Ειδήσεις για Δημόσια Διοίκηση - Πολίτες - Spoiler και νέα

Κατάργηση της υποχρέωσης επικυρώσεων αντιγράφων εγγράφων

Newsteam 0 Comments

Κατάργηση της υποχρέωσης επικυρώσεων αντιγράφων εγγράφων Με τον νόμο 4250/2014 καταργήθηκε η επικύρωση των αντιγράφων εγγράφων Το Δημόσιο υποχρεούται να αποδέχεται τα απλά, ευανάγνωστα φωτοαντίγραφα των εγγράφων αυτών. 1. Ποιες υπηρεσίες και φορείς υποχρεούνται να εφαρμόσουν τη ρύθμιση; Η ρύθμιση εφαρμόζεται στο Δημόσιο, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τα Δικαστήρια όλων των βαθμών, τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, τις δημόσιες επιχειρήσεις και τους οργανισμούς που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 3429/2005, καθώς και στα νομικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α. 2. Πότε άρχισε να ισχύει η ρύθμιση; Από τη δημοσίευσή του νόμου 4250/2014 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δηλαδή από 26-3-2014 3. Σε ποιες συναλλαγές αφορά η ρύθμιση; Η ρύθμιση αφορά στο σύνολο των συναλλαγών των ενδιαφερομένων με το Δημόσιο και δεν επιφέρει αλλαγές στη μεταξύ των Δημοσίων Υπηρεσιών αλληλογραφία (σχετικό έγγραφο: ΔΙΣΚΠΟ/Φ.15/13200/5-6-2014) 4. Η ρύθμιση εφαρμόζεται στις Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές; Ναι, οι Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές, όπως το ΑΣΕΠ, υποχρεούνται να εφαρμόσουν τη ρύθμιση. 5. Πώς υποβάλλονται πλέον τα αντίγραφα εγγράφων στους υπόχρεους φορείς; Έγγραφα εκδοθέντα από τους υπόχρεους φορείς Οι υπόχρεοι φορείς υποχρεούνται να αποδέχονται, πλέον, τα απλά, ευανάγνωστα αντίγραφα των πρωτοτύπων εγγράφων που έχουν εκδώσει οι υπηρεσίες και φορείς που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της ρύθμισης ή των ακριβών αντιγράφων τους. Ιδιωτικά και αλλοδαπά έγγραφα Οι υπόχρεοι φορείς υποχρεούνται να αποδέχονται, πλέον, τα απλά, ευανάγνωστα αντίγραφα των ιδιωτικών και αλλοδαπών εγγράφων, εφόσον τα έγγραφα αυτά έχουν επικυρωθεί προηγουμένως από δικηγόρο. Σημειώνεται ότι εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια έκαστης Υπηρεσίας να εφαρμόσει τη νέα ρύθμιση αναλογικά και στα ιδιωτικά ημεδαπά και…

Διάβασε το »

Ηλεκτρονική δήλωση στοιχείων πολιτών για επικοινωνία με το δημόσιο

Newsteam 0 Comments

Ηλεκτρονική δήλωση στοιχείων πολιτών για επικοινωνία με το δημόσιο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας για τα στοιχεία επικοινωνίας των πολιτών Στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας οι πολίτες θα μπορούν να καταχωρούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, προκειμένου οι φορείς του Ελληνικού Δημοσίου να έχουν τη δυνατότητα επικοινωνίας μαζί τους Με απόφαση που υπέγραψαν ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αρμόδιος για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών τέθηκε σε παραγωγική λειτουργία το notify.gov.gr, το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Πρόκειται για πληροφοριακό σύστημα που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε εξ’ ολοκλήρου από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και προστίθεται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης gov.gr. Στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας οι πολίτες θα μπορούν να καταχωρούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, προκειμένου οι φορείς του Ελληνικού Δημοσίου να έχουν τη δυνατότητα επικοινωνίας μαζί τους. Τα οφέλη από την καταχώριση των στοιχείων επικοινωνίας θα είναι πολλαπλά για τους πολίτες, καθώς θα μπορούν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις (μηνύματα SMS στο κινητό τους ή/και μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου) για ζητήματα που τους αφορούν σε σχέση με υπηρεσίες φορέων του Δημοσίου, χωρίς να είναι απαραίτητο να συμπληρώνουν τα στοιχεία αυτά σε κάθε φορέα ξεχωριστά. Ακόμη, η καταχώρηση του τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας είναι ένας εναλλακτικός τρόπος αυθεντικοποίησης προκειμένου ο πολίτης να μπορεί να προβαίνει ψηφιακά μέσω του gov.gr σε έκδοση εξουσιοδότησης ή/και υπεύθυνης δήλωσης. Ταυτόχρονα, η αξιοποίηση της εφαρμογής θα αυξήσει την ασφάλεια των συναλλαγών του πολίτη με τις δημόσιες υπηρεσίες μέσω της μεθόδου ταυτοποίησης των δύο παραγόντων, δηλαδή τόσο με OTP (One Time Password) όσο και με αποστολή SMS κωδικού επιβεβαίωσης στο κινητό που έχει δηλωθεί από τον πολίτη. Κάθε πολίτης μπορεί να καταχωρήσει στο notify.gov.gr με ιδιαίτερα απλό τρόπο τα εξής στοιχεία…

Διάβασε το »

Πως γίνεται η έκδοση εγγράφων ηλεκτρονικά και η επιβεβαίωση ταυτότητας των χρηστών govgr

Newsteam 0 Comments

Πως γίνεται η έκδοση εγγράφων ηλεκτρονικά και η επιβεβαίωση ταυτότητας των χρηστών govgr Οι χρήστες της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (ΕΨΠ) govgr Αριθμ. 5620 ΕΞ 2021 – ΦΕΚ τεύχος Β’ 849/04-03-2021Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων για την υποβολή αιτήσεων και την έκδοση εγγράφων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) καθώς και για τη χρήση των θυρίδων φορέων και χρηστών που τηρούνται σε αυτή Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣαποφασίζουμε: Άρθρο 1Ορισμοί Αυθεντικοποίηση: ηλεκτρονική διαδικασία επαλήθευσης/επιβεβαίωσης ταυτότητας και των τυχόν ειδικών χαρακτηριστικών φυσικού ή νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας, που βασίζεται σε χορηγηθέντα διαπιστευτήρια.Φυσικό Πρόσωπο/Χρήστης: κάθε φυσικό πρόσωπο που ενεργεί για τον εαυτό του ατομικά ή ως νόμιμος εκπρόσωπος νομικού προσώπου (χρήστης).Χειριστής: ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος του Φορέα που διαχειρίζεται τις υποθέσεις και τις αιτήσεις των φυσικών προσώπων.Διαχειριστής: ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος του Φορέα που διαχειρίζεται την διαδικασία ορισμού χειριστών καθώς και τις λειτουργίες διαχείρισης της Θυρίδας Φορέα.Έγγραφο Θυρίδας Φορέα: το έγγραφο στην Θυρίδα Φορέα μπορεί να είναι είτε η ηλεκτρονική αίτηση του φυσικού προσώπου/χρήστη είτε η απάντηση του Φορέα στην αίτηση αυτή.Θυρίδα Φορέα: ηλεκτρονικό γραμματοκιβώτιο όπου τηρούνται έγγραφα και αιτήσεις που απευθύνονται στον Φορέα και αποστέλλονται από τα φυσικά πρόσωπα/χρήστες μέσω της ΕΨΠ καθώς και οι αντίστοιχες απαντήσεις/ έγγραφα των αιτήσεων αυτών.Θυρίδες Φυσικών Προσώπων/Χρηστών: ηλεκτρονικό γραμματοκιβώτιο όπου τηρούνται τα έγγραφα που εκδίδουν τα φυσικά πρόσωπα/χρήστες μέσω της ΕΨΠ, καθώς και τα δημόσια έγγραφα που εκδίδονται κατόπιν αίτησης των φυσικών προσώπων/χρηστών από τους φορείς του δημόσιου τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην παρ. 57 του άρθρου 2 του ν. 4727/2020.Ηλεκτρονικά δημόσια έγγραφα: τα δημόσια έγγραφα που παράγονται από φορείς του δημόσιου τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην παρ. 57 του άρθρου 2 του ν. 4727/2020, με χρήση Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ).Εγκεκριμένη ηλεκτρονική σφραγίδα: προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα που…

Διάβασε το »