξιμη δραστηριότητά τους, με τις εξής προϋποθέσεις:

αα) η εν λόγω δραστηριότητα εμφανίζει τα μεγαλύτερα έσοδα, όπως αυτό προκύπτει από τη δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2018, ή αποτελεί την κύρια δραστηριότητα βάσει κύριου ΚΑΔ εφόσον πρόκειται για επιχείρηση που έχει συσταθεί μετά την 1η Ιανουαρίου 2019 και

ββ) διασφαλίζεται με κατάλληλα μέσα, όπως ο λογιστικός διαχωρισμός των δραστηριοτήτων ή η διάκριση του κόστους, ότι οι δραστηριότητες στους μη επιλέξιμους τομείς δεν τυγχάνουν ενίσχυσης.

Διαδικασία υποβολής αίτησης

1. Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν αίτηση για τη χορήγηση επιστρεπτέας προκαταβολής στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myBusinessSupport η οποία αποτελεί εφαρμογή του Ο.Π.Σ. TAXISnet της ΑΑΔΕ

https://www.aade.gr/mybusinesssupport

2. Οι αιτήσεις υποβάλλονται έως την 15 Ιουλίου 2020.

3. Κατά την αίτηση, η επιχείρηση δηλώνει, το αν αιτείται να λάβει την ενίσχυση βάσει του Προσωρινού Πλαισίου ή βάσει του Κανονισμού de minimis, τα απαιτούμενα στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με την πλήρωση των προϋποθέσεων της παρούσας, κατά περίπτωση, καθώς και το ποσό που αιτείται να λάβει στο πλαίσιο της παρούσας, εντός των ορίων του άρθρου 4 της παρούσας. Υπόδειγμα της αίτησης περιλαμβάνεται στο Παράρτημα ΙΙ.Α, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.

4. Η είσοδος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myBusinessSupport διενεργείται με τη χρήση των σχετικών διαπιστευτηρίων του Ο.Π.Σ. TAXISnet της ΑΑΔΕ.

5. Με την είσοδο στην εφαρμογή και την υποβολή της αίτησης, η επιχείρηση πιστοποιεί την ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων και συναινεί στην επεξεργασία των διαθέσιμων στοιχείων της ΑΑΔΕ, καθώς και των υποβαλλόμενων στοιχείων, προς το σκοπό προσδιορισμού του τελικού ύψους ενίσχυσης.

6. Για τη συμπλήρωση της εικόνας της επιχείρησης και τον έλεγχο πλήρωσης των προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης, η ΑΑΔΕ δύναται να αποτυπώνει στην πλατφόρμα λοιπές πληροφορίες, που τηρούνται στα ηλεκτρονικά αρχεία της ή αποστέλλονται σε αυτή από άλλους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

Διαδικασία χορήγησης της ενίσχυσης

1. Η αιτούσα επιχείρηση ενημερώνεται ψηφιακά από την ΑΑΔΕ αναφορικά με την έγκριση ή απόρριψη της αίτησής της. Η αιτούσα επιχείρηση δύναται να υποβάλει στην πλατφόρμα myBusinessSupport αίτημα επανεξέτασης, εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ως άνω ενημέρωση. Η αρμόδια υπηρεσία της παρ. 3 του άρθρου 13 απαντά στο αίτημα επανεξέτασης, βάσει των στοιχείων και πληροφοριών που αιτείται και λαμβάνει από την ΑΑΔΕ, σύμφωνα με το παρόν άρθρο και το άρθρο 13 της παρούσας απόφασης.

2. Το ποσό της ενίσχυσης, που υπολογίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 4 και 5 της παρούσας, καταβάλλεται εφάπαξ στον τραπεζικό λογαριασμό ΙΒΑΝ της δικαιούχου επιχείρησης που δηλώνεται στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση του TAXISnet της ΑΑΔΕ.

3. Η ΑΑΔΕ, βάσει των στοιχείων που έχουν υποβληθεί στην πλατφόρμα myBusinessSupport, επεξεργάζεται τα στοιχεία και τα διασταυρώνει με άλλα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της και στη συνέχεια πριν από την πληρωμή δημιουργεί:

α) Αναλυτική κατάσταση δικαιούχων ατομικών επιχειρήσεων σε ηλεκτρονική μορφή, με βάση τα στοιχεία των δικαιούχων η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο ή επωνυμία, πατρώνυμο, Α.Φ.Μ.) τον κωδικό του τραπεζικού λογαριασμού σε μορφή IBAN, τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός (προαιρετική πληροφορία) και το δικαιούμενο ποσό. Η ηλεκτρονική μορφή της κατάστασης αυτής είναι επεξεργάσιμη από την εταιρία Διατραπεζικά συστήματα Α.Ε. (ΔΙΑΣ Α.Ε.) προς την οποία και διαβιβάζεται.

β) Συγκεντρωτική κατάσταση των ατομικών επιχειρήσεων σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή που περιλαμβάνει το συνολικό προς πληρωμή ποσό, ολογράφως και αριθμητικώς.

γ) Αναλυτική κατάσταση δικαιούχων λοιπών επιχειρήσεων σε ηλεκτρονική μορφή, με βάση τα στοιχεία των δικαιούχων η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο ή επωνυμία, πατρώνυμο, Α.Φ.Μ.) τον κωδικό του τραπεζικού λογαριασμού σε μορφή IBAN, τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός (προαιρετική πληροφορία) και το δικαιούμενο ποσό. Η ηλεκτρονική μορφή της κατάστασης αυτής είναι επεξεργάσιμη από την εταιρία Διατραπεζικά συστήματα Α.Ε. (ΔΙΑΣ Α.Ε.) προς την οποία και διαβιβάζεται.

δ) Συγκεντρωτική κατάσταση των λοιπών επιχειρήσεων σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή που περιλαμβάνει το συνολικό προς πληρωμή ποσό, ολογράφως και αριθμητικώς.

Δείτε αναλυτικά την ΚΥΑ Αριθμ. ΓΔΟΥ 148/2020 – ΦΕΚ τεύχος Β’ 2729/04.07.2020


Διαδικασία και προϋποθέσεις χορήγησης ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης της νόσου του κορωνοϊού COVID-19, κατά τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο 2020

Διάβασε το »

Επιστρεπτέα προκαταβολή: Ξεκινά τις επόμενες ημέρες η καταβολή των ποσών του β’ κύκλου

Newsteam 0 Comments

Εντός των επομένων ημερών αναμένεται να ξεκινήσει η καταβολή των ποσών στις περίπου 100.000 επιχειρήσεις και επαγγελματίες που συμμετείχαν στον δεύτερο κύκλο της επιστρεπτέας προκαταβολής.

Οι δικαιούχοι έχουν προθεσμία έως τις 15 Ιουλίου να δώσουν μέσω της σελίδας Mybusiness support την οριστική έγκρισή τους για το ποσό που τους αναλογεί προκειμένου να αρχίσουν οι πληρωμές.

Σημειώνεται ότι στη δεύτερη φάση της επιστρεπτέας προκαταβολής προβλέπεται να διατεθεί στους δικαιούχους 1,06 δισ. ευρώ.

Όπως προκύπτει από την υπουργική απόφαση που υπογράφουν οι Χρήστος Σταϊκούρας και Άδωνις Γεωργιάδης, το ύψους του ελάχιστου δανείου διαμορφώνεται σε:

  • 2.000 ευρώ για επιχειρήσεις που δεν απασχολούσαν κανέναν εργαζόμενο και δεν διέθεταν ταμειακή μηχανή κατά την 1η Ιουνίου.
  • 4.000 ευρώ αν απασχολούσαν 1-5 εργαζόμενους.
  • 8.000 ευρώ για επιχειρήσεις με 6-20 εργαζόμενους.
  • 15.000 ευρώ για επιχειρήσεις με 21-50 εργαζόμενους.
  • 30.000 ευρώ για πάνω από 50 με σχέση εξαρτημένης
  • Για όσους συμμετείχαν και στην πρώτη φάση της επιστρεπτέας προκαταβολής αφαιρείται το ποσό που ήδη έλαβαν σ’ αυτήν. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, η ελάχιστη ενίσχυση δεν μπορεί να είναι για κανέναν κάτω από 2.000 ευρώ.

Μεταξύ άλλων σύμφωνα με την απόφαση:

  • Το ποσό της ενίσχυσης επιβαρύνεται με επιτόκιο 0,94% ετησίως
  • Για το χρονικό διάστημα ως την 31η Δεκεμβρίου 2021 παρέχεται άτοκη περίοδος χάριτος κατά την οποία η δικαιούχος επιχείρηση δεν υποχρεούται να επιστρέψει οποιοδήποτε τμήμα κεφαλαίου ή τόκων.
  • Μετά την παρέλευση της περιόδου χάριτος, το ποσό της ληφθείσας ενίσχυσης αρχίζει να επιστρέφεται (από 1/2022 δηλαδή) 40 ισόποσες τοκοχρεωλυτικές μηνιαίες δόσεις, εκάστης εξ αυτών καταβλητέας την τελευταία ημέρα του μήνα. Με άλλα λόγια η εξόφληση θα εκτείνεται έως τα μέσα του 2025.
  • Το ποσό της ενίσχυσης εμφανίζεται με τις τυχόν λοιπές οφειλές της επιχείρησης, στο διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ www.aade.gr στην επιλογή myTAXISNet/ ο λογαριασμός μου/Προσωποποιημένη πληροφόρηση/ Στοιχεία Οφειλών εκτός Ρύθμισης και Πληρωμή.

Επίσης, παρέχεται δυνατότητα:

  1. επιστροφής μόνο ποσοστού 70% της ενίσχυσης, εφόσον ο κύκλος εργασιών της επιχείρησης, ένα έτος μετά τη λήψη της ενίσχυσης, είναι μειωμένος κατά 70% ή παραπάνω σε σχέση με το ύψος του κύκλου εργασιών αναφοράς ή των ακαθάριστων εσόδων αναφοράς,
  2. επιστροφής μόνο ποσοστού 60% της ενίσχυσης, για τις επιχειρήσεις που απασχολούσαν την 1η Ιουνίου 2020 περισσότερους από 20 εργαζόμενους, εφόσον διατηρήσουν κατά μέσο όρο τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολούσαν κατά την 1η Ιουνίου 2020.

Τέλος, η επιχείρηση υποχρεούται να διατηρήσει έως την 31η Οκτωβρίου 2020 τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολούσε κατά την 1η Ιουνίου 2020.

Διάβασε το »

Βούλιαξαν -40% τα δημόσια έσοδα τον Ιούνιο. Σε αδιέξοδο η κυβέρνηση

Newsteam 0 Comments

Μηνύματα καταβαράθρωσης των δημοσίων εσόδων τον Ιούνιο φθάνουν στο υπουργείο Οικονομικών με την βουτιά στις εισπράξεις να φθάνει στο 40% ανεβάζοντας στο κόκκινο την αγωνία των επιτελών καθώς αντίστοιχες ενδείξεις έρχονται και από το μέτωπο του τουρισμού.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία των ξενοδόχων οι κρατήσεις στους περισσότερους ταξιδιωτικούς προορισμούς κινούνται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα με τη πληρότητα να μην ξεπερνάει το 20%.

Οι εκτιμήσεις για τις παρενέργειες στο κλάδο αναθεωρούνται επί το δυσμενέστερο με κυρίαρχο πλέον το σενάριο για μείωση των ταξιδιωτικών εισπράξεων σε ποσοστό πάνω από το 60%, πράγμα που σημαίνει πλήγμα στο ΑΕΠ άνω του 5% και απώλειες τουλάχιστον 250.000 θέσεων εργασίας.

Είναι χαρακτηριστική η αναφορά στην έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος για τη νομισματική πολιτική ότι η πτώση των ταξιδιωτικών εισπράξεων για το 2020 αναμένεται να επηρεάσει κυρίως τους κλάδους των καταλυμάτων, της εστίασης και των μεταφορών, οι οποίοι σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας συνόρων αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% της δαπάνης των ξένων επισκεπτών στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την έκθεση μια μείωση των ταξιδιωτικών εισπράξεων των ξένων επισκεπτών κατά 60% σε σχέση με τις εισπράξεις του 2019 (ήτοι μείωση κατά περίπου 10,8 δις. ευρώ) θα οδηγούσε σε μια μείωση του ΑΕΠ κατά 5,3% και των εισοδημάτων των εργαζομένων κατά 4,1% ενώ γενικότερα, μια μείωση των ταξιδιωτικών εισπράξεων κατά 1 δισ. ευρώ θα οδηγούσε σε μια μείωση του ΑΕΠ κατά 0,49% και των εισοδημάτων κατά 0,35%.

Το ντόμινο παρενεργειών σε όλο το φάσμα της οικονομίας από την κρίση του τουρισμού καταγράφει και η πρόσφατη ανάλυση του ΚΕΠΕ για τις επιπτώσεις από το κορονοϊό όπου εκτιμάται ότι για κάθε 1 δισ. ευρώ απώλειας διεθνών ταξιδιωτικών εισπράξεων, προκαλείται μία συνολική άμεση και έμμεση μείωση του ΑΕΠ της χώρας κατά περίπου 0,57%, μείωση της απασχόλησης στην οικονομία κατά περίπου 0,61% και αύξηση του ελλείμματος του ισοζυγίου αγαθών και υπηρεσιών κατά περίπου 38,9%.

Η καθίζηση της βαριάς βιομηχανίας της χώρας σε συνδυασμό με το υφεσιακό σπιράλ σε όλους σχεδόν τους κλάδους και τον δραστικό περιορισμό της κατανάλωσης ανατρέπει τον προϋπολογισμό και διευρύνει τη μαύρη τρύπα στα έσοδα ενισχύοντας τους δημοσιονομικούς κλυδωνισμούς.

Σύμφωνα με πληροφορίες η υστέρηση στις εισπράξεις τον Ιούνιο ήταν μεγαλύτερη συγκριτικά με τον Μάιο καθώς καταγράφεται πτώση της τάξης του 40% έναντι 33,5%.

Παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών τονίζει ότι και τον Ιούνιο υπάρχει  επίπτωση λόγω του lockdown ενώ μεγάλη ανησυχία υπάρχει και για τον Ιούλιο αν δεν ξεκινήσει εγκαίρως η εισροή των πόρων από τα κοινοτικά ταμεία.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση αναθεωρεί επί τα χείρω την εκτίμηση για το ύψος του πρωτογενούς ελλείμματος φέτος τοποθετώντας το πήχη υψηλότερο από το 3% του ΑΕΠ λόγω και της πρόσθετης απώλειας εσόδων από τη σχεδιαζόμενη μείωση της προκαταβολής φόρου.

Κρίσιμος παράγοντας για τη πορεία των φορολογικών εισπράξεων θα είναι και η ανταπόκριση των φορολογούμενων στις υποχρεώσεις τους.

Η πληρωμή του φετινού φόρου εισοδήματος θα αρχίσει να τρέχει από το τέλος Ιουλίου και κάθε μήνα έως το Φεβρουάριο του 2021 ενώ του ΕΝΦΙΑ ξεκινάει στο τέλος Σεπτεμβρίου και ολοκληρώνεται και αυτή στο τέλος Φεβρουαρίου.

Τα αρμόδια στελέχη φοβούνται το ενδεχόμενο λόγω οικονομικής στενότητας να υπάρξει νέα γενιά ληξιπρόθεσμων χρεών τη στιγμή μάλιστα που το φορτίο είναι πολύ βαρύ στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Επισημαίνεται ότι οι φορολογούμενοι θα πρέπει να πληρώσουν 4 δισ. ευρώ για το φόρο εισοδήματος, 2,7 δισ. ευρώ για τον ΕΝΦΙΑ και τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ για τέλη κυκλοφορίας καθώς και τις δόσεις από τις ρυθμίσεις για τις οφειλές που έχουν ανασταλεί αλλά και τις τρέχουσες.

Πέραν της τρύπας στα κρατικά ταμεία ο προϋπολογισμός κλυδωνίζεται από τις αυξημένες δαπάνες για την στήριξη επιχειρήσεων και εργαζομένων με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταικούρα να αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο ενός νέου πακέτου δημοσιονομικής στήριξης  για τουρισμό και σίτιση αποκλειστικά.

Πρόκειται για τον τρίτο κύκλο της επιστρεπτέας προκαταβολής που σχεδιάζεται και στον οποίο θα έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν επιχειρήσεις με σημαντική πτώση στον τζίρο τους για τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο.

Επισημαίνεται ότι η δεύτερη φάση του προγράμματος ύψους 1,4 δις. ευρώ προσέλκυσε 139.041 επιχειρήσεις αν και στο υπουργείο Οικονομικών ανέμεναν ότι ο αριθμός των επιχειρήσεων που θα εκδήλωναν ενδιαφέρον θα ήταν πολύ μεγαλύτερος καθώς θα μπορούσαν να υπαχθούν 200.000 ατομικές επιχειρήσεις οι οποίες δεν απασχολούν προσωπικό αλλά διαθέτουν ταμειακή μηχανή καθώς επίσης και όσες ήταν προβληματικές στις 31 Δεκεμβρίου 2019. Παρά τους ευνοϊκούς όρους δανεισμού πολλές επιχειρήσεις επέλεξαν να μην ενταχθούν στο πρόγραμμα λόγω της δέσμευσης για την διατήρηση του αριθμού των εργαζομένων που απασχολούσαν κατά την 31η Μαρτίου 2020 έως τις 31 Οκτωβρίου 2020.

Δείτε τα tweets της επικαιρότητας:

[wbcr_php_snippet id="14676"]

Όλα τα νέα για την επικαιρότητα εδώ - ειδήσεις από την Ελλάδα

Διάβασε το »