Αντίγραφα εγγράφων - Τα τελευταία νεά & ειδήσεις

Επικύρωση ηλεκτρονικών δημόσιων και ιδιωτικών εγγράφων και νομική ισχύς

Newsteam 0 Comments

Επικύρωση ηλεκτρονικών δημόσιων και ιδιωτικών εγγράφων και νομική ισχύς Πως επικυρώνονται τα εκτυπωμένα ηλεκτρονικά έγγραφα Οι εκτυπώσεις ηλεκτρονικών δημοσίων εγγράφων έχουν ισχύ ακριβούς αντιγράφου και γίνονται υποχρεωτικά αποδεκτές Αριθμ. 32256 ΕΞ 2021 – ΦΕΚ Τεύχος B’ 4651/08.10.2021Διαδικασία επικύρωσης της εκτύπωσης ηλεκτρονικών δημόσιων και ηλεκτρονικών ιδιωτικών εγγράφων και νομική ισχύς ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣαποφασίζουμε: Άρθρο 1Αντικείμενο 1. Η παρούσα ρυθμίζει τη διαδικασία επικύρωσης των εκτυπώσεων των ηλεκτρονικών δημόσιων και των ηλεκτρονικών ιδιωτικών εγγράφων από οποιαδήποτε διοικητική αρχή ή ΚΕΠ ή δικηγόρο. Επίσης, ρυθμίζει ειδικότερα ζητήματα για την ισχύ των εκτυπώσεων αυτών κατά την έντυπη διακίνησή τους. 2. Η παρούσα αφορά στις εκτυπώσεις των ηλεκτρονικών δημόσιων εγγράφων του άρθρου 13 του ν. 4727/2020 και των ηλεκτρονικών ιδιωτικών εγγράφων του άρθρου 15 του ιδίου νόμου. 3. Η παρούσα ρυθμίζει τις εκτυπώσεις των εγγράφων που εκδίδονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.grΕΨΠ), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 27 του ιδίου ως άνω νόμου. 4. Οι εκτυπώσεις ηλεκτρονικών εγγράφων (δημόσιων και ιδιωτικών) γίνονται δεκτές από τους φορείς του δημόσιου τομέα, όπως αυτοί ορίζονται στην περ. 57 του άρθρου 2 του ν. 4727/2020, μόνο κατ’ εξαίρεση του κανόνα της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 29 του ιδίου νόμου. Ειδικότερα, οι διατάξεις της παρούσας, εφαρμόζονται όταν: α) είτε υφίσταται πρόσκαιρη αντικειμενική αδυναμία παραλαβής ηλεκτρονικού εγγράφου από τον φορέα του δημόσιου τομέα, β) είτε υφίσταται άλλου τύπου αδυναμία παραλαβής που διαπιστώνεται με πράξη του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, γ) είτε όταν το φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα έχει επιλέξει μη ηλεκτρονικό τρόπο επικοινωνίας με φορείς του δημόσιου τομέα στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4727/2020….

Διάβασε το »

Το δικαίωμα των πολιτών για πρόσβαση στα διοικητικά έγγραφα

Newsteam 0 Comments

Το δικαίωμα των πολιτών για πρόσβαση στα διοικητικά έγγραφα Υποχρέωση της Διοίκησης να χορηγεί αντίγραφα των διοικητικών εγγράφων Κάθε ενδιαφερόμενος Πολίτης έχει το δικαίωμα, ύστερα από γραπτή αίτησή του, να λαμβάνει γνώση των διοικητικών εγγράφων. Ως διοικητικά έγγραφα νοούνται όσα συντάσσονται από τις δημόσιες υπηρεσίες, όπως εκθέσεις, μελέτες, πρακτικά, στατιστικά στοιχεία, εγκύκλιες οδηγίες, απαντήσεις της Διοίκησης, γνωμοδοτήσεις και αποφάσεις Νόμος υπ’ αριθ. 2690 της 8/9 Μαρτ. 1999 (ΦΕΚ Α 45) Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις. Άρθρο 5Πρόσβαση σε έγγραφα1. Κάθε ενδιαφερόμενος έχει το δικαίωμα, ύστερα από γραπτή αίτησή του, να λαμβάνει γνώση των διοικητικών εγγράφων. Ως διοικητικά έγγραφα νοούνται όσα συντάσσονται από τις δημόσιες υπηρεσίες, όπως εκθέσεις, μελέτες, πρακτικά, στατιστικά στοιχεία, εγκύκλιες οδηγίες, απαντήσεις της Διοίκησης, γνωμοδοτήσεις και αποφάσεις. 2. Όποιος έχει ειδικό έννομο συμφέρον δικαιούται, ύστερα από γραπτή αίτησή του, να λαμβάνει γνώση των ιδιωτικών εγγράφων που φυλάσσονται στις δημόσιες υπηρεσίες και είναι σχετικά με υπόθεσή του η οποία εκκρεμεί σε αυτές ή έχει διεκπεραιωθεί από αυτές. Οι δικηγόροι δεν θεωρούνται τρίτα πρόσωπα όταν εκπροσωπούν τους εντολείς τους και δικαιούνται να παραλαμβάνουν έγγραφα διοικητικών υπηρεσιών, χωρίς έγγραφη εξουσιοδότηση ή πληρεξούσιο, γιατί ως εξουσιοδότηση προς το πρόσωπό τους ισχύει και αρκεί η νόμιμη προφορική εντολή που τους δίδεται, σύμφωνα με τον Κώδικα περί Δικηγόρων 3. Το κατά τις προηγούμενες παραγράφους δικαίωμα δεν υφίσταται στις περιπτώσεις που το έγγραφο αφορά την ιδιωτική ή οικογενειακή ζωή τρίτου, ή αν παραβλάπτεται απόρρητο το οποίο προβλέπεται από ειδικές διατάξεις. Η αρμόδια διοικητική αρχή μπορεί να αρνηθεί την ικανοποίηση του δικαιώματος τούτου αν το έγγραφο αναφέρεται στις συζητήσεις του Υπουργικού Συμβουλίου, ή αν η ικανοποίηση του δικαιώματος αυτού είναι δυνατόν να δυσχεράνει ουσιωδώς την έρευνα δικαστικών «διοικητικών,» αστυνομικών ή στρατιωτικών αρχών σχετικώς με την τέλεση εγκλήματος ή διοικητικής παράβασης.Η μέσα σε «» λέξη προστέθηκε από την παρ. 2 άρθρ. 8 Νομ. 2880/29-30 Ιαν. 2001 (ΦΕΚ Α 9), Τομ. 2 Α, Κεφ….

Διάβασε το »

Ποια είναι η ελάχιστη νόμιμη αμοιβή των μεταφραστών

Newsteam 0 Comments

Ποια είναι η ελάχιστη νόμιμη αμοιβή των μεταφραστών ανά σελίδα μετάφρασης και ανά κατηγορία προς μετάφραση εγγράφου Αριθμ. 092.1/ΑΣ 4151 – ΦΕΚ Τεύχος B’ 3903/23.08.2021Καθορισμός ελάχιστης νόμιμης αμοιβής πιστοποιημένων μεταφραστών ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝαποφασίζουμε: Καθορίζουμε την ελάχιστη νόμιμη αμοιβή ανά σελίδα μετάφρασης και ανά κατηγορία προς μετάφραση εγγράφου, σύμφωνα με την κατάταξη του άρθρου 148 του νόμου 4781/2021, ως ακολούθως: Α’ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 5,00 € ευρώ Β’ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 6,00 € ευρώ Γ’ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 10,00 € ευρώ Δ’ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 11,00 € ευρώ Επί εγγράφων που αποτελούνται από περισσότερες της μίας σελίδας, η μεταφρασμένη σελίδα χρεώνεται ως πλήρης σελίδα εφόσον περιέχει τουλάχιστον διακόσιες εβδομήντα (270) λέξεις. Μεταφρασμένο αυτοτελές μονοσέλιδο έγγραφο χρεώνεται ως πλήρης σελίδα εφόσον περιέχει άνω των εκατό (100) λέξεων και ως μισή σελίδα εφόσον περιέχει εκατό (100) λέξεις ή λιγότερες. Σχετικά: Ποια έγγραφα θεωρούνται ότι είναι νόμιμα μεταφρασμένα. Ποια όργανα και υπηρεσίες μπορούν να μεταφράζουν νόμιμα δημόσια, ιδιωτικά έγγραφα και άλλα κείμενα

Διάβασε το »

Κατάργηση της υποχρέωσης επικυρώσεων αντιγράφων εγγράφων

Newsteam 0 Comments

Κατάργηση της υποχρέωσης επικυρώσεων αντιγράφων εγγράφων Με τον νόμο 4250/2014 καταργήθηκε η επικύρωση των αντιγράφων εγγράφων Το Δημόσιο υποχρεούται να αποδέχεται τα απλά, ευανάγνωστα φωτοαντίγραφα των εγγράφων αυτών. 1. Ποιες υπηρεσίες και φορείς υποχρεούνται να εφαρμόσουν τη ρύθμιση; Η ρύθμιση εφαρμόζεται στο Δημόσιο, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τα Δικαστήρια όλων των βαθμών, τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, τις δημόσιες επιχειρήσεις και τους οργανισμούς που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 3429/2005, καθώς και στα νομικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α. 2. Πότε άρχισε να ισχύει η ρύθμιση; Από τη δημοσίευσή του νόμου 4250/2014 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δηλαδή από 26-3-2014 3. Σε ποιες συναλλαγές αφορά η ρύθμιση; Η ρύθμιση αφορά στο σύνολο των συναλλαγών των ενδιαφερομένων με το Δημόσιο και δεν επιφέρει αλλαγές στη μεταξύ των Δημοσίων Υπηρεσιών αλληλογραφία (σχετικό έγγραφο: ΔΙΣΚΠΟ/Φ.15/13200/5-6-2014) 4. Η ρύθμιση εφαρμόζεται στις Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές; Ναι, οι Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές, όπως το ΑΣΕΠ, υποχρεούνται να εφαρμόσουν τη ρύθμιση. 5. Πώς υποβάλλονται πλέον τα αντίγραφα εγγράφων στους υπόχρεους φορείς; Έγγραφα εκδοθέντα από τους υπόχρεους φορείς Οι υπόχρεοι φορείς υποχρεούνται να αποδέχονται, πλέον, τα απλά, ευανάγνωστα αντίγραφα των πρωτοτύπων εγγράφων που έχουν εκδώσει οι υπηρεσίες και φορείς που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της ρύθμισης ή των ακριβών αντιγράφων τους. Ιδιωτικά και αλλοδαπά έγγραφα Οι υπόχρεοι φορείς υποχρεούνται να αποδέχονται, πλέον, τα απλά, ευανάγνωστα αντίγραφα των ιδιωτικών και αλλοδαπών εγγράφων, εφόσον τα έγγραφα αυτά έχουν επικυρωθεί προηγουμένως από δικηγόρο. Σημειώνεται ότι εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια έκαστης Υπηρεσίας να εφαρμόσει τη νέα ρύθμιση αναλογικά και στα ιδιωτικά ημεδαπά και…

Διάβασε το »

Ποια έγγραφα θεωρούνται ότι είναι νόμιμα μεταφρασμένα

Newsteam 0 Comments

Ποια έγγραφα θεωρούνται ότι είναι νόμιμα μεταφρασμένα Πότε δημόσια, ιδιωτικά έγγραφα και άλλα κείμενα θεωρούνται νόμιμα μεταφρασμένα Ποια όργανα και υπηρεσίες μπορούν να μεταφράζουν νόμιμα δημόσια, ιδιωτικά έγγραφα και άλλα κείμενα Στη σχετική νομοθεσία προβλέπονται τα εξής: Α. Μεταφραστική Υπηρεσία του ΥΠΕΞ Η οργάνωση και η λειτουργία της Μεταφραστικής Υπηρεσίας του ΥΠΕΞ διέπεται από τον Οργανισμό του Υπουργείου Εξωτερικών, όπως αυτός έχει κωδικοποιηθεί με τον νόμο 3566/2007 Νόμος 4505/2017 – ΦΕΚ Τεύχος Α 189/08.12.2017Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών και άλλες διατάξεις. Άρθρο 21 Μεταφραστική Υπηρεσία Υπουργείου Εξωτερικών Το άρθρο 22 του ν. 3566/2007 (Α 117) «Κύρωση ως Κώδικα του «Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών» αντικαθίσταται ως εξής: «1. Στο Υπουργείο Εξωτερικών λειτουργεί, σε επίπεδο Διεύθυνσης, Μεταφραστική Υπηρεσία, υπαγόμενη στη Γενική Διεύθυνση Προσωπικού, Διοικητικής Οργάνωσης και Οικονομικής Διαχείρισης και στην οποία προΐσταται υπάλληλος του κλάδου ΠΕ ή ΤΕ Πτυχιούχων Διοικητικών του Υπουργείου Εξωτερικών. 2. Κύρια αρμοδιότητα της Μεταφραστικής Υπηρεσίας αποτελεί η παροχή υπηρεσιών επίσημης μετάφρασης δημόσιων και ιδιωτικών εγγράφων είτε αυτά προσκομίζονται από ιδιώτες είτε από δημόσιες υπηρεσίες, καθώς και η επικύρωση της μετάφρασης αυτής. Αλλοδαπά δημόσια έγγραφα μεταφράζονται εφόσον φέρουν την επισημείωση της σφραγίδας APOSTILLE, στην περίπτωση που προέρχονται από αρχή χώρας συμβεβλημένης στη Σύμβαση της Χάγης, η οποία κυρώθηκε με το ν. 1497/1984 (Α ́188), σε κάθε άλλη δε περίπτωση εφόσον φέρουν θεώρηση από την ελληνική προξενική αρχή της χώρας προέλευσης του εγγράφου ή από την προξενική αρχή της χώρας αυτής στην Ελλάδα. Για έγγραφα χωρών για τις οποίες η Ελλάδα έχει εκφράσει επιφυλάξεις για την προσχώρησή τους στη Σύμβαση της Χάγης και για όσο διάστημα δεν έχουν αρθεί οι επιφυλάξεις αυτές, η επικύρωση θα γίνεται μόνο από την οικεία ελληνική προξενική αρχή. Δημόσια έγγραφα θεωρούνται τα προβλεπόμενα από την ανωτέρω Σύμβαση της Χάγης. 3. Επίσημη μετάφραση είναι η ακριβής και πιστοποιημένη και ως προς το περιεχόμενό…

Διάβασε το »

Ηλεκτρονικά σε όλες τις Περιφέρειες διαδικασίες για τις άδειες οδήγησης

Newsteam 0 Comments

Ηλεκτρονικά σε όλες τις Περιφέρειες διαδικασίες για τις άδειες οδήγησης Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά υποβάλλονται ηλεκτρονικά Διαθέσιμες και για τις δεκατρείς Περιφέρειες είναι από την Πέμπτη 27 Μαΐου 2021, οι υπηρεσίες για τις άδειες οδήγησης μέσω του gov.gr Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη σχετική διαπιστωτική πράξη του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, οι πολίτες στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Δυτικής Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Ιονίων Νήσων, Νοτίου Αιγαίου και Στερεάς Ελλάδας, θα μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για αντικατάσταση του εντύπου άδειας οδήγησης, αλλά και για έκδοση αντιγράφου άδειας οδήγησης, λόγω φθοράς, απώλειας ή κλοπής μέσω μιας απλής διαδικασίας. Με την πανελλήνια κάλυψη, μετασχηματίζεται πλήρως η εμπειρία των πολιτών στις καθημερινές τους συναλλαγές με τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τίθεται οριστικό τέλος σε μια σειρά από γραφειοκρατικές διαδικασίες που απαιτούσαν από τους πολίτες αναμονή σε μια σειρά από ουρές. Ταυτόχρονα, με την ψηφιοποίηση των διαδικασιών, αποσυμφορούνται από διοικητικά βάρη 59 Διευθύνσεις Μεταφορών με 84 Τμήματα Αδειών Οδήγησης και 411 υπαλλήλους-χειριστές των υπηρεσιών, εξοικονομώντας πολύτιμους πόρους, αλλά και χρόνο. Οι νέες υπηρεσίες για τις άδειες οδήγησης αναπτύσσονται στη βάση του Μνημονίου Συνεργασίας που έχουν συνάψει τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η δράση υλοποιείται από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (Ε.Π.Α.Δ). Η πιλοτική εφαρμογή ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2020 στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Κρήτης, ενώ τον Μάρτιο του 2021 οι υπηρεσίες επεκτάθηκαν στην Περιφέρεια Αττικής και τον Απρίλιο του 2021 στις περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου και Βορείου Αιγαίου. Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί 7.071 αιτήσεις, από τις οποίες οι 3.408 αφορούν σε αντικαταστάσεις και αντίγραφα αδειών οδήγησης και οι 3.663 σε…

Διάβασε το »

Ηλεκτρονικά διαδικασίες της άδειας οδήγησης και στην Περιφέρεια Αττικής

Newsteam 0 Comments

Ηλεκτρονικά διαδικασίες της άδειας οδήγησης και στην Περιφέρεια Αττικής H υποβολή της αίτησης και των δικαιολογητικών θα γίνεται ηλεκτρονικά Ηλεκτρονικά θα γίνεται από την Πέμπτη 18 Μαρτίου 2021 στην Περιφέρεια Αττικής η υποβολή της αίτησης και των δικαιολογητικών για «Αντικατάσταση εντύπου άδειας οδήγησης» και «Χορήγηση αντιγράφου άδειας οδήγησης λόγω απώλειας ή κλοπής ή φθοράς ή αλλοίωσης», με διαπιστωτική πράξη που υπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλλουν τα δικαιολογητικά, συμπεριλαμβανομένων της φωτογραφίας και της υπογραφής τους, σε ψηφιακή μορφή και ηλεκτρονικά, στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Π.Ε. της Περιφέρειας Αττικής, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης, χωρίς να απαιτείται η συμπλήρωση του ειδικού εντύπου αίτησης. Ειδικότερα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εισέρχονται στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (από την Πέμπτη 18 Μαρτίου 2021): https://drivers-vehicles.services.gov.gr και ακολουθώντας τις οδηγίες που έχουν αναρτηθεί στον παραπάνω ιστότοπο να καταχωρούν την αίτηση και τα δικαιολογητικά σε ψηφιακή μορφή. Για την είσοδο των ενδιαφερόμενων στην ανωτέρω εφαρμογή απαιτείται η προηγούμενη ταυτοποίησή τους με τη χρήση των κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Στη συνέχεια, οι ανωτέρω Υπηρεσίες θα αποστέλλουν ηλεκτρονικά όλα τα εκτυπώσιμα στις άδειες οδήγησης στοιχεία προς τη Διεύθυνση Διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας (ΑΕΑ), χωρίς να απαιτείται η αποστολή φυσικού φακέλου. Το πρόγραμμα εφαρμόζεται ήδη στην Κρήτη και από την Πέμπτη 18 Μαρτίου 2021, που θα επεκταθεί στην Περιφέρεια Αττικής, ενοποιούνται οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις που θα χρησιμοποιούν οι πολίτες και πλέον θα υπάρχει μια, κοινή ηλεκτρονική πύλη εισόδου στην υπηρεσία. Συγκεκριμένα: η ανωτέρω διεύθυνση URL https://drivers-vehicles.services.gov.gr αντικαθιστά τη διεύθυνση URL https://eservices-gdme.crete.gov.gr/ της…

Διάβασε το »