Πατήστε ESC για κλείσιμο

ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ - Spoiler - Φωτογραφίες, video

Χαστούκι στην Κεραμέως από τους εκπαιδευτικούς της Ευρώπης

Newsteam 0 Comments

Η Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση, που αντιπροσωπεύει 132 συνδικάτα και 11 εκατ. λειτουργούς της Παιδείας, συντάσσεται με τη μη εφαρμογή του μέτρου της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων.

Το ζήτημα της καταγραφής και ζωντανής μετάδοσης του μαθήματος απασχόλησε και την Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση (ETUCE), η οποία, με επιστολή της προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, την καλεί να συμμορφωθεί με τον Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη, τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ) της Ε.Ε., αλλά και τις οδηγίες του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας.

Αιφνιδιασμός

Η ETUCE, αναγνωρισμένος ευρωπαϊκός κοινωνικός εταίρος στην εκπαίδευση, που αντιπροσωπεύει συνολικά 132 συνδικάτα και 11 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς, ψέγει το ελληνικό υπουργείο Παιδείας για την αιφνιδιαστική κατάθεση της τροπολογίας χωρίς να έχει προηγηθεί διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, γεγονός το οποίο έρχεται σε κόντρα με τη διάταξη (άρθρο 21β) του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη, η οποία ορίζει ότι οι εργαζόμενοι ή εκπρόσωποί τους, σύμφωνα με την κείμενη εθνική νομοθεσία και πρακτική, καλούνται σε διαβούλευση έγκαιρα πάνω στις προτεινόμενες αποφάσεις οι οποίες επηρεάζουν σημαντικά τα συμφέροντα των εργαζομένων, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για αποφάσεις που θα μπορούσαν να επηρεάσουν σημαντικά τις εργασιακές συνθήκες με την εφαρμογή τους, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η ψήφιση της επίμαχης ρύθμισης για τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων με ηλεκτρονικά μέσα παραβιάζει και σχετική διάταξη του Ευρωπαϊκού Πυλώνα Κοινωνικών Δικαιωμάτων, σύμφωνα με την οποία οι εργαζόμενοι ή εκπρόσωποί τους έχουν το δικαίωμα να ενημερώνονται και να προσέρχονται σε διάλογο έγκαιρα σε θέματα που τους αφορούν (διάταξη 8 Κοινωνικός Διάλογος και συμμετοχή εργαζομένων).

Στην επιστολή τίθενται μια σειρά ζητήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή του μέτρου της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων. Ενδεικτικά η ETUCE αναφέρει ότι η διαδικτυακή μετάδοση συνεπάγεται την κυκλοφορία περιεχομένου που έχει δημιουργηθεί από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς επ’ ωφελεία αποκλειστικά των μαθητών τους, εγείροντας έτσι θέμα προστασίας πνευματικής ιδιοκτησίας.

Φυσικά στέκεται στην προστασία των προσωπικών δεδομένων και στην προάσπιση της ιδιωτικότητας και της ασφάλειας στο διαδίκτυο.

Στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση εννοείται ότι το εκπαιδευτικό προσωπικό μοιράζεται προσωπικά του στοιχεία στις μαγνητοσκοπήσεις και άρα εκθέτουν τους εαυτούς τους σε οποιαδήποτε τυχόν online εξέταση/έλεγχο. Αυτό με τη σειρά του εγείρει ζητήματα που σχετίζονται με την προστασία και την πρόληψη της παρενόχλησης online και άσκησης βίας από τρίτο πρόσωπο, με σοβαρές συνέπειες για την online ασφάλειά τους, την ιδιωτικότητα και την ψυχοκοινωνική τους υγεία τονίζει η Ευρωπαία διευθύντρια της ETUCE, Σούζαν Φλόκεν.

Υψηλός κίνδυνος

Η ίδια καλεί το υπουργείο να συμμορφωθεί με το άρθρο 35 του ΓΚΠΔ της Ε.Ε. 2016/679 αναφορικά με την υποχρέωση διεξαγωγής μελέτης εκτίμησης αντίκτυπου για την προστασία δεδομένων, η οποία βάσει των οδηγιών του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (ILO) θα πρέπει να εκπονηθεί κατόπιν διαλόγου με τους εμπλεκόμενους φορείς, τονίζοντας ότι όταν ένα είδος επεξεργασίας συγκεκριμένα με τη χρήση νέων τεχνολογιών αποτελεί υψηλό κίνδυνο για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των φυσικών προσώπων, είναι ζωτικής σημασίας να υπάρχει ουσιαστική συμμετοχή/εμπλοκή των κοινωνικών εταίρων της χώρας με σκοπό η έκθεση αντίκτυπου να συμπεριλάβει και τις θέσεις των εκπαιδευτικών.

*Διαλεκτή Αγγελή

Δείτε τα tweets της επικαιρότητας:

[wbcr_php_snippet id="14676"]

Όλα τα νέα για την επικαιρότητα εδώ - ειδήσεις από την Ελλάδα

Διάβασε το »

Συνδέθηκε σε διαδικτυακό μάθημα και κατέβασε το παντελόνι μπροστά στην κάμερα

Newsteam 0 Comments
Πρωτοφανές περιστατικό σε διαδικτυακό μάθημα

Αν ένα τέτοιο επεισόδιο είχε συμβεί μέσα στην τάξη τα πράγματα θα ήταν απλά. Στην περίπτωση όμως της τηλεκπαίδευσης όλα είναι πιο σύνθετα.

Την ώρα που η εφαρμογή της απευθείας μετάδοσης των μαθημάτων μέσα από τις σχολικές αίθουσες μοιάζει αβέβαιη λόγω των σφοδρών αντιδράσεων, της προαιρετικότητας του μέτρου και των απαντήσεων που αναμένει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων από το υπουργείο Παιδείας για το live streaming, δεν άργησαν να εμφανιστούν και τα ευτράπελα.

Ευτράπελα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που συνεχίζεται και μετά τη λήξη της καραντίνας για τα παιδιά που απουσιάζουν δικαιολογημένα από τα σχολεία, τα οποία όμως δεν προκαλούν γέλιο, αλλά αντίθετα εντονότατο προβληματισμό στην εκπαιδευτική κοινότητα και στους γονείς.

Ο λόγος για ένα πρωτοφανές περιστατικό που συνέβη κατά τη διάρκεια μαθήματος σε σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Πεύκη.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του alfavita.gr, την ώρα που οι μαθητές της τάξης παρακολουθούσαν με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης το μάθημά τους, άγνωστο μέχρι στιγμής άτομο συνδέθηκε με ψευδώνυμο μέσω της πλατφόρμας Webex και άρχισε να βρίζει με χυδαίους χαρακτηρισμούς την εκπαιδευτικό, ενώ δεν δίστασε να κατεβάσει το παντελόνι του μπροστά στην κάμερα, αφήνοντας άναυδους καθηγήτρια και μαθητές!

Το alfavita.gr επικοινώνησε με τη διεύθυνση του σχολείου, η οποία αρνήθηκε να δώσει οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με το περιστατικό, λέγοντας χαρακτηριστικά πως έχει ήδη ενημερώσει το υπουργείο Παιδείας. Από την πλευρά του το υπουργείο Παιδείας μας απάντησε ότι το περιστατικό βρίσκεται υπό διευρεύνηση, ώστε να εξακριβωθεί εάν ο πρωταγωνιστής που εμπλέκεται σε αυτό, είναι μαθητής της τάξης ή κάποιο άλλο άτομο του σχολείου ή εξωσχολικός. Σύμφωνα δε με πληροφορίες, έχει ενημερωθεί για το ζήτημα και η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Είναι προφανές βέβαια πως αν ένα τέτοιο επεισόδιο είχε συμβεί μέσα στην τάξη με φυσική παρουσία, τα πράγματα θα ήταν πολύ πιο απλά: η καθηγήτρια θα ήταν σε θέση να γνωρίζει ποιός έκανε τί και φυσικά, θα μπορούσε να παραπέμψει το μαθητή στη διεύθυνση του σχολείου. Στην περίπτωση όμως της τηλεκπαίδευσης τα πράγματα περιπλέκονται, καθώς φαίνεται πως πλέον ανοίγουν και άλλα – περίεργα – παράθυρα

Πίσω από το διαδίκτυο και τα ψευδώνυμα λοιπόν είναι σαφές πως ελλοχεύουν πολλοί κίνδυνοι. Ποιος μπορεί να κρύβεται πίσω από μια τέτοια ενέργεια; Πώς ένα σχολείο μπορεί να αντιμετωπίσει τέτοιου είδους περιστατικά που συμβαίνουν εξ αποστάσεως; Πώς η καθηγήτρια μπορεί να αποδείξει ότι το περιστατικό αυτό συνέβη πράγματι; Και με ποιον τρόπο η διεύθυνση του σχολείου μπορεί να επιληφθεί επί του θέματος; Κυρίως όμως, μπορεί το υπουργείο Παιδείας να διασφαλίσει ότι τέτοιους είδους περισταστικά δεν θα επαναληφθούν στο μέλλον;

Αναρωτιόμαστε αν υπάρχει τρόπος να διαπιστώσουμε ότι παρόμοια γεγονότα δεν έχουν συμβεί και σε άλλους εκπαιδευτικούς που έκαναν τηλεκπαίδευση στη διάρκεια της καραντίνας και απλώς δεν το μάθαμε ποτέ. Διότι μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ιδιαιτέρως λεπτά θέματα που αφορούν αποκλειστικά στο σχολικό περιβάλλον.Λόγω της πανδημίας, όμως, το σχολικό περιβάλλον δεν είναι αυτό που γνώριζαν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς μέχρι σήμερα. Η τάξη ως φυσικός χώρος δεν υπάρχει, αντίθετα έχει τηλε-μεταφερθεί με μια απλή κάμερα στο σπίτι κάθε μαθητή θέτοντας μια σειρά κρίσιμων ζητημάτων αναφορικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Την ίδια ώρα, οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με πρωτόγνωρες καταστάσεις, αλλά και με τα νέα προβλήματα που φέρνει αυτή η νέα πραγματικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Τα προβλήματα που προκύπτουν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται άμεσα και με υπευθυνότητα ώστε να μην επαναληφθούν στο μέλλον δηλώνει στο alfavita.gr o Ανδρέας Κότσιφας, Πρόεδρος της Β’ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής.

Σχολιάζοντας το συμβάν, μας εξηγεί ότι κάθε εκπαιδευτικός στέλνει ένα σύνδεσμο στους γονείς ή στους μαθητές μέσα από τον οποίο τα παιδιά μπορούν να συνδεθούν και να παρακολουθήσουν το διαδικτυακό μάθημα. Αυτός ο σύνδεσμος απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο στους μαθητές που βρίσκονται στο σπίτι και δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σχολεία. Παρόλα αυτά, αν ο σύνδεσμος αυτός βρεθεί σε λάθος χέρια προκύπτουν ανάλογα περιστατικά όπως αυτό που περιγράφουμε σήμερα. Σε αυτή την περίπτωση δεν πρόκειται για λάθος της εκπαιδευτικού, αλλά εξετάζεται αν κάποιος μαθητής της τάξης έστειλε σε κάποιον άλλο τον σύνδεσμο.

Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί είμαστε καλοπροαίρετοι, δεν φανταζόμαστε ότι μπορούν να προκύψουν τέτοια ζητήματα αναφέρει ο κ. Κότσιφας, σημειώνοντας πως σε κάθε περίπτωση τα προβλήματα θα πρέπει να εντοπίζονται και να αντιμετωπίζονται.

Δείτε τα tweets της επικαιρότητας:

[wbcr_php_snippet id="14676"]

Όλα τα νέα για την επικαιρότητα εδώ - ειδήσεις από την Ελλάδα

Διάβασε το »