Το αδυνάτισμα προκύπτει όταν η σωστή διατροφή συνδυάζεται με την κατάλληλη σωματική άσκηση. Ωστόσο, μερικά βότανα και μπαχαρικά μπορούν να βάλουν το «λιθαράκι» στην προσπάθεια απώλειας κιλών.

Ο δρόμος για το αδυνάτισμα είναι μακρύς και δύσκολος, κυρίως γιατί θέλει υπομονή και πειθαρχία. Αρκετά βότανα και μπαχαρικά λειτουργούν καταπολεμώντας την κατακράτηση νερού, ενώ άλλα έχουν θερμογόνο δράση και αυξάνουν τον μεταβολισμό.

Αδυνάτισμα με βότανα

  • Πικραλίδα

Η πικραλίδα είναι ήπια διουρητική και καθαρτική, ενισχύει τον μεταβολισμό του λίπους και βοηθά στη μείωση της χοληστερόλης. Επίσης, ενισχύει την αποβολή των λιπαρών οξέων μέσω του πεπτικού συστήματος, ενώ περιέχει πολλές βιταμίνες και μέταλλα, ελαχιστοποιώντας την πιθανότητα ανισορροπιών. Η μακροχρόνια χρήση της πικραλίδας, όμως, μπορεί να προκαλέσει εξάντληση ηλεκτρολυτών, όπως συμβαίνει με οποιοδήποτε άλλο διουρητικό.

Βότανα και μπαχαρικά που

Πιείτε 3 έως 4 φλιτζάνια τσάι με φύλλα πικραλίδας κάθε ημέρα. Προσθέστε φρέσκια πικραλίδα σε σαλάτες ή σούπες. Καταναλώστε 15 έως 30 σταγόνες βάμμα πικραλίδας ανά ημέρα.

  • Τζίνσενγκ

Το τζίνσενγκ είναι ένα φυτό με ιδιότητες που βοηθούν την υγεία, βασικό συστατικό της παραδοσιακής κινεζικής ιατρικής. Υπάρχουν διαφορετικά είδη τζίνσενγκ, όπως το κορεατικό, το κινεζικό και το αμερικανικό, τα οποία ανήκουν στην ίδια οικογένεια φυτών.

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι αυτό το ισχυρό φυτό μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Μελέτη διαπίστωσε ότι η λήψη κορεατικού τζίνσενγκ δύο φορές την ημέρα για οκτώ εβδομάδες είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του σωματικού βάρους καθώς και πολλά οφέλη στη μικροβιακή χλωρίδα του εντέρου. Ομοίως, μελέτη σε ζώα έδειξε ότι το τζίνσενγκ καταπολέμησε τον σχηματισμό λίπους, καθυστερώντας την εντερική απορρόφησή του.

  • Ρίγανη

Η ρίγανη είναι ένα πολυετές βότανο που ανήκει στην ίδια οικογένεια με τη μέντα, τον βασιλικό, το θυμάρι, το δενδρολίβανο και το φασκόμηλο. Περιέχει καρβακρόλη, μια ισχυρή ένωση που βοηθά σημαντικά στο αδυνάτισμα. Τα συμπληρώματα καρβακρόλης φάνηκε επίσης να επηρεάζουν άμεσα ορισμένα γονίδια και πρωτεΐνες που ελέγχουν τη δημιουργία λίπους στο σώμα. Ωστόσο, η έρευνα σχετικά με τις επιπτώσεις της ρίγανης και της καρβακρόλης στην απώλεια βάρους εξακολουθεί να είναι πολύ περιορισμένη. Οι μελέτες που βασίζονται σε ανθρώπους δεν είναι ακόμα πολλές.

Αδυνάτισμα με μπαχαρικά

  • Κανέλα

Η κανέλα είναι ένα αρωματικό μπαχαρικό του εσωτερικού φλοιού των δέντρων Cinnamomum. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία. Η κανέλα είναι ακόμη ιδιαίτερα αποτελεσματική στη σταθεροποίηση του σακχάρου στο αίμα, που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της όρεξης και της πείνας. Μελέτες έχουν δείξει ότι η κανέλα μπορεί να μιμηθεί τις επιδράσεις της ινσουλίνης, βοηθώντας τη μεταφορά του σακχάρου στα κύτταρα, για τη μετατροπή του σε ενέργεια. Μπορεί επίσης να μειώσει τα επίπεδα ορισμένων πεπτικών ενζύμων, επιβραδύνοντας την κατανομή των υδατανθράκων.

Διαβάστε ποια άλλα μπαχαρικά βοηθάνε στο αδυνάτισμα στο health4u.gr

  • Αντιμετωπίστε με φυσικό τρόπο την ανοσμία
  • Άγχος: Ποια βότανα βοηθούν στην αντιμετώπιση του;
  • Πόσο επηρεάζουν οι καιρικές συνθήκες την υγεία μας;

Διαβάστε επίσης »