Άραγε ο κύριος Αυγενάκης θα απαντήσει σε κομβικά ερωτήματα για τα έξοδα του Rally Acropolis!

Περιμέναμε υπομονετικά μέχρι και την τελευταία μέρα του 2021 για να έχουμε την πλήρη εικόνα των αναρτήσεων στη Διαύγεια σχετικά με τα έξοδα και τον απολογισμό του Rally Acropolis.

Rally Acropolis: Απορίες σε

Γιατί είχε δηλώσει ο υφυπουργός κος Αυγενάκης στις 17 Δεκεμβρίου στη σχετική εκδήλωση: «Χαίρομαι ιδιαίτερα διότι είναι η πρώτη διοργάνωση για την οποία γίνεται απολογισμός. Αυτό που κάνουμε δεν είναι παρά το αυτονόητο. Να δούμε δηλαδή, τι μας κόστισε, τι κερδίσαμε και ποιο είναι το αποτύπωμά της!»

Όμως, τί είδους απολογισμός ήταν αυτός, στον οποίο δεν μάθαμε ποτέ τις λεπτομέρειες των οικονομικών μεγεθών; Γιατί κατά την ομιλία του στην ημερίδα, ο Εκτελεστικός Διευθυντής του αγώνα και προσωπικός σύμβουλος του Υφυπουργού, κος Νίκος Κερερές, απαρίθμησε δέκα διαφορετικές κατηγορίες εξόδων και αντίστοιχα ποσά συνολικού ύψους 1,63 εκατομμυρίων ευρώ, κλείνοντας με τη φράση «Στο ερώτημα, λοιπόν, πόσο μας κόστισε ο αγώνας; Η απάντηση είναι 3 εκατομμύρια ευρώ», θεωρώντας ότι θα βαρεθούμε να κάνουμε την πρόσθεση στα ποσά που πιό πριν μας είχε αναφέρει… Όμως, από το 1,63 μέχρι το 3,0 υπάρχει ένα κενό 1,37 εκ ευρώ για το οποίο αναμένουμε διευκρινίσεις.

Στο μεταξύ, την 31η Δεκεμβρίου και κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, η σχετική απόφαση ανέβηκε στη Διαύγεια, όμως ΕΛΕΙΠΕ ο «επισυναπτόμενος πίνακας»!

rally acropolis

https://diavgeia.gov.gr/doc/6%CE%912%CE%9746%CE%9C8%CE%9B%CE%A1-%CE%9B%CE%9A7?inline=true

Ρωτάμε, λοιπόν, ευθέως τον Υφυπουργό κο Λευτέρη Αυγενάκη:

1.Γιατί δεν έχει δημοσιευτεί ο (ψηφισμένος και εγκεκριμένος) οικονομικός απολογισμός του 2021 και του Ράλι Ακρόπολις με τα αναλυτικά ποσά ανά κωδικό που να καλύπτουν το σύνολο του κόστους; Σύμφωνα με τον αρχικό προϋπολογισμό, το κόστος του Ακρόπολις ανέρχεται σε περίπου 2,6 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σύμφωνα με τις απολογιστικές δηλώσεις του κου Κερερέ, έφτασε τα 3 εκ. Στη Διαύγεια έχουν δημοσιευτεί τους προηγούμενους μήνες αποσπασματικά διάφορες δαπάνες που αντιστοιχούν σε λιγότερο από 1 εκατομμύριο συνολικά. Για τις υπόλοιπες δαπάνες, γιατί δεν υπήρξε σχετική ανάρτηση στη Διαύγεια;

2.Στην πράξη διορισμού του ΔΣ ορίζεται σαφώς ότι τα μέλη του προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αμισθί και χωρίς να δικαιούνται αποζημίωση. Παρακαλούμε να μας επιβεβαιώσετε ότι όντως τα διορισμένα στελέχη του ΔΣ δεν αμείβονται.

3.Στο site τουmotorsportgreece.grαναρτήθηκαν μόλις 12 δημόσιοι διαγωνισμοί, συνολικού προϋπολογισμού κάτω των 300.000 ευρώ. Άρα, το υπόλοιπο ποσόν μέχρι του συνολικού κόστους των 2,6 εκατομμυρίων ευρώ (ή των 3 εκ κατά τον κο Κερερέ), δαπανήθηκε με κατατμήσεις και απευθείας αναθέσεις;

4.Οι αποφάσεις του ΔΣ της επιτροπής διοργάνωσης μέσω των οποίων διατέθηκαν τα 3 εκατομμύρια ευρώ του κόστους του Ράλι Ακρόπολις, υπόκεινται σε κάποιο είδος εσωτερικού ελέγχου ή ελέγχονται από κάποιον ανεξάρτητο ελεγκτικό φορέα;

Εντελώς ενδεικτικά αναφέρονται κάποιες από τις πολλές απευθείας αναθέσεις που βρίσκει κανείς μόνο από τα δημοσιευμένα στη Διαύγεια (και με την επισήμανση ότι λείπουν ακόμα πάρα πολλά που δεν τα έχουμε δει ακόμα, αφού λείπουν δαπάνες περίπου 1,5 εκατομμυρίου)

α) ανατίθεται με απευθείας ανάθεση σε εμπορική εταιρεία να συντάξει μελέτη λειτουργίας τηλεπικοινωνιών και παροχή συμβουλών αγοράς εξοπλισμού. Η εταιρεία κάνει έρευνα αγοράς και προτείνει τον εαυτό της ως τον ιδανικό προμηθευτή! Η πρόταση γίνεται αποδεκτή και η εταιρεία πληρώνεται με 15.600 ευρώ για την προμήθεια του εξοπλισμού (λιανική τιμή βάσει τιμοκαταλόγου του σχετικού εξοπλισμού) και επιπλέον 12.338 ευρώ για την αμοιβή της υπηρεσίας παροχής συμβουλών αγοράς εξοπλισμού, προκειμένου να αγοράσει εξοπλισμό από τον εαυτό της. Σημειώνεται ότι ο εξοπλισμός είναι φορητός (ασύρματοι χειρός και ασύρματοι για ιδιωτικά αυτοκίνητα με προσωρινή μαγνητική κεραία), άρα δεν υπάρχει κανένα κόστος εγκατάστασης ή συντήρησης μετά την αγορά.

β) ανατίθεται με απευθείας ανάθεση σε νεοσυσταθείσα Μονοπρόσωπη ΙΚΕ με μηδενική προϋπηρεσία ή δείγματα γραφής και χωρίς έδρα, χωρίς προσωπικό, χωρίς έστω online παρουσία, το έργο της «παροχής συμβουλών επικοινωνίας, διαχείρισης και παρακολούθησης των social media της επιτροπής» έναντι του ποσού των 37.200 ευρώ (ενώ τα social media τροφοδοτούνται κατά το 100% από κείμενα και φωτογραφίες που παράγει το -συνολικού λειτουργικού κόστους 35.500 ευρώ- Γραφείο Τύπου και οι επίσημοι φωτογράφοι της διοργάνωσης).

γ) ανατίθεται με απευθείας ανάθεση η θέση του Υπεύθυνου Γραφείου Τύπου, του Υπεύθυνου Service Park, του παρουσιαστή της Υπερειδικής κλπ κλπ (και διαφόρων ακόμα εργαζομένων για τη διοργάνωση με υψηλότερες ή χαμηλότερες αμοιβές), χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια διαδικασία προκήρυξης θέσης, συγκέντρωσης βιογραφικών και επιλογής του καταλληλότερου ανάμεσα σε περισσότερους υποψηφίους, τηρώντας έστω τα προσχήματα κάποιας κατ’ επίφαση αξιοκρατίας και διαφάνειας.

δ) ανατίθενται με απευθείας ανάθεση διάφορες προμήθειες οικοδομικών και άλλων υλικών σε συγκεκριμένο προμηθευτή που εδρεύει στην Τρίπολη, χωρίς να εξηγείται η προτίμηση στον συγκεκριμένο προμηθευτή για υλικά που θα μπορούσαν να αγοραστούν στην Αθήνα, στη Λαμία ή σε οποιαδήποτε άλλη τοποθεσία κοντά στον τόπο χρήσης του υλικού και άρα χωρίς επιπλέον μεταφορικό κόστος.

5.Γιατί τα ποσά που ανέφερε προφορικά ο κος Νίκος Κερερές κατά τον «απολογισμό» στη σχετική ημερίδα απέχουν πάρα πολύ από τα ποσά προϋπολογισμών και αποφάσεων όπως δημοσιεύτηκαν στη Διαύγεια; Ενδεικτικά: για ελικόπτερα και αυτοκίνητα, προϋπολογισμός 78.760, απολογισμός Κερερέ 216.000, ρούχα στελεχών προϋπολογισμός 16.000, τρόπαια 15.700, απολογισμός Κερερέ ρούχα+τρόπαια 113.000 ευρώ, κλπ κλπ.

rally acropolis

rally acropolis

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A95%CE%A3%CE%A046%CE%9C8%CE%9B%CE%A1-032?inline=true

https://diavgeia.gov.gr/doc/9%CE%A0%CE%A9%CE%9A46%CE%9C8%CE%9B%CE%A1-%CE%989%CE%A8?inline=true

Επειδή τα χρήματα που ξοδεύτηκαν για το Rally Acropolis ήταν κατά μεγάλο ποσοστό κρατικά χρήματα (απευθείας επιχορηγήσεις από κρατικούς φορείς ή χορηγίες από εταιρείες στις οποίες συμμετέχει το Ελληνικό Δημόσιο όπως η ΕΚΟ και η Cosmote), στα πλαίσια του δημοσίου συμφέροντος θεωρούμε ότι ο φορολογούμενος πολίτης, ανεξαρτήτως του αν είναι φίλαθλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού ή όχι, έχει δικαίωμα να γνωρίζει τον τρόπο με τον οποίο δαπανώνται κρατικά χρήματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την sportime

Διαβάστε επίσης »