Ασφάλεια πολιτών - Τα τελευταία νεά & ειδήσεις

Άδεια οπλοφορίας για ατομική ασφάλεια

Newsteam 0 Comments

Άδεια οπλοφορίας για ατομική ασφάλεια Ειδικές εξετάσεις για τη χορήγηση ή ανανέωση αδειών οπλοφορίας σε πολίτες Στην καθιέρωση ειδικών εξετάσεων από αρμόδια επιτροπή για τη χορήγηση αδειών οπλοφορίας σε πολίτες ή την ανανέωση σε όσους έχουν ήδη προχωρά το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, καθιστώντας πιο αυστηρές τις διαδικασίες που αφορούν στην άδεια οπλοφορίας για ατομική ασφάλεια. Σχετικά: Παράταση ισχύος των αδειών οπλοφορίας νόμου 2168/1993 Τα νέα δεδομένα προβλέπονται σε απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ την 22-1-2016, ενώ τέθηκε σε ισχύ από 16-05-2016. ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ Αθήνα, 18 Μαΐου 2016 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Για την ενημέρωση των πολιτών και ειδικότερα όσων επιθυμούν να αποκτήσουν ή να ανανεώσουν την άδεια οπλοφορίας για την ατομική τους ασφάλεια, ανακοινώνεται ότι με Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, που εκδόθηκε την 29-12-2015, τροποποιούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης της άδειας. Ειδικότερα προβλέπεται η διεξαγωγή εξετάσεων που περιλαμβάνουν θέματα λύσης αρμολόγησης του όπλου, γέμισης, απογέμισης, ασφαλούς χρήσης, μεταφοράς και φύλαξης του τύπου του όπλου, για το οποίο αιτούνται την οπλοφορία. Οι ενδιαφερόμενοι πολίτες συμμετέχουν στις εξετάσεις εφόσον με Απόφαση του Διευθυντή της κατά τόπο αρμόδιας Διεύθυνσης Ασφάλειας ή Διεύθυνσης Αστυνομίας Νομού κριθεί ότι: συντρέχουν στο πρόσωπό τους ιδιαίτερα σοβαροί λόγοι, ώστε για την ασφάλεια τους να είναι δυνατή η χορήγηση της αιτούμενης άδειας και δεν συντρέχουν στο πρόσωπό τους τα κωλύματα που ορίζει η νομοθεσία (άρθρο 18 του Ν. 2168/1993). Όσοι πολίτες είναι ήδη κάτοχοι άδειας οπλοφορίας για την ατομική τους ασφάλεια, πριν τη λήξη της άδειας και κατά το χρόνο υποβολής των δικαιολογητικών ανανέωσης της, εφόσον κριθεί με απόφαση του Διευθυντή της κατά τόπο αρμόδια Διεύθυνσης Ασφάλειας ή Διεύθυνσης Αστυνομίας ότι διαθέτουν τις παραπάνω προϋποθέσεις, θα υποβάλλονται άπαξ στις εν λόγω εξετάσεις. Επισημαίνεται ότι μόνο…

Διάβασε το »

Παράταση ισχύος των αδειών οπλοφορίας νόμου 2168-1993

Newsteam 0 Comments

Παράταση ισχύος των αδειών οπλοφορίας νόμου 2168/1993 για την προστασία προσώπων και την παροχή διαφόρων υπηρεσιών ασφαλείας  Αριθμ. 3009/2/178-στ – ΦΕΚ Τεύχος B’ 3115/15.07.2021Παράταση ισχύος των αδειών οπλοφορίας της περ. β ́ της παρ. 3 του άρθρου 10 του νόμου 2168/1993. Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗαποφασίζουμε: Άρθρο 1 Η διάρκεια ισχύος των αδειών οπλοφορίας της περ. β ́ της παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 2168/1993 (Α ́ 147), οι οποίες έληξαν σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία 3009/2/178-α/23.12.2020 απόφαση (Β 5784) ή λήγουν μέχρι και την 30.12.2021, σύμφωνα και με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της περ. 7 της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπό στοιχεία 3009/2/23-α/14.09.1994 απόφασης (Β ́ 696), παρατείνεται μέχρι την 31.12.2021. «περ. β ́ της παρ. 3 του άρθρου 10 του νόμου 2168/1993 β. Για την προστασία προσώπων, την ασφάλεια δημόσιων καταστημάτων, τραπεζών, μουσείων, μεταφοράς χρημάτων ή αξιών, οικημάτων που έχουν ανάγκη ειδικής προστασίας, επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας ή προοριζόμενων για εξυπηρέτηση της εθνικής άμυνας ή άλλων μεγάλης αξίας και σπουδαιότητας επιχειρήσεων ή εγκαταστάσεων. Στις περιπτώσεις αυτές η άδεια κατοχής χορηγείται στο όνομα εκείνων που νόμιμα εκπροσωπούν τους ανωτέρω φορείς, ενώ η άδεια οπλοφορίας στο όνομα εκείνων στους οποίους ανατίθεται η ασφάλεια των προσώπων, των εγκαταστάσεων, οικημάτων, πολύτιμων αντικειμένων, αξιών και χρηματαποστολών. Στην άδεια οπλοφορίας αναγράφονται οι προϋποθέσεις, με τις οποίες μπορεί ο κάτοχος της να φέρει τα όπλα που διαλαμβάνονται σ’ αυτή.» Άρθρο 2 Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Άρθρο 10 του νόμου 2168/1993 1. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του παρόντος άρθρου και του άρθρου 9, απαγορεύεται να φέρονται όπλα ή άλλα είδη που προβλέπονται στο άρθρο 1 του…

Διάβασε το »

Αρχή Προστασίας Δεδομένων. Πρόστιμο σε εταιρεία για βιντεοεπιτήρηση χώρων εργασίας

Newsteam 0 Comments

Αρχή Προστασίας Δεδομένων. Πρόστιμο σε εταιρεία για βιντεοεπιτήρηση χώρων εργασίας Παράνομη εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος βιντεοεπιτήρησης σε χώρους εργασίας Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων με την υπ’ αριθμ. 23/2021 απόφασή της επέβαλε πρόστιμο ύψους 15.000 ευρώ σε εταιρεία για παράνομη εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος βιντεοεπιτήρησης στους χώρους γραφείων των εργαζομένων και στην κουζίνα του χώρου εργασίας κατά παράβαση των άρθρων 5 παρ. 1 α’ και γ’ και 5 παρ. 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 Επιπλέον, η Αρχή διέταξε την απεγκατάσταση των καμερών και τη διαγραφή τυχόν συλλεγέντος υλικού. Η μετάδοση της εικόνας των προσώπων που βρίσκονται στην εμβέλεια των καμερών στην οθόνη προβολής του ηλεκτρονικού υπολογιστή του διαχειριστή της εταιρείας, ο οποίος είχε την τεχνική δυνατότητα να εμφανίσει στην οθόνη την πλήρη εικόνα ή να την καλύψει μαυρίζοντας την οθόνη, ανά πάσα στιγμή και με εύκολο τρόπο μέσω σχετικής ρύθμισης από το καταγραφικό, ακόμα και αν για τη ρύθμιση αυτή χρειαζόταν η συνδρομή του εγκαταστάτη των καμερών, συνιστά επεξεργασία προσωπικών δεδομένων η οποία παραβιάζει τις διατάξεις του ΓΚΠΔ Περαιτέρω, η ύπαρξη και μόνο καμερών σε χώρους για τους οποίους έχει ήδη κριθεί με την υπ’ αριθμ. 1/2011 Οδηγία της Αρχής ότι απαγορεύεται εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων βιντεοεπιτήρησης, όπως χώρους γραφείων και εστίασης, προσβάλλει υπέρμετρα τα δικαιώματα των εργαζομένων και παραβιάζει τις διατάξεις του ΓΚΠΔ Η απόφαση 23/2021 ΑΠΔΠΧ σε μορφή PDF:   Επιβολή προστίμου σε εταιρία για παράνομη εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος βιντεοεπιτήρησης Σχετικά:  Πρόστιμο για μη νόμιμη χρήση κάμερας σε χώρο εργαζομένων

Διάβασε το »

Επιβολή προστίμου για επιτήρηση εργαζομένου με κάμερα

Newsteam 0 Comments

Επιβολή προστίμου για επιτήρηση εργαζομένου με κάμερα Πρόστιμο για μη νόμιμη χρήση κάμερας σε χώρο εργαζομένων Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων (ΑΠΔΠΧ) επέβαλε, με βάση τα άρθρο 5 παρ. 1 γ’ και 6 παρ. 1 στ’ του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 πρόστιμο ύψους δύο χιλιάδων (2.000,00) ευρώ, σε εταιρεία, για μη νόμιμη χρήση κάμερας σε χώρο εργαζομένων. Κατά την εξέταση της υπόθεσης διαπιστώθηκε ότι η λήψη της κάμερας δεν περιοριζόταν σε χώρους που ήταν απαραίτητο για σκοπούς προστασίας προσώπων και αγαθών, αλλά λάμβανε εικόνα από χώρο γραφείων, ενώ παράλληλα υπήρχε η δυνατότητα εξ αποστάσεως παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η χρήση της κάμερας από την καταγγελλόμενη εταιρεία δεν μπορεί να τεκμηριωθεί τηρεί την αρχή της αναλογικότητας. Συγκεκριμένα, από τα έγγραφα του φακέλου της υπόθεσης και ιδίως τις φωτογραφίες στις οποίες απεικονίζεται η εμβέλεια της κάμερας διαπιστώνεται ότι λαμβάνεται εικόνα όλου του χώρου, χωρίς η λήψη να περιορίζεται στο χώρο εισόδου. Συνεπώς, προκύπτει παράβαση της αρχής της ελαχιστοποίησης των δεδομένων, καθώς λαμβάνεται εικόνα από χώρους εργαζομένων, οι οποίοι είναι χώροι γραφείων, στους οποίους κατά κανόνα δεν πραγματοποιούνται χρηματικές συναλλαγές, αλλά λογιστικές εργασίες. Περαιτέρω, αποδείχθηκε ότι υπήρχε δυνατότητα επιτήρησης σε πραγματικό χρόνο της κάμερας από το διευθυντή της εταιρείας μέσω κινητού, ακόμα και όταν αυτός απουσίαζε από τις εγκαταστάσεις της. Η επιτήρηση αυτή δεν αποτελεί πρόσφορο μέσο για την προστασία προσώπων και αγαθών, καθώς είναι πρακτικά αδύνατο να παρέμβει ο ιδιοκτήτης είτε προληπτικά, είτε κατασταλτικά ενώ αυξάνει τον κίνδυνο για χρήση του υλικού για άλλο σκοπό, όπως για επιτήρηση των εργαζομένων. Η επεξεργασία αυτή, με τη δυνατότητα επόπτευσης του χώρου από τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης, ανά πάσα στιγμή, και μάλιστα χωρίς την ύπαρξη περιστατικού που να υποδεικνύει αυξημένο κίνδυνο (π.χ. συναγερμός), προσβάλει…

Διάβασε το »